Pages

25 June 2014

detik kelahiran afryna part 3

apehal lah panjang sangat citer nih tak abis2??
nih pon banyak cerita aku dah potong...yang mana teringat kat pale otak je aku cerita...
apesal aku nak cerita seme bende kat sini??
suke aku la kan, blog aku...muahahaha...
nih untuk ingatan manis anak2 aku nanti...insyaallah kalau dorang dah besar nanti, baca lah nak cerita kamu lahir...

ok sambung kisah part 1 and part 2

pas aku dah dengar bunyi suara baby tuh, leganya ya allah...
doc potong tali pusat, pastuh terus letak baby atas dada aku...kaedah skin to skin katanya...
pastuh doc pon meneruskan kerjanya, keluarkan uri, keluarkan darah beku, jahit mana2 bahagian yang terkoyak...errkkk, kalau aku xangkat punggung, maybe aku tak kene jahit kot, sebab doc tak gunting pon...


masa baby duk atas badan aku tuh, larat tak larat je...sedar tak sedar je...
laki dok sebelah dok tahan baby takut jatuh sebab aku memang tak larat...n perut bergelodak rasa nak muntah...

dah setel doc menggodek aku, doc pon mintak diri nak balik...terima kasih doc :)
pastuh nurse datang plak suh aku bagi susu kat baby...masa tgh susukan baby tuh, memang perut tak tahan sangat2...nasib baik mak aku cepat amik bekas tadah muntah...kalau tak agaknye muntah atas anak aku...memang aku muntah semuntahnya dengan keadaan anak aku tgh menyusu...haih, ape pon tak boleh...

dah selesai muntah, dah selesai baby menyusu, laki aku amik baby azan n iqamatkan baby...alhamdulillah...pastuh terus anta baby bagi nurse sebab aku flat sangat2..

aku rehat kejap n terlelap la kot 15 min...sedar2 je ada orang hantar makanan...aku lapar yang teramat2, so ingat nak makan la kan...sekali aku masuk je sesuap dalam mulut, selambak lagi skali aku muntah...dah sudah…apekehal lew plak nih…terus aku stop makan…

masa nurse datang, aku cakap aku dah muntah 2 kali…so dia keluar n datang balik ngan ubat ape tah…katanya untuk tahan muntah…terus dia enjet aku kat bontot…pastuh dia suh aku rest dulu dalam sejam, pastu baru boleh makan..

dalam kul 1 lebih tuh baru la boleh transfer dari LR ke ward…ward plak kat tingkat 6, wad an nur…
sampai ward rasa macam letih sangat…so aku ada la tido tido ayam sebab family mentua dah serang nak tgk baby kan…

tapi apa pon, syukur alhamdulillah, proses bersalin kali nih memang sangat senang…aku sakit sekejap je, tau2 je dah bersalin…TAPI, masa proses meneran tuh membuatkan aku rasa serik sikit untuk beranak lagi…

KENAPA?? sebab aku rasa macam susah sangat baby nak keluar…separuh mati rasanya aku meneran…tak macam masa alysa dulu, teran je terus meluncur keluar…

tak pe lah, lain anak lain ragam kan…doakan yang baik baik aje untuk si kecil ini…
semoga perjalananmu di dunia ini membawa seribu kebahagian buat keluarga.. :)

1 comment:

Anonymous said...

Sorry sis.. nak tanya pasal taska pelangi fasa 6 sri gombak... saya try cari contact sis tapi tak jumpa plak... bole tak bg info sikit pasal taska pelangi tu... plan nak anta anak umur setahun dengan 2 tahun. nak contact taska tu bole.. email kat saya niveast@hotmail.com... tq sis

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com