Pages

10 February 2017

PETROSAINS KUANTAN


Bangun pagi2 siap2...so tentatif hari ni patutnya g zoo teruntum, ngan petrosains pastu p tengok penyu kay cherating


So budak2 ni excited bile kata nak tgk penyu...huhuhu...jom kite pergi...eh eh eh, iklan kejap...baju sedondon ni custom made dari ALL ABOUT PRINTING ... Kalau ada sape minat boleh roger ira tau 😝






Ok dah siap seme, kite terus checkout...so pagi2 lapar, kite g cari makan dulu...aku saje google tempat makan sedap, sekali jumpe kedai ni... EDA NASI MINYAK TANJUNG API... Oklah makanan dia...banyak choice...masa aku datang xramai orang...tapi lepas dah amik makanan tetibe aku tgk dah kene beratur panjang...nasib datang awal...kikiki...disebabkan aku nih bukanlah blogger tegar orang kata kan, so aku xde lah amik gamba makanan ke ape ke...sebabnya dok kalut ngan anak2...apa2 gamba yang ada ni jelah ye...kalau dari segi rasa, oklah...akak bagi 4 bintang dari 5...


Lepas dah siap makan...singgah zoo teruntum la kononnya...bayaran masuk FREE...tapinye sekarang ni aku tengok dah xbanyak binatang...tak macam dulu masa zaman aku duk kuantan ni...dulu penuh binatangnya...skang ni monyet je belambak2...so bagi aku lah kan, xpayah la korang masukkan dalam list percutian korang...hahaha...sebab xde apa yang menarik...adalah setakat boleh tgh burung sekor dua...pastu penat jalan cari binatang xde 😅... Anak anak aku dok tanya manjang...mana penyu mama??dah xboleh sabo nak g tengok penyu kaedahnya...



So dah penat pusing cari binatang xbape nak ada tu, kitaorang pon g lah teluk cempedak kejap...singgah buat ilang kempunan xdapat nak pergi malam tadi...hahaha...


Tapi g siang hari, tak de apa pon melainkan ko dapat tengok air laut dengan cuaca yang panas terik...hahaha...kedai pon xbukak...so dok lah dalam 15 min then gerak...


So kitaorang decide terus ke PETROSAINS KUANTAN...aku tau mesti ramai yang xtau kat kuantan ada petrosains...yang lagi best masuk FREE 😱😱😱 bestkan?? Hahaha... Korang boleh click link ni untuk tau details lokasi tempat tu






 

Tak jauh pon dari teluk cempedak...lebih kurang dalam 15 minit kot...dia kat bangunan yayasan pahang...tingkat 1...masa aku g ni weekday...kebetulan xde orang...sonok gile budak2 ni main seme bende yang ada...aku dok lepak tepi je sebab aqyl tido...main la puas2...mak bagi masa 2 jam 😁








Ok dah puas main, perut pon dah lapar, kite g serbu restoran MABIQ... Membe aku kata sedap...aku saje tanya kat budak jaga petrosains tu makan mana sedap, dia pon bagitau kedai mabiq tu...dekat je pon ngan petrosains...so kite terjah mabiq, nak tengok apa yang sedap sangat tu sampai seme orang rekemen restoran ni 😝


nak tau pasal restoran MABIQ?
tunggu entry selepas ini...sebab aqyl dah mengamuk mintak diangkat..bye

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com