Monday, May 11, 2009

adik





~ADIK~


aku ada 2 orang adik..sorang perempuan (iqa) dan seorang lelaki (arief)


aku sayang dua2 adik aku, ye lar, sape tak sayang adik kan??


adik aku masing2 ada perangai tersendiri, mcm tuh jugak aku..mesti pening ibu nak jaga kami adik beradik..kesian ibu..patutlar dia dari dulu sampai skang tak abis2 lagi membebel..semuanye sebab perangai kitaorang lew..semuanye tak pernah nak menyenangkan ati...sorry ibu... ;(



iqa (19 tahun)

+ve

~selalu mengalah kalau ngan aku, she so 'sweet'..aku suke, sebab dia selalu mengalah

~dia cantik, lagi cantik dari aku

~tak berkire



-ve

~kuat merajuk

~cepat menangis

~luaran nampak ganas, tapi dalaman mcm hati kuman

~nak ikut kepala sendiri je, cakap orang tak mo dengar, dalam erti kata lain DEGIL

~suke buat parent aku risau ngan kerenah dia

~cuai, kebanyakkan barang dia akan bertahan paling lama pun setahun..selalu sangat hilang barang





arief (13 tahun)



~alahai, adik aku nih, hati lembut sangat, kadang2 kalau aku dah marah dia tuh, tetibe mesti kesian tgk muka dia..tak sampai hati, tapi selalunye aku marah jugak, aku kan garang mcm lion king

~aku tak berapa rapat lar ngan dia, so aku tak lew nak komen banyak2 sangat pasal dia, sebab antara dia n iqa, iqa je yang selalu mendatangkan masalah..hahaha, aku n adik selalunye baik je, tak de lar masalah sangat...

~cume baru2 nih, aku balik kuantan, so jumpe lar ngan dia, entah kenapa tah, aku asyik nak marah dia je..tapi dah memang ape yang dia buat tuh salah, so kene lar marah..marah kan tandanya sayang..tu maknenye aku sayang adik aku, aku tak nak dia buat benda2 yang tak elok sebab tuh aku marah..

~then, masa aku otw balik kl, aku rindu plak ngan dia, pastuh tetibe jadi kesian kat dia..so aku pun bagi lar msg kat dia



aku~ dik, ko buat pe?

dia~ nak mandi

aku~ rindular kat ko

dia~ ye la 2
aku~ ye lar, ape plak tpu..ko tak rindu aku?



dia~ ko asyik marah je, mcm ne nak rindu
aku~ marah tu tanda sayang

dia~ ye la, aku pun rindu

aku~ 2 la, cepat2 pindah kl, nti lw g jalan same2

dia~ tapi aku tak nak pindah

aku~nape tak nak?

dia~ tak best dok asrama

aku~ yelar, tapi kenapa?

dia~ tak suke

aku~ko takut ke?

dia~ coz tak suke, tak tau lar nape

aku~ko takut ape?

dia~ tak tau

aku~ da lar, g blaja, keje sek dah siap?

dia~ da








aku dah tak balas lagi pas tuh...hmmm..risau gak aku sebenarnye bile dia dapat masuk asrama, takut jugak kalai adik aku tuh kene buli..ye lar kan skang kan banyak kes buli junior..harap2 adik aku tak dibuli lar..kesian plak dia..





k lar..bile aku panjang2 tulis kat sini, lagi rasa rindu kat adik aku..dah lar..next time citer lagi...





daaa~~~~




kami adik beradik
aku n iqa

aku n arief


No comments: