Sunday, November 29, 2009

hari raya korban

assalamualaikum


first of all..selamat hari raya aidiladha..;)


sambutan raya haji tahun nih amat bermakna bagi aku, sebab aku dah selamat 1 bahagian daripada 7 bahagian..insyaallah, pasnih tiap2 aku akan buat untuk habiskan lagi 6 bahagian ;)


pengalaman korban yang amat seronok sebab selalunye aku hanya tengok lembu kene sembelih dari jauh je, tapi kali nih, aku kene dekat ngan lembu tuh, sebabnye masa darah mengalir tuh, kite kene niat korban..so nak tak nak, aku terpaksa lar duk area2 lembu tuh kene sembelih..


~ini lar lembu tuh..kurus je kan, macam aku..hahaha~


hehehe..pastuh, aku tak tau lar plak kite kene pegang tali lembu tuh sebelum lembu tuh kene sembelih..aku tak sure samada ini adat atau memang wajib, tapi yang pastinya, aku n orang2 yang korban tuh disuruh untuk pegang tali lembu tuh..;)


nak dijadikan cerita, masa aku nak pegang tali lembu tuh, lembu tuh asyik nak datang kat aku je..haih, bape kali aku lari, tak jadi nak pegang..takut woo..mane lar tau kot2 dia nak mengamuk ke kat situ kan..tak pasal2 nanti..tak mo lar jadi mangsa ;(


ok, pas seme orang dah akad jual beli lembu, pastuh aku pun dah dapat pegang tali lembu, ada sorang pakcik nih ajar niat korban..katanya, niat sewaktu darah lembu mengalir..so dengan lafaz bismillah, lembu tuh pun selamat lar disembelih..tapi nyawa dia susah kot 'bercerai' dari badan..bape kali dia cube bangun..takutnye..walaupun dah disembelih..tetibe aku terbayang kalaular manusia...haih..tak mo lar..takut !!!!!!



ok lar, abis citer pasal korban, meh kite layan video


video

p/s : happy bezday to my BEST FREN : siti hajar mohd yusof and nurul hayati nordin...oppsss...tak lupe juga, buat sepupuku : intan nasyuha mohd azmi..may ALLAH alwayz bless u all...

1 comment:

NurulHayatiNordin said...

Oh buat korban thn ni ek..alhmadulillah..itulah "pengakutan" kita di akhirat kelak :)