Wednesday, August 25, 2010

150 kali



video


lagu nih 90% aku ngan dia..ok..jom kite review



Fynn Jamal - 150 Juta


Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"
"Apa kau buta? Apa kau pura-pura suka?"

~huhuhu..memang selalu sangat orang tanya soklan nih kat aku..sampai aku pun kadang2 kompius..betul2 suke or tipu2??tapi sekarang dengan yakinnya aku jawab : ya, aku suka betul2..hahaha


Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"
"Dia mungkin keras bila bersuara"
"Tapi dia jelas, jujur apa adanya"
"Aku lagi kenal dia..."

~owh....dia memang sangat bengis mengalahkan singa..dan juga panas baran..owh, jangan lar kacau dia kalau dia tengah emosi tak stabil...
tapi kalau ada beberapa perkara dia sangat lembut orangnya


Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

~ye, banyak kali aku cakap, kite memang tak serasi..banyak berbeza..tapi yang beza tu lar yang membuatkan aku bahagia :)


Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

"Sayang mungkin baran tak kira masa"
"Tapi sayang tahan kalau salah yang saya"
"Sayang mungkin saja keras kepala"
"Tapi sayang manja bila kita berdua"
"Saya kenal sayang saya..."

~owh, sangat sweet..dia pernah kata, hanya aku je yang tahan kerenah dia ;)
~ye, aku memang keras kepala, tapi kalau ngan dia..hmmm...


Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

~aku pernah pakai baju ronyok tak bergosok, tapi dia kata ok je kalau aku selesa..aku pernah pakai baju biru, tudung merah, dia ok je, asal aku bahagia..


Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi senja
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

~memang aku bengis bak sang naga..tapi menangis dah tak bolew nak kira...cume..aku memang gedik mengada-ngada


Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua...

~ok..aku sangat suka lagu ini..seperti tarasa ada kene mengena

6 comments:

the unknown said...

sape fynn jamal nie? bes la lagu nie. mungkin stengah tu out of tune and rhythm lari, tapi lagu die jujur aku suke. tak over the top n gwang karat.

bila la agaknya aku akan jumpe pompuan yg leh suke aku cam lagu nie. haha

aku panas baran. dulu aku baik, kena pijak separuh mati dek org len.

skang aku camnie, sume takut, sume tabik. aih.. manusia.. aku x suke panas baran. aku nak jadi baik cam dulu tp susah gila la.

luvira said...

aku pun tak tau sape fynn jamal nih..jumpe kat you tube..

hanya bila ko jumpe perempuan yang betul2 sayangkan kerana ko, bukan kerana bende lain..

masa tu lar ko akan jumpe perempuan yang sukekan ko macam lagu nih..

NurulHayatiNordin said...

bukan video klip ni mcm pernah ada je kat fb ke? sore sama mcm yang aku tgk dalam fb. comei dak nye~ tudung labuh.

luvira said...

yang tuh dia nyanyi balik..nih penyanyi asal dia..kalau tak silap aku lew

the unknown said...

yeay, dah jumpe fynn jamal!
die lect lim kok wing rupanya.
talented gile la minah nie.

"hanya bila ko jumpe perempuan yang betul2 sayangkan kerana ko, bukan kerana bende lain.."

camne nak cari ye? ade tips tak?
hehe

luvira said...

susah nak cari tuh..hehehe..insyaallah, satu hari nanti akan jumpe..

sabar ye ;)