Friday, March 28, 2014

info : cara cara membuat bayaran MARA

bismillahirrahmannirrahim...

assalamualaikum semua...
ok, hari nih jom kite belajo cara cara untuk membuat bayaran balik pinjaman MARA...
sapa ada pinjaman pelajaran MARA??
hah, korang dah bayo ke belum hutang tuh?

jangan ditangguh tangguh tau baya hutang nih...
kite nih mati bile2 je, so jangan sampai menyusahkan orang lain untuk bayo plak hutang kite kan...

masa ko nak blajo, senang2 je nak pinjam duit orang kan...
pastuh dah berjaya, dah abis blajo dapat kerja, dapat gaji...
eehhh, boleh plak ko buat2 lupe hutang ko yang bertimbun tuh kan??
no no no no...tak baik tau cenggitu...
kalau korang tak bayo hutang tuh, mana la plak MARA nak pusing duit nanti nak bagi orang lain pinjam plak kan...
so fikir fikirkan and renung renungkan...jangan jadi orang yang penting diri sendiri ok!!!

ok, panjang plak mukadimahnye lahai..
jom kite blajar...

mula2 korang boleh tgk cara2 pembayaran kat e bayar...
pilih la cara2 korang nak bayar macam ne...
sekakrang kan semua dihujung jari...tak yah dah nak susah2 beratur panjang...
ko klik klik klik je...
dah siap kan..





ok, dah pk macam ne nak buat bayaran kan...so kite click e baki  plak, untuk semak baki pinjaman korang tuh semua...


pastuh click MASUK


pastuh korang masukkanlah ID pengguna n kata laluan tuh...alah, tak yah susah2, masukkan IC no korang je...senang je kan??



taraa...dah dapat tgk bape banyak hutang korang tuh kan...
korang boleh klik la kat penyata akaun tahunan
ataupon jadual bayaran bayaran balik
kan senang tuh..


skang nih dah tau bape banyak hutang korang kan??
so tunggu pe lagi...moh lew kite g bayar...
bukak lew internet banking korang seme...
ataupon kalau nak lagi detail cara cara membuat bayaran internet, boleh klik sini

 ______________________________________________________________

nota kakitangan : semput nak perabiskan bayar hutang pinjaman nih...
tapi alhamdulillah, PTPTN dah setel...tinggal MARA plak...
tah bape tahun lew plak aku nak kene membayar hutang MARA nih...






1 comment:

n0rraslida alias said...

sy.sy. hihihi...tenkiu...good entri dear.. ;)