Pages

18 August 2009

5544 buat hal

Today memang best..sebab 1 hari dapat spend time dengan JELAN...
Maybe secara kebetulan,lagi pun memang dah lama tak jalan2 macam nih..tapi yang lagi best, berDATING pada hari bekerja...lalalala...;)

Semalam kete aku buat hal..dengan hujan lebatnya kat luar, masa otw balik kerja tuh, bolew plak kete aku semput2..tapi still lew jalan lagi..nasib baik jugak ada kak fida, so kalau ape2 hal jadi, tak de lar takut sangat kan??pastuh dekat tepi sekolah MAXWELL tuh, bolew plak dia semput2 lagi, pastuh terus tak mo jalan..adeh..aku dah cuak..pastuh main2 minyak sikit baru lew jalan balik..ALHAMDULLILAH pastuh tak jadi ape2 dah, cume signal kaler kuning macam batang paip tuh je yang nyala..so aku pun tak bawak laju lar..risau gak ape2 jadi kan..jalan slow2 sampai lar kat umah..

Pastuh aku restart kete, so far, signal batang paip tuh dah tak keluar lagi, tapi untuk mengelakkan ape2 yang tak elok akan berlaku, aku pun g lar cek ari nih..
Kononnye nak masuk lambat sikit, tapi setelkan hal kete pun dah sampai tgh hari, dah tak larat lar nak g keje, so bgtau bos kira cuti je lar..lama gile aku g HONDA jalan ampang tuh, dah lar ramai orang..adeh, nak cek ape rosak je kene RM60, blum repair..adoiii...pening pale den!!!so pospone lar dulu, pasal nak repair tuh, kene cari duit sikit, pastuh baru repair, buat sementara nih, bawak kete slow2 je lar..harap2 tak de ape yang akan berlaku...
Pas dah setel hal kete, terus ke damansara, setelkan urusan jelan plak, iyelar kan, dari pagi sampai ke tengah hari menguruskan aku, dah keje dia tertangguh, so terus ke damansara, bile dah setel seme kat damansara, kitaorang pun balik makan..ALHAMDULLILAH..kenyang..tapi kebulur rasanya..lapa nye tak tahan..fuhh!!!

Disebabkan ari nih dah cuti, so terus g tgk umah selayang jap, samada dah siap ke blum..so far, lebih kurang 90% dah siap, maybe dalam minggu depan dah bolew masuk..yeayyy!!!seronok..so terus g survey kedai perabot lar ptg tadi..hah, ada set bilik tido nih murah..KATIL+TILAM,ALMARI n MEJA SOLEK = RM799..hah, penghantaran free..murahkan??so, aku cadang nak beli yang tuh je lar..act aku minat lagi satu set tuh, memang cantik tapi harga pun cantik gak..RM1988..wah!!!hehehe, disebabkan tak cukup duit, aku decide nak beli yg murah je lar..jelan pun kata yg murah tuh pun ok jea..tak de cacatnya pakai yang murah...

Lepas dah g tgk rumah seme, bolew plak satu pk benda yg memang tak masuk akal, disebabkan hari sangatlar panas,jelan ajak aku g mandi sungai..hehehe..jom jelar redah..hah, masa nih, memang best lar, sebab tak pasal2 kaki aku GATAL2..aku memang tak mandi lew kan, sebab tak de baju, so aku setakat main air kat kaki je lar, jelan lew yang tenggelam timbul dalam air tuh..fuh, air memang sangat sejuk, seperti yang sedia maklum, aku ALERGIK SEJUK..bila sejuk, secara otomatiknye, kulit aku akan GATAL2..n secara tak langsung, kaki aku merah masa tgh rendam kaki tuh, pastuh aku terus ajak jelan balik, padahal baru lebih kurang 15 min kat situ, bila aku naik je kat darat, abis dah kaki aku naik bintik2 kecik merah..waaa!!!!!!gatal..tak tahan..lagi satu hal nak tunggu reda..kene berjemur tgh panas..nasib baik cepat ok..ubat dia satu je, panaskan kaki aku, gerenti bintik2 merah tadi surut...hmmm..

Ok..dah seharian, balik umah penat tido..alih2 kul 530 aku terjaga sebab ujan yang sangat lebat kat luar..haih, aku nih memang takut ngan kilat petir nih, tapi tadi memang kuat lar bunyi guruh..

Lebih kurang kul 830, kuar makan lagi ngan jelan, then g jumpe ibu jap kat hotel..kul 1030 balik umah, pastuh ngadap komputer sampai lar skang..
Oklar, mata pun dah ngantuk..bye

p/s: LOVE u sweetheart!!!

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com