Wednesday, September 22, 2010

day 2 - melaka_kelantan

8 september 2010


pagi-pagi lagi dah bangun
excited punye pasal, nak balik KELANTAN plak


sebelum bergerak balik ke KELANTAN,
sempat lagi sambung 'beraya' kat MELAKA

ye lar kan, nanti nak raya kat KELANTAN
so sebelum tuh, kite dah mula beraya..
cume beraya time pose nih tak dapat lar makan
huhuhu



memula kite g umah pak ngah,
wah, tengok tuh,pak ngah pagi-pagi lagi dah exercise kuarkan peluh..tengah nak membersihkan kebun belakang umah..ada benda nak tanam lew tuh..



hah, b4 balik, aunty ada duit raya untuk puteri..puteri nih anak sepupu ira..haih, belum ape2 dah kene bagi duit raya...maklum lew, nanti time raya tak sempat nak jumpe kan

tapi muka puteri macam tak rela je kene dukung..huhuh..tapi naseb baik tak nanges..



ok, dah setel kat umah pak ngah, kite gerak plak g umah bibik..hah, korang2 semua jangan ingat bibik nih pembantu umah tau..bibik nih salah satu nama panggilan untuk kakak abah yang ke-4..ramai yang compius bile ira panggil dia bibik

yang kelakarnya, jelan kompius kejap masa ira kenalkan dia ngan bibik masa mula2 dulu..dia mati2 ingat bibik tuh pembantu umah...huhuh..

umah bibik, pakngah, maklong area berdekatan je..kampung sebelah2..jalan kaki pun lew..cume umah acik je jauh sikit..

so tamatlar sesi beraya di MELAKA



mari kite semua teruskan perjalanan ke KELANTAN plak
seperti sedia kala..memang menjadi kebiasaan, masuk je kete, kami adik beradik akan terus melelapkan mata

so masuk je kete terus zzzzzzzzz
sedar-sedar je kat jalan nih hah, tengah jem teruk
kalau jalan kaki pun lagi cepat lar...



perjalanan raya tahun nih, seperti perjalanan raya tahun-tahun lepas
ape lagi, sangkut jem lar..

kita orang bergerak dari melaka kul 9.30 pagi..
so sepatutnya dijangka sampai sebelum berbuka..so memang tiada langsung bekalan untuk persediaan untuk berbuka..

tapi rupe2nye, kami semua selamat berbuka dalam kete, dengan menggodek2 kuih raya yang di bawak balik ke kampung..so bukak lew balang2 kuih raya tuh..huhuhu...nak buat macam ne kan, dah tengah2 hutan, mana de kedai nak berenti

last2 dalam kul 8 tuh sampai kuala krai..so singgah petronas..sebabnye dah tercekik makan kuih raya, tapi tak minum air..


nasib baik petronas bagi minuman percume..hahaha..so ape lagi, terus serbu lar...
bila semua dah ok, dah segar, kami pun teruskan perjalanan
dalam kul 9 malam sampai KELANTAN

alhamdulillah, selamat juga sampai
perjalanan yang sangat lama
9.30 pagi - 9 malam

korang semua macam ne plak??ada tak pengalaman balik kampung macam ira??

4 comments:

fikaryna said...

ryna mase balik dari keratong ke kl raya ke 3..jalan jem kat kuala plah..jenuh tahan kaki brek ngan clutch..jadi penumpang sonot la yer..huhu..

luvira said...

huhu..memang tak bestkan bawak kete time jem...tension je rasa..

*loue me* said...

eh ayah ko dh tukar kete ke?tibe2 aku tingat kt ayah ko yg tertinggal kunci kt dlm rumah.xpsl2 jd spiderman.dgn ana cm nk nangis nk blk U..dpt mknn trs senyap.kelakar lak rasa

luvira said...

reen, dah lama arr ayah aku tukar kete..dah setahun lebey kot..hehehe..tu lar, kalau imbas kembali kisah2 lama, macam kelakar je kan