Pages

29 June 2010

maybank2u

semalam after balik kerja, terus ke cavenzi untuk uruskan tentang perabot umah yang dibeli..act semua payment dah setel, cume tetibe masa barang nak masuk, alih2 almari untuk guest room tak muat lar plak nak naik atas..adeh, macam ne nih??so, pihak cavenzi terpakse angkat balik 1 set guest room tuh..nak tak nak aku n dia terpakse g balik cavenzi untuk tukar set bedroom..

~berfikir,nak amik bedroom set yang mana satu~

~biarlah mereka berdua berbincang, aku amik gambar lagi best~


adeh, satu pasal lar plak, nak kene tambah duit untuk tukar bedroom set sebab yang kitaorang berkenan tuh mahal lar plak harganya..so nak tak nak, terpakse lar tambah another rm200..so bahagi dua, sorang seratus lar..masa dia nak bayar tuh, kononnye nak gune debit card maybank, tapi 3 kali try, decline..eh, aku dah cuak, malu lar kan..apesal lar plak card decline..takkan tak de duit..aku pun tanya jelan


aku : betul ke ada duit u nih, jangan buat malu kat sini (sambil tuh, tangan dok meraba handbag cari duit cash)
dia : ade arr, i baru masuk semalam
aku : dah lar, bayar cash je lar (nasib baik ada duit lebey dalam beg)

after dah bayar, aku suh jelan g bank, cek betul ke ada duit dalam bank, alih2 masa masuk kete, dengan muka tak puas hati, dia kata

dia : duit i tak de..tinggal rm9 je
aku : hah, kata ada duit dalam tuh....bla..bla (dah start membebel)
dia : (muka blur, maybe tak tau nak cakap pe sebab aku duk membebel tak berenti)


sampai umah, dia terus masuk bilik, on pc, bukak maybank2u, tetibe menjerit


dia : yang, duit i hilang
aku : hah?u nih betul ke?
dia : ye, tgk nih...


aku pun tgk transaksi..ye, memang betul, setiap traksaksi, rm100 sebanyak 10 kali selang seminit...huhuhu..wow, dalam masa 10minit, 'orang tuh' berjaya 'mengkidnap' duit jelan sebanyak rm1000...ok, aku suruh dia terus call maybank, then maybank terus sekat..(tapi sekat pun nak buat pe, duit pun dah tak de dalam tuh)


hari nih, pagi tadi after jelan hantar aku g opis, dia terus g buat report polis, n terus g bank buat report..tapi seperti biasa, maybank memang takkan bayar balik duit tuh..so kire burn arr...n 1 thing, jelan said, masa dia buat report, ada sorang lagi makcik tuh pun buat report, hilang rm5k..sama macam jelan..huh, tetibe terpikir, bahaya tul lar gune maybank2u nih..tak secure..


so kesimpulannye sekarang..sentiasa cek duit anda..




owh, sambung citer pasal perabot rumah..ok, sekarang barang2 umah kami semua dah hampir lengkap


1 set master bedroom
1 set guest room
1 dining table - 4 seat
1 coffee table
1 L shape sofa
1 cabinet TV
1 washing machine
1 freezer (tapi yang nih aku rasa kene beli baru yang besar untuk cokelat aku nanti)


so tinggal nak g usha carpet untuk ruang tamu, n bilik kami, langsir ruang tamu, dapur gas yang lebih selesa untuk memasak (huhuhu..masak ke aku nanti)


yang lain2 tentang barang umah dah cukup kot, so skang nak setel barang2 untuk ke tarikh itu..;)

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com