Pages

16 February 2017

SONOTRON



Alkisahnya bulan lepas aqyl batuk teruk...so aku bawak g klinik...doc kata banyak kahak, then dia suh aku p amik gas utk cairkan kahak...

first time kene neb...dia tido je...sebab ngantok kot

Pastu doc kata dia xbagi ubat batuk or selsema sebab aqyl still baby...cume dia bagi nasal spray sterimar tu n dia suh buat gas je...aku saja tanya, is it good kalau aku aply eo kat aqyl?aku risau gak kot2 ada kesan sampingan ke...tapi doc kata, its good...keep on oiling...lagi kerap lagi bagus...tapi make sure awak gune eo yang pure organic ye...bukan jenis eo yang sekadar wangi tu je...aku pon owh, saya pakai young living...boleh ke doc?? Then the doctor said "owh, ok...yl brand yang bagus" aku pon lega la sikit bile dia bgtau gitu...

ni masa kali kedua g amik gas...sekali amik ngan kakak afryna

Lepas amik gas aqyl nampak ok sikit, tapi still batuk...aku keep oiling dia ngan eo rc and eo thieves ...batuk ada kurang tapi kahak still boleh dengar...

Malam tu aqyl xboleh tido so aku g amik gas lagi sekali...then dia ok...bile aku sapu RC dia muntah kahak then boleh tido...lega

Esoknya aku saje borak2 kosong ngan ena...ena suggest buat sonotron...then aku google n jumpe ada satu klinik dekat dengan rumah yang ada khidmat sonotron...so ptg tu jugak buat apmnt...masa first time g, aku amik apmnt kul 6.30pm...masa tu ada dalam dua tiga orang, aku sampai duduk dalam 10 min nama dah kene panggil...so bawak aqyl masuk bilik rawatan, dia suruh bukak baju...

aqyl pon ok je senyap je masa dia buat sonotron...tak sakit pon, act bende alah macam hair dryer tu tak kene badan pon...dia ala2 laser je pon...cume bunyi dia bising...budak yang buat sonotron tu cakap, budak2 selalu nangis sebab dengar bunyi tu...maybe dorang takut kot...

sekali buat 15min untuk satu sesi...aku tanya bape kali buat...dia kata seelok eloknya buat 3kali...so aku proceed terus untuk 3 kali...senang... lagipon sekali pegi rm30 untuk 15min...bagi aku tak berapa mahal sanga...which mean aku mampu bayar...3 kali pegi tak sampai rm100...

eh tak de plak gamba aqyl tengah buat sonotron dalam fon aku nih...ni gamba kakak afryna...tapi lebih kurang gini lah gayanya

hari pertama...
aku tanya budak sonotron tu, nanti effect dia macam mana,
dia kata sonotron ni akan bertindak balas dalam masa 8 jam...selepas 8 jam selalunya akan muntah kahak or buang kahak melalui najis dia...

aku dengan harapan malam tu aqyl akan ok, TAPI, batuk dia makin menjadi2...aku sapu EO RC pon macam xjalan...last2 kul 1.30pagi aku g klinik amik gas...risau gak aku tgh2 pagi aqyl batuk teruk...dah lepas amik neb tu baru aqyl ok n balik umah dia terus lena.

hari kedua
aku tanya budak sontron tu, kenapa aqyl makin teruk batuk...katanya itu biasa...so hari kedua nih dia dah bagitau awal, batuk aqyl akan macam semalam, tapi kurang sikit...so aku dah standby awal masa hari kedua...yes, aqyl still batuk tapi kurang dari sebelumnya...so aku keep oiling aqyl dengan RC and THIEVES...

hari ketiga
nampak aqyl dah makin ok...batuk pon manja2 je...masa g buat sonotron tu, budak tu pon kata qyl nampak semakin ok...so malam ketiga ti aqyl boleh tido lena..

hari seterusnya tanpa sonotron...
aqyl amik masa dalam 2 hari selepas itu untuk fully recover...alhamdulillah...dengan bantuan sontron n bantuan EO aqyl semakin sihat...so aku pon xbape nk risau sangat...alhamdulillah...

so sesapa nak try buat sonotron, boleh je clik link ni
KLINIK FAUZIAH

rm30/session
1 session = 15min

ok tu je utk ari ni :)
bye


sesapa nak beli produk YOUNG LIVING boleh lew whatsapp terus 019-5205540 :)

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com