Sunday, April 1, 2012

sape kata susu ibu murah??

Sape kata susu ibu murah??orang selalu pk,konon2nye nak jimat la tu gune susu ibu...ehhh,sesuka jea buat statement cenggitu...korang ingat nak BF ni tak gune byk duit ke??maintanance tinggi kot...same je la aku rasa nilai harga susu ibu ngan susu lembu tuh...cume kualiti dia je jauh berbeza,sebab tu aku xkisah keluar duit lebih sikit untuk dapatkan yang terbaik untuk anak..

Jom kite kire

Susu lembu
1 tin = rm30
1 bulan = 4 tin = rm120
1 tahun = 12 bulan = rm 1440

Tu anggaran kasar la..sebab aku tak gune susu lembu so aku xtau sangat harga n bape tin nak kene gune...tu aku kira kalau gune susu murah la tu...paling2 busuk pon dalam rm2000 setahun...

Meh kite kira susu ibu plak

Breastpump = madela harmony = rm269
Milk storage = 50 botol = rm 200
Cooler bag + ice pack = rm150
Total : rm619

Tu kalau ko gune 50 botol je untuk simpan susu, n ko gune pam murah jea...tapi kalau ko betul2 tekad nak BF untuk jangkamasa panjang,mesti ko nak beli pam mahal untuk menjimatkan masa n memudahkan kerja mengepam..pastu botol mesti nak kene banyak untuk simpan susu...50 botol mana cukup...tu belom campur ngan nak beli warmer lar n aksesori lain...korang ingat murah ke??

bile kire2 balik kos untuk ibu2 yang dah berjaya menyusukan anak dorang sampai setahun tuh rasanya lebih kot rm2000...so, kene tarik balik la statement yang cakap BF nih kononnye jimat, kononnye macam ibu2 yang BF ni tak de duit, kedekut nak bagi anak susu...ehhh, salah yea, kami bagi susu ibu tuh untuk menjamin kesihatan anak kami semua...tau ke???


p/s : kadang2 stress bile orang tak support bende2 yang bagus macam ni...lagi nak menjatuhkan ada lar...tapi alhamdulillah, family ira semua support ira BF...:)

opppsss, selalu bergurau ngan hubby, bile dia kata nak bawak anak jalan2 tapi nak tinggal ira, ira kata lar mana lew tinggal mama, sebab susu alysa ada kat mama...tapi dia selalu kata, elew, susu tepung kan ada...nak tau ape ira jawab??

nak suruh alysa jadi anak mama ke anak lembu??anak mama kan?so kene bagi susu mama lar, nak bagi susu lembu buat pe....;)

4 comments:

MyHaPpInEsS said...

susu ibu lg murah kan....lebih berkhasiat...setuju sgt2..

mia izzati said...

besnya dapat bagi susu ibu...tahniah la ye..

aTy _faRed~ said...

susu ibu terbaik..harap saye pon mampu lakukannyer..:)

PUAN THALHA : said...

betol..! tak suka siapa yang condem BF. kalau diri tak mampu nak BF anak, at least jangan la condem orang lain.. kan. kan. happy BF. InshaAllah, ada rezeki akan ikut jejak kamu juge. hihi