Friday, July 2, 2010

al - fatihah

entry nih khas untuk papa aqil, abang ijam yang telah kembali kerahmatullah pagi tadi, agak terkejut jugak masa jelan amik aku petang tadi, dia kata abang ijam dah meninggal...


rasa macam tak percaya je..act aku bukan lar rapat sangat ngan abang ijam, tapi jelan memang amat rapat, dah macam adik beradik..aku adalah jumpe 2 3 kali, tapi dah terasa mesra..baik sangat orangnye..tambah plak adanya si comel aqil..


jelan rasa ralat sangat sebab tak dapat jumpe buat kali terakhir, sebab semalam abg ijam call suruh datang umah, tapi jelan bz sangat..ingat nak g umah dia ari nih, rupe2nye ALLAH lebih sayangkan dia..dia pergi dulu sebelum sempat jumpe ngan jelan...aku yang dengar nih pun rasa ralat jugak..


ada ke patut, masa tengah sedih2 tuh, boleh plak jelan cakap macam nih,


dia : yang, kite amik je lar anak abang ijam yang kecik tuh nak, kite jaga
aku : (dengan muke pelik) u nih kenape?tetibe nak amik anak orang?ingat mak dia nak bagi?
dia : dah tuh, u sibuk sangat nak anak
aku : ye lar...tapi bukanlar anak orang..hiissshhh, kalau anak terbiar tuh logik lar jugak kite nak bela..dah2 jangan nak mengarut


tetibe aku jadi pelik, ape hal lar plak, nak amik anak abg ijam tuh..hisshhh...tapi tu lar, harap kak ida tabah menghadapinye..adei, kalau aku lar..anak kecik lagi..baru 3 tahun n 1 tahun..pastuh suami plak meninggal..tak tau lar macam mana nak cakap...


ape pun, salam takziah buat kak ida sekeluarga, dan moga roh abg ijam dicucuri rahmat dan ditempatkan di tempat orang yang soleh


al fatihah


kenangan abg ijam bersama keluarga
-gambar nih aku kidnap dari facebook arwah abang ijam-

No comments: