Tuesday, October 28, 2008

triesya

aku tak tau kenapa hari nih aku agak emotional...
aku bukak laptop...
godeh2 laptop, terjumpe file gamba anak murni..
kawan aku masa sek...comel sangat anak dia...her name triesya


triesya with her cute face!!
aku msg ika
sebab murni tu kakak dd, kwn baik ika..
aku : aku tgk gamba anak murni, kakak dd..geram plak..waa..ble aku nak kawin..
iqa : gile comey kan?? hahaha..tu r..aku pun tak saba nak anak buah
aku : aduh..aku lagi tak sabar nak anak sendiri..kdg2 main ngan danisy dah rasa mcm main ngan anak sendiri..
aku : weh, aku nih peninglah, tetiba ramai plak yang suka kat aku
iqa : sape plak suke kat ko?
aku : adalah membe aku nih..dia suh aku bg peluang..bpe kali aku cakap aku dah ada jelan..hishh..jelan tetap no 1 la..tak de sape lew lawan lagi..
iqa : ensem tak? kaya? kalau jelan tak lew bahagiakan ko cm ne? ko yakin ke? jgn terlampau yakin pada cinta..ko tuh dah sayang sangat kat jelan..sampai bute dah..bagi jelah peluang..bukan kene bayar pun..tak rugi pe pun ko..idup ko, ko yg kene amik risiko..
aku : jelan lah banyak berkorban untuk aku..mmg kdg2 aku rasa tak suka ka jelan, tp bile aku pk2 balik, jelan tak penah tunjuk yang dia buat seme tuh untuk aku..jelan luaran mmg menyakitkan hati, tapi dalaman aku tau jelan amat sayang aku..kdg2 aku tak nampak kebaikan dia, seme keburukan dia aku nampak..tapi bila aku jumpe org lain yang suka kat aku, baru aku tersedar yang sebenarnya jeln adalah segala2nya...orang lain tak lew buat ape yang jelan buat kat aku..
iqa : kalau ko yakin tak pelah..aku juz cakap..tp trylah bg peluang..kalau ko rasa beter lan, tak pelah..mmg jodoh ko lah kot..kalau ko nak petunjuk..ko wat lah solat istikharah..
aku : ok..tq..tapi aku yakin jelan jodoh aku...ko doakan ye..
iqa : mestilah aku doakan..huhu..kang ada masalah bgtau aku gak..aku gak susah...wakakakaka...
masa aku baca msg tuh...aku mengalir air mata..bukan sebab aku sedih ke ape..tapi sebab aku dapat rasakan jelan sayangkan aku...moga ape yang aku rasakan nih betullah..
aku terus bangun,
tulis blog nih..
tetiba jelan msg..
jelan : hai sayang..tgh kasi piala, moto n brg2..esok ada autoshow
aku : air mata i mengalir masa tulis blog..tetiba u msg..i tak tau nape i rasa sayang sgt kat u..
dalam masa yang sama..
li msg aku merayu suh aku bg peluang kat dia..
aku cuba meyakinkan dia yang aku bukan untuk dia
hmmm...
dia kate dia ttp akan tunggu aku..
tapi ketahuilah..dalam hati aku hanya ada AZLAN JOHAN
tiada yang lain...
i love him..
only him..
moga tuhan mempercepatkan jodoh kami..
AMINNN...

No comments: