Saturday, July 5, 2008

kewangan tidak stabil

ermmm
sejak minyak naik nih...
kewangan aku makin tak stabil...
dan sejak dua tiga menjak nih,
lan pun macam dah tak nak support aku...
so sebab tuh aku makin tak stabil...

bila jadi macam nih,
aku mula terasa nak balik kuantan...
duk ngan ibu...
makan minum di tanggung...
umah free...
minyak save...
kurang2 duk ngan ibu tak de lah aku nak nangis je bila ibu tepon...
aku nih, orang nampak tabah lah...
tapi hati nih, ermmm...
asyik nak nangis je...
sensitif sebenarnya...
ibu selalu puji aku depan seme orang kata aku nih baguslah...
tak nyusahkan dia...
baiklah..
tak banyak kerenah...
ibu selalu gak kata ikah tuh macam2...
tapi hakikatnya, aku n ikah sama je...
cuma ikah tuh cara protes dia depan2...
dia lew nangis depan2 ibu...manja...lembik...
aku pun sebenarnya mcm tuh gak...manja...lembik...
tapi aku selalu kontrol..
ibu tak tau yang aku selalu menangis sebab rindukan dia...rindukan adik...

gaji aku rm1250 sebulan...
kete = 300
minyak = 400
ptptn = 150
umah = 100
streamyx = 50
saving untuk blaja = 100
jumlah = 1100

1250 - 1100 = 150

apelah yang ada dengan 150...
duit topup je dekat 60 sebulan...
duit makan kurang2 300 sebulan...
abis tuh, aku tak payah pk keperluan aku?
aku tak payah kuar ngan kawan2?
aku tak payah beli barang2 sampingan??

hutang yang masih belum berbayar
alang = 55
ngah = 140
kak nab = 5
jumlah = 200
huh...banyak tuh...
mana aku nak dapat duit untuk bayar utang nih??

gaji aku bulan jun dah abis...
aku rasa nak menangis pun ada...
aku tak penah guna peruntukan duit untuk minyak...
tapi aku terpaksa guna...
semenye sebab aku kekurangan duit...

perkara yang akan datang yang wajib menggunakan duit...
lampu brek kete...
hadiah bezday alang...
minyak itam kete...

itu seme gunakan duit...
mana aku nak dapat seme tuh?

termenung sendiri...
memikirkan masa depan...

No comments: