Wednesday, November 9, 2016

Deerland Park, Kuala Gandah

ok, sambungan dari kisah sebelum ni.
so ari nih kite cerita destinasi kedua pengembaraan sebelum naik kerja nanti…hihihi



lepas dah pegi kat PUSAT KONSERVASI GAJAH tuh, kitaorang gerak ke DEERLAND PARK pulak…sebab dah dekat kan…jarak dia dari tempat gajah tu lebih kurang dalam 10 - 15 min perjalanan naik kete…tak jauh pon kan??masa kitaorang g tuh dah nak tutup dah…dia tutup kul 4, kitaorang sampai dalam kul 3 la gitu…tapi tak pe, taman dia xbesar pon…pusing2 dalam 10 min abis dah segala binatang dalam tuh…



ok, bayaran masuk dia RM3 untuk kanak2 dari 3-11 tahun
RM6 untuk 12 tahun keatas…
tu untuk kite lah warga malaysia..kalau ko bawak bibik indon ke sorang, ko kenelah bayar RM10 untuk dewasa...



nanti dia bagi ko sticker n coupon…kupon tuh ko bagi kat entrance nanti dia bagi ko makanan untuk bagi kat ruse…dapatlah 3 mangkuk…aku nih dok bajet boleh lew bagi makanan kat semua binatang yang ada, rupe2 nye bagi kat ruse je masa permulaan tuh…memula tuh sayang nak bagi semua, so tinggalkan satu mangkuk nak bawak ke binatang lain, tapi non ado…so patah lew balik ke rusa abis kan semua makanan…so korang nanti sila abiskan terus makanan ruse tuh kat situ…pastu baru ke next binatang yang ada ok…


masa nih alysa n afryna syok…tak takut macam kat gajah tadi…rilex je depa dorang bagi ruse tu makan keledek kot…syok plak tengok banyak sangat ruse kat situ…yelah dah kata pon taman ruse…ye dok??


ok, kite jalan lagi ke depan, ada la jumpe kucing bengal ke ape tah nama dia…yang nih afryna punye suke…lama dia bercakap ngan cat tuh…wakaka, setakat cat, ko tengok kat umah pon boleh dik oii..


pastuh tengok burung merak pulak…alysa sibuk cakap yang tuh si jahat dalam citer kungfu panda tuh…huhuhu, boleh plak dia kaitakn ngan citer katun tuh...


ok jalan lagi ke depan jumpe iguana…alysa beria nak amik gamba ngan iguana…memula aku pon pelik lew, haih tak takut plak ko ngan iguana..rupenye dia dok kata iguana tuh macam rapunzel punye binatang tuh…adoyai…ko nih memang la pengaruh katun lebih nih…dia kata iguana tu baik, sebab tuh rapunzel kawan ngan iguana…hahaha…ape2 jelah nak oii


ok, aku tgk je binatang nih diri gitu, terus teringat kat si aqyl…otomatik cakap, macam adik aqyl…wakaka…comel sangat dia diri gitu…tapi aku tak tau lah pulak ape nama binatang nih…korang tau x ni spesis ape??


ok jalan2 lagi ke depan ada jumpe ular, kat ular tuh ada orang jaga, so kalau korang nak pegang dia boleh bawak keluar…tapi aku tak nak, so kitaorang nonong2 je ke tempat lain…
pastuh ada beeded dragon…tah macam tuh lah ko lebih kurang nama bahasa inggeris dia…nama bahasa melayu dia biawak pasir…hihihi…boleh plak alysa nih pegang…aku rasa dalam pale otak dia tuh iguana si rapunzel tuh kot…dia dok berangan dia tuh rapunzel dan iguana nye itu…


ok, abis lah cerita untuk kat deerland nih…
bagi aku ok lah kalau korang dah xde mende nak buat weekend kan, boleh la bawak anak2 jalan2 tengok gajah n ruse sambil2 g makan ikan patin masak tempoyak…




babai





nota kaki berbayar : sesapa nak beli barangan kelengkapan breastfeeding n kelengkapan bayi boleh la layari website : www.dolceryna.com

No comments: