Monday, August 4, 2008

antara sikap yang aku tak berapa suka

antara sikap yang aku perlu harungi dan aku perlu terima walaupun sikap nih amatlah aku benci...tapi dah mmg ini sikap dia...aku pun tak lew nak buat pe...

mood sukar diramal
hohoho...
nilah sikap yang susah aku nak cakap...
dia punye mud tuh lew bertukar dalam masa 1 saat je...
walaupun masa tuh tgh hepi2, gelak2...
tapi kalau dia rasa dia tetiba je nak mengamuk, dia lew terus mengamuk, tak kira tempat...
dia selalu cakap aku nihsuka merajuk tak bertempat,
tapi at least, aku nih merajuk tak lew lama mcm dia tuh,
selalunya dia tuh, nak merajuk tak tentu pasal...
pasal hal remeh temeh pun dia selalunya nak buat muka, pastu nak start memarah tak tentu pasal...
inilah sikap yang paling aku benci....
eeeeeeeee

kurang bertanggungjawab
huh...
act dia nih bertanggungjawab lah,
tapi tak sepenuhnya...
mcm contoh kan,
aku nih nak balik memalam, dia lansung tak fikir akan keselamatan diri aku...
tapi sejak akhir2 nih dia oklah,
kalau aku mintak tolong hantar, selalunya dia hantarlah...
tapi kalau ikut pengalaman aku yang lepas,
selalunya lelaki akan hantar aku hingga aku masuk dalam rumah.
hmmm...ape nak buat, dah itu perangai dia...
so aku tak lew nak buat pe...
kalau di tegur nanti melenting tak tentu pasal...
so, diamkan ajelah...

kurang perhatian dan kasih sayang
aku bukan bermaksud aku tak dapat langsung...
cuma kurang, maybe kurang dalam 20%...
yelah, semenye lengkap...semenye cukup...
tapi sampai skang, aku mmg tak tau kenape...
dia mmg susah sangat nak msg aku...kenape ye?
yang aku pelikya, dia msg ngan org lain, mmg kerap...
kalau dia mmg jenis tak suka msg org, tak pelah...
nih tak...ngan aku jea yang perangai dia mcm tuh...
susah tul...
lagi aku bengang n selalu aku rasa nak marah ngan dia, satu jea...
dia punye msg kat awek tuh punyelah berlambak...
kate je dah tak nak kawan, padahal mcm lew aku tak tau...
aku diamkan je...
nak buat mcm ne, dah mmg nasib aku kot...

tolonglah, dalam kes nih,
aku hanya dapat fully perhatian n kasih sayang hanya 4 bulan pertama aku mula bercinta...
huh, masa nih, mmg hangat lah...
cakap je mana aku nak g, ape yang aku nak...comfirm dapat punye...
msg tuh tak payah cakap lah...
mmg berlambak...tak pernah putus...
nak g memane, mesti cakap,
ape yang dia buat seme cakap...

masuk tahun pertama
kira hangat lagi arr...
msg pun masuk tak henti lagi...
tapi masa nih, nak merengek-rengek tuh,
dah kompem aku kene marah punye...
masa nih mintak bukan2 pun kene marah gak...
hmmm

masuk tengah tahun pertama
msg???
aku mcm dah tak tau skang nih aku ada pakwe ke tak...
msg langsung tak de...
tepon pun dah susah nak angkat...
tapi dia mcm tak de pe jea...
tak kisah je...
aku nih sihat ke tak, bukanlah problem dia...

tahun kedua...
msg...???!!!!
lagi nazak...
dia hanya pentingkan msg dari kawan2 moto dia...
msg dari 'makwe' dia yang satu tuh...
msg dari org lain selain dari aku...
adalah dia bg aku msg,
tapi msg yang tak lew nak buat aku tersenyum sendiri...
msg yang boleh membuatkan aku rasa bahagia...
call??
ermmm...adalah dia call...
so far so gud...
tapi, time dia rasa sunyi, barulah dia cari aku, barulah dia call aku...
keluar??
yang nih mmg terlebih ok...
kuar mmg selalu...
hari2 jumpe...

suka menidakkan ape yang ia...
benda dah mmg terang depan mata...
dah sahih lagi jelas...
ape yang betul, semenye salah...
ape yang dia buat salah, semenye betul...
walaupun dia tau benda tuh sememangnya salah,
tapi dia tetap tak dapat terima...
ayat dia selalunya...
'mana de'

semua sikap2 kat atas tuh, terpakse aku terima walaupun perit...
terpakse aku telan walaupun sepahit hempedu...
aku tau aku pun bukanlah bagus...
banyak gak sikap aku yang tak elok di mata...
aku tau tuh...
sebab tuh aku cuba menerima dia seadanya diri dia...
walaupun terlalu banyak kurang pada diri dia...
dialah satu-satunya di hati aku...
untuk selamanya...
insyaallah

No comments: