Pages

19 October 2016

review : bedung barut baby

Assalamualaikum...
Yuuhuuu...
Acik acik seme tengah buat ape tu??

Ok, kali ni mama kite nak review pasal barut and bedung yang saya pakai ni...jom baca..

Disebabkan ni dah anak no 3, so aku masih ada simpan lagi yang lepas2 punye barut n bedung kakak2nye dulu...cumenye biasalah, kakak dulu banyak pink purple...girlish sangat tau...hahaha, so aku decide untuk cari la dua tiga helai tambahan yang nampak boyish sikit

Tetibe plak ada satu ig shop ni nak sponsor barut n bedung untuk si aqyl ni...amboi ko dik, macam retis plak ada orang nak sponsor kan...wakaka...dah orang nak bagi, mama terima je...murah rezeki ko nak...so meh lew kite tgk sendiri mcm ne kualiti barut n bedung kat ig : @bedungbarutbaby ni


ok, nih antara barang2 yang aqyl and mama dapat…ada lagi satu, stokin gebu gebas tak sempat nak amik gamba, aku dah rembat dulu pakai sebab sedap sangat…tak sabar2 rasanya…wakakaka



Untuk barut, aku memang selalu pakai sampai 6 bulan lebih...or selagi muat lah barut tu...macam kat bedungbarutbaby ni ada 3 jenis saiz...saiz S, M dan L...disebabkan aqyl pon dah 4kg, so aku amik saiz M and L...mcm yang aqyl pakai ni saiz L...nampak besar kan?? 😘

kalau mom to be tu, tak tau nak pilih saiz ape, aku suggest beli 3 saiz sekali gus…
n kalau untuk anak first, ko beli la 5 keping setiap saiz…so nanti ko dapat lah 15 keping…boleh la pakai sampai umur 6 bulan lebih…haa gitu, siap dapat tips membeli barut lagi… 😘



barut ni jenis cotton flannel tau…kain memang sejuk gitu kalau baby pakai…memang selesa abis lah...
n yang paling penting, kain ni jenis tahan lama...ko simpan la empat tahun pon boleh...xtipu ni sebab aku kan dah jadi mak anak 3 weh, aku dah buat eksperimen dah bende2 ni seme...hihikalau korang nak beli barut, haa, belilah yang jenis kain cotton ataupon cotton flanneljangan g beli jenis kain yang merepek2 plakkang panas plak si baby tu pakai nanti...

Meh kite zoom in sikit, ko tgk jahitan dia, memang kemas n kualiti...bukan pakai taram je tau...sebab tu boleh tahan lama...n paling aku suke sebab corak warna warni...biasalah, mak mak skang ni seme nak bende comel2 kan...so ko pilih je nak corak ape...kaler pon banyak pilihan...eh kalau korang jenis suke yang plain pon ada gak...senang cakap seme design pon ada 😘



Hah, tu barut cerita pasal barut, ni nak citer pasal bedung plak...bedung pon dia ada jual...ni bukan biasa2 punye bedung...saiz besar ok, memang boleh bedung sampai umur setahun...sebab saiz dia 1m x 1m...besarkan??harga pon murah plak tu...so tak yah pikir panjang, boleh je p shopping terusmcm2 jenis corak n design adako pilih je mane nakjanji siapkan duit pastu click sana click sini setel gitu…




korang, kalau dap at baby boy, tungku ni amatlah penting sebab senang nak tuam kat bebird dia tuh…eh, kalau anak pompuan pon boleh…masa zaman alysa dulu aku tak tau kewujudan tungku nih semua, so mak aku pon tuam je lah gune kain gumpal2 pastu panaskan kat seterika…kelaka kan…rupenye, ada tungku comel cenggini untuk baby…mudah kerja you all…
pastu yang best tu, tungku dia tu alysa boleh plak buat jadi mainan gak...dia kata nak cek cek doctor...tekan tekan kat perut adik...ko ni alysa mmg lew suke meniru ape yang mak ko buat...huhu..eh, tungku baby ni bagus tau...ada banyak kelebihan bertungku...ni memang must have item ni kalau ada anak kecik...senang dia agak2 nampak mcm sakit perut pon boleh bertungku...sebab tungku baby ni ada macam2 jenis herba kat dalam tu...kalau ko panaskan, bau dia, perghhh harum semerbak bau herba 😝 … bukan macam aku dulu, gumpal kain, tuam…kelakarlah kalau diingat2kan balik…



Yang setokin ni alysa panggil stokin lembut lembut...aku suh dia pakaikan ke mama, dia plak yang terbekenan, dia plak yang pakai...syok plak dia tumak ko dapat pakai sekali sekala jetau2 dia yang sarungbertuah punye budak tau...

Eh panjang pulak ko bebel kan...aku ni memang, kalau dah suke memang la gini, panjang bebel, kalau xsuke, aku bebel panjang gak...aku straight to the point...kalau aku suke aku cakap aku suke, kalau xsuke pon aku cakap aku xsuke...senang, xde nak selindung2, xde nak review yang baik2 je...bukan ape, yang xelok pon kite kene bgtau supaya orang tu dapat tingkatkan servis dia kan...haa, take a positive part ye kalau aku review xok tu...jangan pk negative ajopikir untuk kebaikkan

haa, cenggitulah ceritanya…eh, udah lah tuh…ni ada satu cerita best nak bagitau korang semua…dah bebel2 panjang, asek dok hasut korang dok belikan…nih haaa, tokei kedai wasap akk cakap nak bagi 10% diskaun haa kat korang…tapi tapi tapi, untuk 10 orang yang terawal je tau

dan lagi, 10% diskaun nih hanya valid bile korang buat pembelian di WEBSITE sahaja…kalau nak order kat ig ke fb ke tak valid ok…tak de sape nak layan korang kat situ…so kalau nak diskaun, g beli kat website…banyak tuh 10% diskaun..

ok senang je caranya…g website : www.bedungbarubaby.com.my pastu shopping, order, pastuh last sekali tuh jangan lupe masukkan code ni : DOLCERYNA10 pastu nanti korang akan dapatlah 10% diskaun tu ok…so jangan lambat2, kalau lambat nanti tak dapat…k bye…muaahhh...


No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com