Pages

27 May 2010

motivasi diri



alalalalalalalalalalala
lililiilililililiiliilililililil
luluulululululul


okay, sile jangan ULANG bacaan di atas

full stop

cerita untuk hari ini..malas tul nak keje...


hisshh..aku nih kan tak tau nak bersyukur dengan ape yang ada..padahal kat luar sana tuh, ramai sangat orang yang jadi penganggur dan perlukan kerja..tapi aku??suke pandang kerje bende remeh temeh yang tak berfaedah...kenepe jadi mcm tuh??


nak kata suasana kerja yang tak best, aku rasa enviroment office aku adalah yang terbaek..dengan dikurniakan bos-bos yang amat baik..kawan2 yang sangat best dan makcik cleaner yang sangat rajin (tapi sampai skang aku tak tau ape nama makcik cleaner tuh sebabnye terlampau khusyuk sangat dia buat kerja)...abis tuh??kenape aku jadi macam nih??


tolong lar kawan-kawan

..tapi...

bile pk-pk balik, mana de orang yang bolew tolong selain diri sendiri..betul tak??


aku sedar, mesti ramai yang cakap aku nih pekerja paling teruk..malas buat kerja..datang lambat (oppss, yang ini bukan selalu yer, tapi banyak kali arr jugak)...dan yang paling bestnye, elalu tak datang kerja..act aku memang banyak kali mc, tapi yang membuatkan orang lew perasan aku selalu ilang, disebabkan aku banyak cuti untuk perikse n g lab ari tuh..so sejak 2 bulan kebelakangan nih, aku memang kerap cuti...kalau bolew, aku nak cuti terus je..tapi tak lew arr plak...


owwhhh...ada gak orang kata, aku tak suke kerja sebab aku sibuk buat cokelat yang comel2 tuh...yang ini adalah AUTA sama sekali..kalau aku tak buat cokelat sekalipun, aku tetap tidak berminat untuk kerja..sebab cite2 aku dari kecik nak jadi suri rumah..tapi bile dalam keadaan sekarang, semuanya dah jadi tunggang terbalik..


chenta hati aku bukan kerja tetap..so aku lar yang sepatutnye kerja tetap..supaya senang..banyak benefit yang aku dapat..contoh yang paling ketara, medical..huh, dah lar ubat skang mahal..kalau aku tak kerja, macam ne aku nak g klinik..owwhhh, tidak..so terpakse kerja...


semalam aku cek cuti aku..adei, dah tinggal bape ari jea..macam tak cukup je sampai ujung tahun nih...sesak nafas jap..so aku dah adjust2 cuti aku semalam..starting 1 jun sehingga 20 julai TAK BOLEW bercuti..biar ape pun berlaku..aku mesti pergi kerje walaupun lambat..


itu janji aku pada diri sendiri..hope aku dapat tunaikan janji tuh..

wish me luck ehh kawan2..

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com