Monday, October 22, 2012

Entering 8 month

Kejap je masa berlalu...pejam celik pejam celik dah 8 bulan menjadi mama alysa...da besar dah anak mama ni...dah makin banyak ragam n nakal...letih nak melayan anak dara ni tau...

Perkembangan alysa sekarang

1. Da start meniti...paling dia suke meniti kat sofa...dari hujung sofa ke hujung lagi satu...skang ni nampak macam da nak lepas2 tangan untuk menapak kedepan...insyaallah dalam masa terdekat da boleh mula jalan kot ;)


2. panjat memanjat memang terror...seme bende dia nak panjat...skang da xboleh nak tinggal dia sorang2...kalau x seme bende dia nak panjat...

3. Belom ada gigi...hihi,so makanan dia still kene blend halus...sebab masuk je mulut nak terus telan


4. Da start panggil mama...tapi ko boleh dengar dia panggil mama time dia dalam kesusahan je..bile ada bende dia xdpt masa tu la nak cari mama...kalau time main,bende dia suke sebut "abah"...hahaha,papa kata tuka jadi abah la...sebab alysa xreti sebut papa... (ok,papa suke manjakan alysa,sbb tu time main alysa ingat "abah" je...haih,kecik2 lagi da nampak,time susah baru hegeh2 cari mama)

5. Mulut semakin bising berceloteh...macam mulut murai..ade je bende dia menceceh sorang sorang


6. Sekarang minum susu 21oz sehari,kalau bak bandingkan dengan sebelom ni 15oz je...(time opis hour)...

7. Makan pon banyak...kalau dulu makan puree apple 2 cube je...skang xde istilah cube da,mama buat sebijik apple sekali ngap je abis...tu pon kadang2 ngamuk xcukup...


8. Skang da pandai berdrama...haih,jinak2 merpati...kalau tgk orang senyum kemain...konon2 nak ajak orang main,tapi kalau orang tu amik dia,kompem melalak macam kene cubit...hai la anak...xkan nak bekepit ngan mama je kot??

Lagi ape yea??tu je kot...ok daa...nanti kite cite pasal kisah alysa di kala 8 bulan plak yea ;)

2 comments:

Cik Puan Tqah said...

comel le alyssa.. gerammm

P . J . A . A . M . I . R said...

Insyirah & alysa : "eeh... kite punye kerusi dgn bantal belakang tu same la.."

Ibu & Mama : "mesti la same.. beli kt ikea.." haha