Wednesday, June 30, 2010

B.A.Y.I

sambil menunggu dia datang amik aku kat opis, aku pun dengan rajin nye membelek surat khabar...masa tengok bayi kecil yang sangat comel ini, terus rasa sedih sangat..sampainye hati ibu mereka nih buat dorang..dorang tak rasa sayang ke yerk?


bawak ke hulu ke hilir selama 9 bulan dalam perut, pastuh susah2 bertarung nyawa nak lahirkan mereka nih, tetibe buang macam tuh jea..haih, kalau tak nak dorang pun, bagi lar kat orang...


cube tgk baby kat bawah nih, comel kan?





aku nak sangat kalau orang bagi baby nih...setiap kali aku tengok berite kat TV pasal orang buang baby, rasa sedih nye..

penah sekali tuh aku tanya dia


aku : b, kalau tetibe ada orang nak bagi baby kat i, boleh tak i amik jaga?
dia : boleh
aku : nanti u nak ke kawen ngan i?
dia : kawen je lar, kite jaga baby tuh sama2


owh, aku betul2 tak sangka dia akan cakap macam tuh...
ye, aku cakap betul nih..aku sanggup jaga baby tuh dari di buang macam sampah..
kesian nye rasa..nak cubit pun tak sanggup, lagikan nak buang


manusia nih makin lama makin hilang rasa perikemanusian...dah tak tau mana betul, mana salah..

1 comment:

cik puan akish said...

mmg kan....buat tau...dah beranak..namo pule..haih...apelah nk jadi...