Pages

18 October 2011

kronologi mabuk kepayang - part 1



ceh, dah basi cite nih baru nak update...act da lama nak update, tapi asek duk dalam draft je...macam malas je nak buat entry nih sebenarnya...tapi bila dipikir2 balik, baiklar aku menghabiskan entry nih so nanti kalau anak aku nakal2 biar dia baca sikit entry nih, betapa seksanya ira masa mengandungkan dia...

sob sob sob...tetibe teringat ibu...patutlar ibu selalu marah2 kalau nakal2....cume dulu2 ibu tak de blog kot nak tulis entry yang bolew buat aku insaf...hahaha, bila da pregy baru lar nak insaf...terima kasih ibu...kau lar ratu hatiku...cehhh, bodek lar konon tuh~~~

23 jun 2011
dapat tau pregy...alhamdulillah syukur ya allah..tak tergambar betapa gembiranya hari tuh...tak terkata dengan nikmat rezeki yang ALLAH kurniakan ;)
masa nih, doktor kata dah 4 week...so bila orang tanya, ko ok ke ira??tak de mabuk2??waahhh, dengan bangganya aku jawab "ok jea, tak de mabuk2 nih"

1 julai 2011 (jumaat)
hah, amik ko, tu lar, cakap besar sangat...ALLAH bagi seminggu je masa untuk berlagak...start 1 julai, aku mula muntah-muntah...yesss, tapi masa nih ingat tuh normal lar kan, dah tengah hari tuh makan banyak, so muntah lar...tapi setelah 2 3 hari, masih maintain dengan keadaan itu...asal makan je muntah asal makan je muntah...kebetulan plak masa nih balik umah mentua, so memang duk melepek dalam bilik je lar...ulang alik bilik air untuk muntah~~~

4 julai (isnin)
bangun pagi, tapi sangat2 tak larat nak g keje...so call boss bagitau MC...kononnye nak sambung tido, tapi tak lew sebab perut dah start buat hal...berpusing2 macam mesin basuh...pastuh apa lagi, muntah lagi dan lagi sampai tak de ape dah nak dikeluarkan dari perut...tengahhari tuh g klinik...

doktor kata aku kurang air, so terpaksa masuk air 2 botol...sakit ooo masa nak cucuk jarum tuh...nak nangis je rasa...dah la ira kurus kering, pastuh plak badan dah kurang air, so secara automatik urat akan tenggelam...so sangat susah sangat nak nampak, last2 doktor terpaksa guna jarum untuk baby sebab asyik tak dapat je urat aku...so duk lar kat klinik tuh 4jam... ;(

6 julai (rabu)
still tiada kemajuan...semakin teruk...masa nih memang tak mo ape2...bau rumah pon tak bolew, asek nak muntah je...lebih2 lagi bahagian dapur..padahal bukannye ada sampah ke, ada bende busuk ke...tapi asal jejak je dapur muntah...so amik keputusan balik umah ibu kat selayang...

sebelom sampai umah, g singgah klinik dulu...haih, doktor cek2 tengok aku kurang air lagi, so kene masuk lagi 2 botol air...kene cucuk lagi..sakit wooo...so duk lagi 4 jam kat klinik...dapat MC sampai ari jumaat...so aku dah tak g keje seminggu ;(







7 - 9 julai
duk kat umah ibu...hubby terpaksa ulang alik gombak n selayang sebab aku duk umah ibu kat selayang...nasib baik masa nih ika (adik) tengah cuti...so dia lar yang jaga aku...uruskan makan minum...waaa, terharu rasanya...nasib baik ada dia...so aku tak payah la masuk dapur sangat, dia je yang siapkan makanan, bawak kat depan TV...makan kat depan TV lar...

nasib baik jugak pindah duk sini, so makan minum memang terjaga...hari2 ibu masak..so tak de lar aku n hubby kebuluran...huhu...malam ahad tuh, balik umah gombak, kononnye nak g keje esok harinya~~~

10 julai 2011 (isnin)
yeay!!!pagi2 lagi da start muntah2...sampai ke tengahhari...selang sejam je muntah...memang lembik langsung tak lew buat ape...sekali lagi hubby hantar g klinik untuk masuk air lagi 2 botol...sangat sedih masa nih...terasa seksanya mengandung...;(

11julai - 17julai 2011
sepanjang minggu kat umah ibu...sebab bila aku duk umah gombak je badan lembik sangat2...mungkin keadaan masa tuh aku langsung tak suka ngan umah aku sendiri...masa nih, aku rasa macam tak de kehidupan...asek terbaring je...keje memang dah tak pegi...langsung tak lew bangun...nak tido pon tak lew, nak jalan pon tak lew...kepala asek pening je...asal masuk makanan je muntah...kalau tak makan pon muntah...
tapi demi anak, nak tak nak kene makan jugak...kalau tak baby lagi teruk...tak dapat nak gambarkan macam mana seksannya masa nih...family n kawan2 seme suggest suh refer hospital sebab aku da terlalu teruk...tapi masa tuh degil, just ulang alik klinik panel masuk air ;(



18 julai - 19 julai 2011
balik umah gombak...sebabnya dah lama tak balik sini...tapi memang aku tak bolew langsung nak duk dalam umah nih...baru je melangkah masuk, dah tekejar2 ke sink nak muntah...lembik sangat2 masa nih...sampai tahap aku lew terbaring kat tepi sink sebab da tak larat sangat...muntah pon dalam mangkuk ;(

19 julai - 21 julai 2011
akhirnya aku mengalah, kembali semula ke selayang...tapi keadaan masih sama, still tiada kemajuan... ;(

22 julai 2011 (jumaat)
benda yang paling aku tak nak terjadi jugak...terlalu dehydration sampai akhirnya doc klinik panel bagi surat refer ke hospital...dan yang paling seronok, pagi g check up, petang terus admit hospital...yeay...sape suka masuk hospital angkat tangan!!!ok, aku tau, seme orang tak suka termasuk aku...waaaa, masa nih rasa macam nak nangis...betapa takutnya diri ini nak kene tido kat spital tuh...sedey sangat ;(

kul 8 malam, tetiba plak ada tompokan darah kat panties...ok, cuak sangat masa nih...terus panggil doc...doc check n doc cakap kita tunggu sampai pagi esok macam ne...

23 julai 2011 (sabtu)
kul 4 pagi masa nak g toilet, tengok darah kat panties semakin banyak....masa nih doa2 banyak2 supaya tak de pape terjadi...terus panggil nurse yang bertugas, nurse kata kene tunggu doc datang cek kol 6pg...so sepanjang menunggu doc tuh, rasanya dok pk macam2...doa2 tak berenti renti

kul 6 pg, doc cek tengok darah makin banyak...doc ajak scan nak tengok keadaan baby...alhamdulillah...lega bila doc kata jantung baby masih bergerak seperti biasa... ;)




24 julai (ahad)
merengek2 kat doc mintak balik, sebab dah boring amat sangat...tambah-tambah lagi aku ada FINAL EXAM pada 27 julai (rabu)...memang tak sempat nak study ape, dengan kepala bepusing2...akhirnya lepas doc check petang tuh, aku dibenarkan pulang...dengan syarat aku tak dibenarkan untuk buat kerja berat...

27 julai (rabu)
gagahkan diri g amik FINAL EXAM....rasa macam nak pitam pon ada tengok soklan susah nak mampos...memula nak amik exam khas, tapi bila pk2 balik, sama jea, nanti paper exam khas lagi susah...so baik aku redah jea g amik exam...baru setengah jam pertama, aku dah keluar untuk muntah...pastuh masuk balik bilik periksa...teruskan menjawab, hihi, masa nih, soklan tanya lain, aku jawab lain...ahhh, tak kire, asalkan ada tulisan aku kat kertas jawapan...pastuh terasa nak muntah lagi, tp takutlar plak nak g toilet, nanti penjaga peperiksaan tuh syak bukan2 plak, asek nak g toilet je kejenye...sudahnya aku anta je kertas jawapan yang lopong2 tanpa jawapan...tawakal je lar...harap2 lulus ;)

errmmm, berakhirlah cerita untuk bulan julai...so nanti kite sambung plak untuk bulan ogos ;)
bye

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com