Tuesday, August 16, 2011

Deria

Sejak preggy ni,ira rasa deria ira sangat sensitif pada sekeliling

Deria bau - uiisshh,pantang bau yang tak hape2 sampai kat lubang idung ni,otomatik je macam nak terkeluar segala isi perut ni... Pastuh orang lain tak bau lagi, tapi ira dah bau dah...lepas 5 minit baru orang lain bau...dorang ni idung tersumbat ke ape??

Deria sentuh - ni pon sama lar...ira tak lew orang nak sentuh ira lebey2...rasa macam nak pelangkung je...terasa mcm ada aliran elektrik dalam badan kalau orang sentuh...
Huhu, hubby sendiri nak sentuh pon kene mintak izin dulu...sorry darling

Deria rasa - uii,yang ni lagi la plak...da tak tau nak kata ape...orang lain kata sedap...ira kata tak sedap...
Pastuh kebanyakkan makanan kegemaran ira seme ira dah tak suke...haih,sedih tol rasa...
Kadang2 rasa mcm nak sangat makan bende tuh, tapi bile da ada kat depan mata...tgk pon tak lalu,apetah lagi nak masuk mulot...haih

Deria mata - hah,ni jangan tak tau...ira ni rabun..tapi tak de la rabun yang kronik...tapi sejak preggy ni,rabun tuh makin kurang...ira da jarang pakai cermin mata sampaikan da lupe da letak cermin mata kat ne...huhuhu

Deria telinga - kih kih...yang ni pon best gak...orang tak dengar,ira bolew dengar...selalunye ira lew tau hubby ira balik sebab dari jauh lagi dah dengar enjin kete...padahal bukan pakai enjin turbo pon...pastu bunyi burung atas bumbung pon bolew dengar...haih,paling tak best bile tgk tv...ira rasa da bingit da telinga ni...tapi orang lain dok syok je dengar...
Lagi satu...ira tak suke dengar orang cakap banyak sangat...tetibe jadi nak muntah...tak pon ira sendiri pon tak lew nak cakap banyak sangat, nak muntah gak...so memang jadi pendiam je la sepanjang tempoh preggy ni...



Huhuhu...korang seme ada alami bende yang sama tak???

1 comment:

Reen Tart Nenas said...

setiap org preggy die nyer sensitiviti tu lain... hehehe