Thursday, June 24, 2010

penyelamat bumi

hari nih bangun pagi okey..kul 615 dah celik mata (selalunye 645 still berpusing2 atas katil), seperti biasa, bangun je terus tengok luar tingkap..dengan tujuan, tengok keadaan 5544 yang berada di luar pagar.. ;(


cian dia, sekarang memang dia tak de tempat nak duk dalam porch kete..sedey..tak pe2, nanti dah duk umah sendiri, 5544 lew duk dengan amannya..ok..sabar yea darling (tetibe berangan nak duk umah sendiri, entah bile lar tuh)


ok, tutup citer 5544
now sambung g mandi dengan seronoknye,bersabun, bersyampu rambut..hmm..wanginya saya.. bersiap, bermekap dan memilih baju barbie doll yang comel
..dan akhirnye, bersiap sedia untuk ke opis..


turun bawah, packing2 choc yang buat semalam sebab nak pos ari nih, so dah setel tuh, seperti biasa sekarang nih, mesti singgah dapur dulu sebabnye, semenjak jadi anak ibu nih, pagi2 GERENTI ada bekpes, walaupun hanya sekeping roti..sangat heaven..;)


dah siap sental roti sekeping, aku pun terus meluru keluar ke kerete


tibe-tibe


kunci kete..mana kunci kete?


tetibe baru perasan sesuatu, selalunye ibu akan letak kunci umah n kunci kereta kat atas tuperware bekal..tapi ari nih, hanya ada, bekal roti n kunci umah je..mana plak peginye kunci kete?


pelik..mana nih??
cari dalam beg tak de,
dalam bilik tak de,
dalam bilik ibu tak de..


hah, mati daa...tengok jam dah kul 705..dah mula kelam kabut
pastu dah tak tau nak cari celah mana lagi,
aku pun call ibu tanya kot2 dia ada nampak ke kunci kete aku..


dan
yang paling best
ibu kata tak de nampak kunci kete


tetibe


teringat


ada dalam kete abah, ye..betul dalam kete abah sebab semalam aku balik je keje, terus meluru masuk dalam kete abah n letak kunci kete kat celah pintu kete..


..adeh..sudah nye..call abah suh cek kunci kete ada tak dalam kete dia..
seperti ape yang aku teka, ye betul, kunci kete ada dalam kete abah..


abah sebagai penyelamat bumi terpakse patah balik untuk anta kunci kete aku,
rasa bersalah lar plak, tapi kalau abah tak buat macam tuh, macam ne plak aku nak g keje


...kesimpulan yang dapat di buat, punch kad aku tetap merah walaupun aku bangun pagi...



p/s : teringat plak dulu kecik2 selalu sangat panggil abah penyelamat bumi..huhuhu..rindu saat itu

1 comment:

tagskie said...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/