Thursday, April 24, 2014

cameron highland 2014 : part 1

assalamualaikum..

kan aku kata tahun nih tahun melawat malaysia..
makanya, kite berjalan je la kan..

kali nih aku g cameron plak..
tapinye 2 bulan lepas punye cerita..kikikiki

15 feb 2014

ok, setelah seminggu kami (aku n alysa) kene jangkitan rotavirus...
memula alysa pastuh jangkit ke aku plak.. haih, cabaran tol masa nih

lalu laki aku buat keputusan,
moh lew kite g buang virus tuh kat tempat sejuk...
kikikiki...

memula aku macam berat hati nak g,
sebabnya aku belum baik sempurna sepenuhnya..
ari jumaat tuh still lembik lagi la...
tapi alysa dah sihat dah masa tuh...

tapi ari sabtu pagi2 tuh aku buat keputusan...
"jom lew papa kite g jalan"
hihihi...tak padan ngan sakit, tapi ko nak berjalan jugak

maka bergeraklah kami ke cameron highland pagi sabtu yang indah tu..


first destinasi : ladang strawbery lew..
saje je nak bagi alysa kenal strawbery..



monopod tak dak...
so pakai monotangan sudah... :)


cantik kan kaktus nih??
aku penah beli dulu, masa zaman2 mula2 bercinta ngan laki...
ceh, apa kelass ko bagi kaktus je kat pakwe??

motif??
kaktus senang jaga...
ko tak siram pon boleh hidup...
so kalau kaktus tu mati, jawabnya memang lew owner dia pemalas nak mampos...

agak lama juga la laki aku simpan kaktus nih,
sampai satu hari, tetibe kaktus nih jatuh n patah...

kebetulan masa tuh plak aku ada kursus kat lumut...
menggelupur dia tepon aku...tanya kot2 ada pape2 yang tak elok ke jadi kat aku...

hahahaha, macam tak caya je...
ada ke pasal kaktus tuh tetibe jatuh, dia terus pk kot2 ada pape jadi kat aku..
alhamdulillah, aku ok je masa tuh...

kenangan oiii...
kenangan!!!!


disebabkan ini adalah percutian pendek,
makanya kami jalan2 je...tak banyak singgah2 kedai2 ke apa...

juz g beberapa tempat je...
selebihnya cuma nak merasai dan menikmati angin sejuk kat sana..

cuaca??
siang tuh panas terik, tapi rasa lah angin tiup sejuk je...
malam??
sejukkkk ggiiilllleeeeeerrrrrrrrr....



aku : 25 minggu
berat : 45kg


ko tgk anak dara aku...
memang tak suke bergamba...
nyampah...


aku risau je masa nih, takut la duri2 tu cucuk tangan dia
sibuk noo nak pegang pokok berduri tuh



nih plak makcik aku yang memang menggedik...
makcik yang paling best nih...
makcik nih jugak lar kalau nak ngekor aku g jalan2

memang makcik nih selalu menyibuk lah kalau aku nak berjalan...
kikikiki....kalau aku jalan tak ajak dia,
mahu nye dia ngamuk ngan aku...
silap2 ari bulan majuk terus...


ok, skang nih masa untuk makan strawberry...
aku tak bape  minat sangat strawberry

tapi laki aku hantu strawberry
dapat plak kalau makan ngan cokelat...


nih pekerja strawberry tgh pilih2 strawberry untuk dijadikan jem...
hmmm, jem strawberry aku suke..


strawberry with cream


tgk si kecik nih menikmati strawberry...
sedap je nampak..
tapi sebab masam, aku tak suke...

so sampai sini ajalah cerita aku pasal cameron 
kalau aku rajin aku sambung lagi hari kedua aku kat sini :)

2 comments:

Manusiaituaku said...

bestnya..

Rose Azadir said...

Assalamualaikum, saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com n saya follow sini, kalau sudi follow la saya balik yer...