Tuesday, September 21, 2010

day 1 - melaka

7 sept 2010


pagi tuh sempat lagi g kerja
sebab tak de cuti kan
so amik half day je lar

pastuh,
bolew plak masa nak balik tuh,
tetibe ke audit ISO

hisshh, dari planning nak balik awal sikit
dah kene balik lewat sikit

so sampai je umah,
kemas2 beg
terus gerak ke MELAKA

balik kampung..
oooo...balik kampung
sukenye nak balik kampung

tapi masa perjalanan ke MELAKA
ira n adik2 tido jea
hahahha,

masa abah kata sape nak drive nih,
dan dan tuh gak
ira n adik buat2 tido

malasnye nak drive..
hikhik..ape nak jadi nih??




alhamdulillah,
dalam kul 5 lebih kitaorang semua selamat sampai

aik, tetibe macam pelik
owh, rupenye2 umah maklong dah bertukar lar

dah buat renovation,
nampak sangat lar ira nih lupe daratan
tak reti2 nak balik kampung agaknya
sampaikan rumah dah jadi lain pun tak tau

ampunkan saya
saya bz lar,
24/7 tak de masa
sorry sesangat

tunggu lagi 2 tahun
after abis blaja,
mesti bolew balik kampung selalu2
insyallah



ini lar maklong saya
cantik tak??

semenjak nenek meninggal dunia,
setiap kali raya
kami semua akan berkumpul rumah maklong
kire ala2 macam pengganti nenek lar

ok, lepas dah siap2 solat asar,
mandi ape semua

kami gerak g ziarah kubur datuk n nenek
sedekahkan surah fatihah n yassin untuk mereka berdua

doa ira, moga rohnya mereka sentiasa berada dalam lindungan ALLAH
amin


dah siap g ziarah kubur, kitaorang terus gerak g umah acik kat MELAKA gak
acik ajak kami semua bukak pose kat sana



terlalu teruja tengok makanan
terus lupe nak amik gambar makanan

memang banyak tul acik masak untuk kitaorang semua
macam nak buat kenduri
padahal bukan ramai sangat pun

acik excited sangat lar tuh orang nak datang buka pose
huhuh...
segala jenis lauk dia masak,
ada masak lemak cili padi ayam kampung,
sambal sotong
sup tulang
udang celup tepung
ketam masak lemak
ayam goreng
pelbagai jenis sayur

tuh baru makanan
belum tambah minuman lagi,
air pun ada pelbagai jenis tau
air sirap bandung
air mata kucing
air rut bir

banyak kan??


oppsss...nak bagitau satu rahsia..kita orang nih g umah acik muda..
aiyakk..acik ira yang sorang nih kawen banyak lar..ada berapa orang tah
ira pun tak sure...rasanya ada 3 kot isteri dia..

tapi alhamdulillah, semuanya baik-baik...


hah, tengok macam abah dan ibu saya,
dah tua-tua pun tergedik2 lagi macam anak2 muda

hahaha..nih dah terbalik,
bukan kitaorang yang jadi semakin matang

tapi abah n ibu yang terikut-ikut
perangai anak-anak dia yang sewel nih
haih, ape lar nak jadi nih


yea,
ira terlalu jakun
maklumlar, dah lama tak dapat tengok pelita

sukenye,
ingat senang ke nak rasa nikmat berada kat kampung??

susah tau, masa raya macam nih je lar baru ira sempat nak bermanje-manje ngan suasana kampung ;)

ok lar, nanti sambung di lain entry plak eh..

bye..assalamualaikum

No comments: