Pages

29 October 2016

Pantang 44 hari??

rajin la plak aku skang nih kan update blog…
maklumlah tengah cuti…pastuh plak aqyl jenis budak senang jaga…
dia ada je nih sebelah aku, dok pandang je mak dia…huhuhu..


ehh, nak tau korang pantang bape hari?
aku kompius, rupe2nye pantang 44 hari tuh pantang keluar umah je ye??

yang makan tuh semua still kene pantang sampai 100 hari ye?
ada yang aku baca sampai setahun pon ada…
wakaka, sumpah sebelum nih aku tak tau..
nasib baik la anak2 aku seme ok je kalau aku bedal makan bende pedas pon deme tak sakit perut…

so yang si aqyl nih aku pantang bape lama?
still 44 hari..
tapi aku dah telan udang dah pada hari ke 46..
tapi idok lew banyak..sekadar melepaskan rindu nak makan udang :P

ni masa nak g cucuk aqyl sebulan…haa, ni je dah langgar pantang…
hari ke 30 dah keluar umah

ni hasil carian aku kat google lew..

Pantang 44 hari. 
-Pantang keluar rumah 

Pantang 100 hari. 
- Pantang suami (Bersama) 
- Pantang mandi air sejuk 
- Pantang ber aircond 
- Pantang angkat benda berat2 hatta dukung anak yg selain newborn 
- Pantang kena hujan 

Pantang 6 bulan 
- Pantang makan selagi baby yg fully bf x start solid food. Kalau x fully bf pun elok pantang makan 6 bulan supaya badan benar2 sihat. 
- Pantang excercise yg hardcore. 

Pantang setahun 
- Minuman berais 
- Pantang laksa dan pulut

so pasni sesiapa yang lepas bersalin tuh ikut lew senarai pantang diatas yejagalah diri anda tuh betul2kesan dia tak nampak skangtapi nanti ko tunggu 5 6 7 tahun akan datangsegala sakit urat sakit pinggang seme ada

oklah, si kecik nih dah bunyi2…boring lew tuh mama tak borak2 ngan dia…
nah tepek sekeping dua gamba dia sikit...




owh jangan lupe, rajinrajinkan tangan anda click www.dolceryna.com

k bye


No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com