Pages

05 February 2014

langkawi 2014 : part 4 - Cable Car


assalamualaikum..

hihihi...perasan tak satu bende??
sejak akhir2 nih aku kerap update blog kan??
sebabnye, gamba seme dah selamat ditransfer ke laptop..

sebelum nih,
seme gamba dok je terperam dalam memory card.
sebab tu aku mehyepi..
tahun lepas adalah tahun paling malas untuk update blog..

banyak detik2 terindah tak direkodkan.
banyak aksi2 comel alysa tak diceritakan
rasa rugi sangat..


ok, jom sambung cerita langkawi.

ko tgk anak dara aku tuh, 
dah tak sabo nak berjalan..
dok panggil,

'cepatla mama'
'pat lar'


sila datang awal pagi..
cable car bukak dalam kul 9.30 pagi..
tapi make sure ko pegi kul 9 pagi dah ada kat situ..

jangan jadi macam aku,
kul 10 baru nak sampai.


kesimpulannye korang buat sendiri,
tgk gamba pon dah tau kan?
beratur panjang kau tau...

ni bukan time peak hour tau...
bukan hari cuti tau..
tapi aku beratur nak beli tiket je hampir sejam..
lamakan...tapi kompem la laki aku yg beratur,
aku tggu bawah khemah je ngan alysa

korang boleh rujuk sini untuk tau operation hour dia.


harga dia plak
RM 15 seorang.
kalau bawah 2 tahun FREE
sila bawak MYKAD anda...kalau tak de MYKAD harga RM30/seorang

boleh rujuk sini untuk harga


tadi tuh beratur untuk beli tiket
yang nih plak suasana masa nak beratur untuk ke cable car..
yang nih pon amik masa dekat sejam gak..


total laki aku beratur hampir 2 jam..
cian...
aku n alysa dok melepak2 ditepi sahaja..
ada tempat untuk menunggu...
bile dah nak sampai turn, korang g la masuk barisan cepat2..
hihihi..


setelah hampir 2 jam beratur,
akhirnya kitaorang dapat naik gak..
alhamdulillah..


tinggi
cuak
takut
risau
seme ada...
tapi seronok sangat...aku senyap je masa dalam cable car..
sebab takut..hahaha..
dalam hati tak berenti dok zikir n mengucap..
yang laki aku dok la menyakat..



ok, nih station yang tengah..
berenti sekejap..
amik gamba sebelum ke station akhir


owh, sempat minum susu sementara nak menunggu cable car sampai


ok, alysa sangat kuat
dia tak banyak hal
tak mintak dukung
memang dia jalan je...so tak de la penat sangat mama n papa..

tapi aku risau gak,
buatnya malam nih kaki dia sakit ke..
tak ke haru..

tapi alhamdulillah
dia ok je..
syukur


ok, dah sampai kat last station..
amik2 gambar..
tgk keindahan alam.

subhanallah, cantik betul ciptaan ALLAH


angin sangat kuat
aku risau je kot2 la terbang ke

pegang alysa kuat2..
sebab aku pon rasa tertolak2 dek angin
apatah lagi alysa


gamba bawah nih gamba sky bridge
tapi masa aku g tuh, dia tutup
so tak dapat la nak g kesana

tgk je la dari jauh


tapi aku penah naik masa tahun 2010 kalau tak silap
kalau masa angin kuat, jambatan nih akan rasa goyang2..
scary kan??hihihi..


aku saje je letak gamba nih,
nak bagi nampak sikit perut aku tuh
ngeh ngeh ngeh

mama : 21 week
berat : 42 kg
alysa : satu tahun sebelas bulan
berat : 9.5kg


last but not least
korang perhatikan gamba nih..

kat blakang tuh nampak tak gunung2 yang tinggi tu..
ada nampak muka orang tgh baring kan??
nampak tak??
tu la mat cincang..

banyak lagenda tentang mat cincang..
kalau korang rajin korang google la cari kisah sejarah mat cincang nih..
ok, bye :)

1 comment:

Hafizah said...

seronoknyer....bile la nk smpai langkawi ni..huhu

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com