Pages

05 October 2016

38 week - 3rd pregnancy


Bismillah...

Ok kite throwback kisah sebelum beranakkan si pinkish aqyl ðŸ˜˜

2 september 2016
38 week
Pusrawi

Mcm biasa checkup mingguan...
Minggu lepas masa 37 week doc kata kedudukan baby dah elok...dah xsongsang...haih, kalau x doc tolak bilik bedah la gamaknye...

Alhamdulillah checkup 37week tu semua ok, cume doc kata nampak uru dah matang...macam mana nak tau uri dah matang??boleh gugel sendiri sebab aku pon gugel...hahaha, masa doc cakap aku uri dah matang tu aku angguk2 kepala je, padahal xpaham ape pon...wakakak...elok keluar bilik doc aku pon gugel je nak tau dengan lebih details...

Ok, ni nak cite pasal checkup 38 week...aku sampai je spital nurse kata doc suh g buat ctg...aku pon benonye xpaham nape kene buat ctg padahal aku xde tanda2 nak bersalin pon lagi...tapi ikutkan aje lah...hahaha


image1.jpeg


So masuk la labour room (LR) utk buat ctg...aku sempat lew tanya nurse kenapa nak buat ctg ni, dia kata nak tgk jantung baby cantik ke x or ada ke x contraction tu...kot2 la ada boleh terus beranak...hahaha...

Tempoh masa buat ctg ni bergantung pada doc mana yang cek kite...macam aku ni dengan doc asmah yun...so doc asmah selalu buat 30min ajo...doc lain aku xtau...hihi...so duduk la aku bertapa kat LR tu selama 30 min...sampai sempat terlelap kejap...hahaha...

Dah siap ctg nurse kata boleh turun bawah tunggu doc panggil pulak...
So tunggu dalam 15min no aku pon kene panggil...masuk la bilik doc

Macam biasa, doc suh baring terus atas katil tu nak scan baby...ok, cek sana cek sini seme ok...air ketuban cantik, kedudukan baby pon ok, berat n tumbesaran baby pon normal...then doc pon tgk result ctg aku...eh eh eh, doc kata kat ctg tu dah nampak ada contraction tu...so doc mintak nak cek laluan kot2 dah ada bukaan...

Eh eh, sekali cek dah ada la bukaan, tapi baru 1 cm...so doc kata boleh la g exersise lelebih sikit suh cepat sikit bersalinnya nanti...hihi

Haa, pasal cek bukaan pulak, ada yg kata sakit, ada yang kata tak...tapi sepanjang pengalaman aku dah 3 orang anak ni, aku rasa dah dua2...ada sakit n x...

Kalau sakit tu mmg perit sangat...rasa ngilu n pedih...aku xtau nape orang yg buat tu jadi sakit...n aku perasan kalau jenis nurse n doc yg baru2 ni mmg sakit...maybe xbape pandai lagi kot...huhu...
Tapi kalau yg cek jalan tu jenis dah tua2 sikit n muka pon confident je, ko xkan rasa pape pon...tau2 je dia kata ok jalan dah bukak bape cm...so nasib korang la sape yang akan cek bukaan jalan tu ye...gud luck ðŸ˜˜

Ok, so jumaat, 38 minggu jalan dah bukak 1cm...nanti kite continue plak minggu keberapa aku beranak...selang dua hari ke empat hari ke selepas itu...hihi...

K bye ðŸ˜˜

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com