Sunday, November 23, 2008

kenduri kawen @ melaka

hari berjalan2 bersama si dia n family..
pagi2 lagi dah bangun..
siap2..dari umah cik ain drive balik gombak sebab alat mekap seme tinggal kat sana..
sampai umah ngah..
terus siap2..
salin baju..
mekap2 cantik2..
hehehe...simple mekap only..
9.30 pagi..
drive g umah baby..
amik dia,
huh..lama tul bersiap..
pastuh gerak terus g umah jeril..
11.15 pagi..
dari umah jeril
gerak g umah kak ita plak..
ok oww...
alamak..
tetiba anak2 sedara dia nak ikut plak..
n tetiba plak..
tank minyak linking..
wek..
satu hal lah plak..
adoi!!!
dia kene setel kan tank minyak dulu..
pas seme dah setel..
perut pun dah kenyang..
teruskan perjalanan ke rumah pengantin
mcm sardin je duk dalam kete..
huh..sempit giler..
tapi aku senyap jelar kan..
kalau ngan adik2 aku, dah tentu2 aku mengomel tak abis2..
ok..
nak pegi ke pengkalan balak..
yang mmg sah bengongnye seme yg ada
g masuk exit ayer keroh..
patutnya masuk simpang ampat..
adoi..kan ke dah jauh peginye..
dah sesat2 dah nih..
last2 sampai lew gak kat umah pengantin kul 2 lebey..
ok..
tgk pengantin..
comel je pengantin..
hish..aku pun mcm nak kawin je..
lalalala ;)
tgk tuh muka gedik masa kat kenduri tuh..
wekk..mengada je lebey..
nyampah plak tgknye..
pas dah siap tgk pengantin ape seme..
kitaorang pun patah balik ayer keroh
sebab nak g jejalan kat bandar hilir..
so..
inilah hasilnye..

kat kapal..
besarnye kapal nih!!
napelar tak naik kete lembu betul
kete lembu nih pun nampak dah uzur je
cian dia
kincir angin yang lawa..
mcm kat holland plak..
wahh...berangan!!!
shoping2..


~aku dan dia~




haih!!
penat..tapi aku hepi..
love u baby!!
p/s: masa kak ita suh aku kopek bawang sebab nak buat cencaluk..aku dah gelabah dah..tak reti kopek..adoi!!mcm ne nak kawin nih..malu jelar..
kene berubah nih..azam tahun baru..kene belajar masak n paling penting, pandai buat air..chaiyok!!

No comments: