Wednesday, September 15, 2010

kenapa saya pilih dia??

ada orang tanya saya :
kenapa saya pilih dia??

saya hanya diam dan tersenyum ;)
kalau orang baru kenal dia..dan baru kenal saya..mungkin orang akan kata kami tak sesuai..
ye sangat-sangat tidak sesuai

kenapa ye??
sebab dia bukan seperti lelaki lain
lelaki lain yang saya pernah jumpe sebelum ini

dia lain dari yang lain
mungkin hanya 1 dalam 1000 kot

memang susah nak ungkap dengan kata-kata
betapa lainnya dia dari orang lain

mungkin antara sebab dia lain ialah,
dia tak sayang saya macam mana lelaki lain pernah sayang saya

bagi saya, dia sayang saya sebab diri saya,
dia bukan lelaki yang suka mebisikkankan kata-kata romantik di telinga saya
dalam banyak2 lelaki yang saya kenal,
dialah satu2 nya lelaki yang memang mencabar kesabaran saya
hanya dia sahaja yang berani berterus terang dengan saya ape yang tak kene ngan saya
hanya dia je yang berani marah-marah saya depan orang ramai
hanya dia je yang berani mengkritik saya

dia jarang memuji
apatah lagi mengucapkan kata cinta
memang amat jarang dan susah sangat nak dengar

dia sangat panas baran
bila dia marah, dia dah tak fikir perasan saya masa tuh
ape dia nak buat, ape dia nak cakap, semua akan keluar dari mulut dia
dan saya, hanya diam, malas nak menjawab lebih-lebih lagi melawan
sebab saya tahu, marah dia hanya pada waktu itu sahaja
biarkan dia, dan keesokkan harinya buat seperti biasa

dia memang susah nak di duga
dia lain dari yang lain
dia tak pernah tunjukkan yang dia sayang saya
tapi saya tahu sangat
dia memang sayangkan saya

walaupun dia tak pernah mengucapkan kata cinta
tapi melalui perbuatannya, saya tahu, dia cintakan saya

walau dia tak pernah membisikkan kata-kata romantik untuk saya
tapi saya tahu, dia memang romantik orangnya

saya suka senyuman dia
saya suka layanan dia
saya suka dirinya

saya suka sifat terus terang yang ada pada dirinya
saya sukakan 'dalaman' dia
saya tak pernah pandang 'luaran' dia

memang saya selalu kecik hati bila dia kritik saya macam2
tapi saya tahu
itu semua untuk kebaikan saya

memang saya selalu menangis dengan layanan dia kepada saya
tapi saya tahu
ape yang dia buat tuh kadang2 ada jugak yang betul nya

sebenarnya kalau di lihat dengan mata kasar,
tiada apa yang menarik tentang dirinya
tentang sifatnya
tentang peribadinya
memang langsung tak menepati calon lelaki idaman

tapi jika di lihat dengan mata halus
terus ke dalam jiwa
pasti banyak yang terlindung di situ

juz for u hubby darling,
AZLAN HJ JOHAN
saya sayang sangat awak
walau macam mana pun awak
saya tetap sayang awak
hanya awak di hati saya

doa saya
semoga kite setia bersama
hingga ke akhir hayat
amin

3 comments:

mysarah said...

dats what we call LOVE

.: an :. said...

mmg complicated. tapi bagi an, percaya pada apa yang kita rasa... percaya pada istikharah kita, mak abah pun bagi restu. ok proceed.

moga dia adalah yg terbaik untuk ira, insyaallah =D

sheirathira said...

so swit lah couple cam nie.
hee.