Pages

04 February 2014

langkawi 2014 : part 3 - Twin Peak Island Resort

ok, kali nih nak citer pasal hotel n kete sewa plak..

kalau korang tak de mana2 contact untuk kete sewa, korang boleh la g kat kaunter teksi nih..
masa sampai je kat airport tuh, dah memang boleh nampak je kaunter tuh..

harga dia standart la..
kete kancil rm60
myvi rm70

itu masa bukan peak hour ye...
kalau peak hour selalunye akan naik 30-40% dari harga biasa..


ataupon masa korang dah keluar dari airport tuh, akan ada je orang offer kete sewa...
cuma mahal ke murah ke aku tak sure..
sebabnya aku tak tanya..






aku?
aku dah booking awal2 kete..
so sampai je sana terus amik je..
orang tuh dah siap anta kat depan airport..

harga?
biasa2 aje...
seperti sedia maklum, aku nih memang kedekut yang amat,
so aku amik kete yang paling murah..
hihihi, kete biasa2 je..

kereta proton saga aerobek versi lama tuh..
tah zaman 90 an punye kete tuh..
rm40 je sehari..

sehari bermakna 24jam..
maknenye kalau ko amik 11 malam isnin, harga rm40 tuh sampai 11 mlm selasa..
macam tu la...dia bukan kira hari...
kira ok la kan??

aku amik dari kul 11 malam hari rabu,
pulang balik hari sabtu petang kul 6 ptg
bayaran, rm120 sahaja..

plus minyak rm50 untuk 3 hari..
total rm170 untuk bayaran kereta...

tapi mintak maaf lew, aku tak de gamba penuh kete..
hahaha, dah terlupa dah nak amik gamba kete..sempat amik satu keping je, tu pon tak full..
lalala...jangan marah arrr...

condition kete?
tip top..
kalau 10 bintang aku bagi rate 9/10
1 lagi bintang tu hilang sebab pintu kete dia payah no nak tutup..
ko kene hempas macam nak tercabut pintu kete baru dia rapat...

yang lain seme ok..
ekon sejuk...itu yg paling penting..
huhu..enjin pon ok..

kalau korang nak,
boleh hubungi abang nih : ZUL 016-4899181


ok, abis citer pasal kete sewa..
skang kite citer pasal hotel / resort..

aku book kat agoda.com
search je tempat n date yang korang nak g bile..
pastuh cari la mana yang sesuai dengan pilihan hati..


 

macam kali nih, aku filter nak yang ada swimming pool...
pastuh cari yang paling murah...
kekeke...memang aku kedekut...korang jangan banyak komen

so aku jumpe la 
TWIN PEAK ISLAND RESORT
satu malam rm97++



korang boleh bandingkan harga..
sometimes agoda.com murah,
sometimes booking.com 
ataupon korang cari kat asiaroom.com


untuk resort nih,
ira bagi 10/10
servis bagus..
tip top..

nak tau kenapa?
bilik sentiasa kemas...tak payah suruh pon, kitaorang keluar je, 
balik tgh hari bilik dah bersih dan wangi

ekon sejuk
bilik air bersih
ada peti ais yang berfungsi dengan bagus
lagi satu, servis dia laju n cekap...

lampu bilik air aku mati malam jumaat tuh kalau tak silap..
laki aku g komplen kul 9 malam sebelum kitaorang keluar g round2 pekan kuah
kitaorang balik kul 11 tuh,
lampu dah siap dibaiki..
cepatkan??aku ingat dia nak datang esok pagi tuh, rupe2nye dia terus g tukar..


persekitaran sekeliling pon cantik
tenang mata memandang
memang direkomen la kalau nak kesini

cuma ada satu je..
dalam bilik tak de tepon...
huhuhu, so ko kene g kaunter kalau nak mintak apa2..
nasib baik aku dapat bilik dekat ngan kaunter,
so tak de masalah sangat la..

ok lar,
itu sahaja untuk kali nih..
sambung dilain entry plak..



No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com