Pages

06 March 2014

maternity / pregnancy pillow

salam kawan2..

sejak masuk 7 bulan nih,
pinggang semakin sakit2...

tido pon tak lena..
semua position tak betul

aku tak penah tau ada mende alah yang nampak macam best nih..
sampailah semalam, aku cakap kat BFF aku, pasal nak beli nursing pillow.

tetibe dia tunjuk gamba nih...
eh, aku tgk macam best je,
dan2 tu juga aku google

so wujudlah gambar dibawah ini..




nampak selesa kan??

so aku pon gigih la google lagi, kat mana lah plak aku nak mencari bende alah nih..
kalau ikutkan hati, masa tuh jugak nak g beli..

pinggang nih dah tak tahan sakit sangat sangat
masa alysa dulu tak de la plak rasa sakit macam ni pon..

skali google, walamak, harga..
tarik nafas...lepas...tarik lagi...rasa macam tak nak lepas..

bagi aku memanglah sangat sangat mahal
tapi aku nekad, nak beli lew jugak...sebab dah tak tahan sakit...

so balik keje tuh, macam biasa, laki aku amik 
dari jauh lagi aku dah tersengih2
buat muka manis sikit...

dah sampai dekat laki, 
laki tanya " ni apehal tersengih2"
aku terus jawab "mama dah jumpe solution sakit pinggang, kite beli bantal nih la, tapi mahal...papa tolong belikan boleh"

laki aku buat2 tak de dengar
tapi aku dok la membebel pasal bantal nih kat telinga laki aku...
sepanjang perjalanan ok...
bernanah kot telinga laki mendengar..kesian ko laki...

sampai umah, dia tanya bape rm?
aku jawab, range harga dalam rm200 - rm280
tgk jenis shape and tengok orang yang menjual

ko tau apa laki aku buat?
tolong search dalam mudah...
pastuh tunjuk...

nih ada yang murah2, kenapa nak beli yang mahal..
hah, pilih mana nak, call tanya ada ready stock tak..
kalau ada yang dekat terus g amik..

ko tengok, tak sia2 aku berceramah pasal bantal nih sepanjang perjalanan balik tadi...
so aku pon pilih la,
nak suh laki aku pilih, memang tak payah la, silap2 dia kata cancel, nangis aku...

so aku pilih2..
meh aku kongsi kat ko website mana yang ada jual bende alah nih..






owner dia sangatlah friendly...sentiasa reply whatsapp aku..
harga pon cun jugak..
lokasi kat perlis 

kalau ikut hati nak amik ngan kakak nih, 
tapi dia available minggu depan plak...
so nak tunggu bantal siap lagi,
nak tak nak minggu depan baru dapat..

so macam tak jadi ngan dia
tapi sangat recomended ngan kakak nih.

owh, inti bantal kekabu ye..
aku bile dengar kekabu nih macam tak minat sikit..
sebab aku tak suke kekabu sebab kekabu keras...





 yang nih pon owner sangat2 friendly.
lokasi : putrajaya
ada sebijik bantal ready stok
harga RM240 sebijik

kalau tak mo yang ready stock, lew preorder,
bantal siap dalam tempoh seminggu.
kalau kain english cotton : rm240 sebijik dengan sarung bantal
kalau kain cotton biasa rm200 je..

aku nak yang kain biasa je, jimat rm40
tapi laki aku kata, kalau nak cepat, amik je yg ready stock tu
kalau setakat rm40 tuh jangan nak berkira sangat...bukannye rm400 pon..
dah laki kata begitu, aku ikutkan aja

tapi nak g ke putrajaya tuh macam jauh je kan??
so aku pending order
kalau rajin, malam nih g amik...
sebab kalau boleh tak mo pos...ngada2 kan??
huhuhu..

hah, yang nih inti dalam fiber polyester
memang sangat menepati citarasa...
aku suke bantal lembik2..
rasa sedap je peluk


WEBSITE : MOMMIES COMFIES


yang nih plak aku tanya gitu2 je..
tapi nampak menarik gak..
rm250
inti dalam micro bead bean
bestkan??
aku memang suke inti dia...tapi kalau gune micro beads, lama2 bantal akan jadi leper...
so kalau pikir jangka masa panjang, tak best..
so aku reject terus yang nih..
tapi kalau korang nak, boleh lew g jenguk2 website nih.



.
FB : MAMANOMA


yang nih paling aku berkenan...lama gak aku ber'whatsapp' ngan seller sampai kul 11 mlm tadi..
dah deal kompem order ngan kakak nih..
janji nak amik ari nih, kat stadium shah alam...kononnye dia ada bukak booth hari nih..
aku pon dah feeling2 malam nih dapat tido selesa..

TAPI..
haih, rasa angin satu badan,
aku msg / call dia tak angkat dari pg

so pk positif, dia bz kot setup booth kat shah alam
so laki aku g terjah je lah,
sebab semalam dia dah cakap ada expo kat stadium shah alam,
booth no 37

laki aku g la tgh hari tadi
haih, expo tuh memang la ada,
tapi no booth tu tak de
tanya kat orang kaunter pon dia cakap tak tau

laki aku mengamuk la
dah la laki aku tu jenis angin satu badan

pegi jauh2 sampai ke shah alam,
alih2 tak de plak booth tuh..

dah sudahnya, aku dah tak tanya pape pasal bantal tuh
takut gak kene marah dengan laki
tak pasal2 sentap plak aku nanti..


********


so KESIMPULANNYA skang nih..
aku rasa harapan aku nak tido bantal sedap2 malam nih tak kesampaian
maybe aku nak order je ngan SOFEA tuh kot..

dapat minggu depan suh pos je lah
memang tak dah la kan kalau nak suh laki g collect kat putrajaya plak.



p/s : kalau korang ada sugesstion kat mana2 yang aku boleh cari dalam masa terdekat nih, silalah roger aku....aku sangat2 memerlukannya...
kalau boleh nak area gombak / selayang :)

TQ

5 comments:

saya cik puan syaz said...

Hihihi.. beli yg kat bonda ckp tu nak.. tp dia xbalas email bonda lagi..sbb bonda ingat nk tambah nursing pillow..minta dia quotkan harga.. dia dekat je ngan kita.. kt kepong.. huhu.. i ke Bff tu..hahahahahahaha..
dah comment.. kihkihkih

ieza ashaari said...

Hoho..alhmdulillah, ritu ngndung darwish tdo ok je..just tggikn kaki n selit bntal kecik bwh tepi prut.. settle..

andeliana said...

ade mmber jual RM190 tapi sarung die putih je..

Unknown said...

assalam dear....sy wakil dari syarikat RM Berjaya Enterprise...kami membekalkan maternity@pregnancy pillow..isi kekabu asli 100%...insyaAllah selesa...bahan ni semulajadi x sama dengan polister fiber...boleh pilih nak lembut @ nak yang pejal@isi penuh...tak rugi pilih kekabu asli sebab tahan lama dan tak penyek...boleh like & page rasmi kami Raziq Good Store ataupun Comfort Maternity & Nursing Pillow..harga kami sangat berbaloi dan harga termasuk pos ekspress + sarung/cover berzip...tq

Unknown said...

Tumpang iklan yer..

Pregnancy Pillow Kekabu Asli. Geboo, lembut, selesa dan melenakan tidur... Harga mampu milik kepada semua mommy2..

Harga promosi RM120 dari RM145.. Murah2.. Harga siap pos ke seluruh malaysia.

FB Page : Pregnancy Pillow by Kak Lin
Whatsapp / sms 01128546124 Kak Lin

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com