Pages

19 October 2011

Surabaya - first day

13 oktober 2011






Memulakan perjalanan seawal jam 6pg...tiba di airport lebih kurang jam 7.30pg...siap check in barang,kitaorang. Sempat brekfast di mc d lcct...







opppsss, sebelum nek kapal terbang, bg ibu2 mengandung jgn lupe isi borang ni dulu yea...in case ada emengency ke, pihak air asia akan selamatkan kita dulu...hihi


Perjalanan ke surabaya mengambil masa lebih kurang 2 jam setengah...boringnya yang amat,sudahnya aku tido jea,hubby plak dok bz layan game di ipad...




11pg,alhamdulillah...selamay tiba di airport juanda,surabaya...so mulalah perjalanan kami di surabaya...







Keluar je dari airport,mencari2 teksi atau ape2 kenderaan yang bolew bawa kami ke town surabaya...masa ni kene hati2 ok...kalau korang seme tak de supir yg korang da siap2 booking,so korang jgn ikut je mana2 ulat yg sibuk mengoffer nak anta korang ke town...cara lebih baik,ambil teksi yg disediakan...murah dan terjamin selamat...anggaran bayaran dari airport ke town adalah lebih kurang rp110k klu ikut highway...Perjalanan ke town ambil masa lebih kurang setengah jam...









Terus menuju ke hotel ibis rajawali surabaya...last minit buat booking reservation memandangkan last minit decision untuk ke surabaya...so mmg pakai redah je la kali ni...dengan tak tau ape2 langsung pasal surabaya...ada buat research di internet,tp xbanyak info yang bolew membantu...




Tapi nasib baik orang kata...hotel ibis yang aku booking tuh betul2 terletak di hadapan plaza jembatan merah...tempat shopping yang wajib pergi..huhu,so mmg bagus jugak la aku xbooking mana2 supir...shoping jalan kaki jea ;)




Lagipon mengikut kata orang, kalau nak ke surabaya kene ambil masa kurang2nya seminggu,baru la terasa puas berjalan...sebabnya,tempat2 menarik dia jauh2...so mmg tak bebaloi la kalau setakat nak g surabya 3 hari jea...huhu...yang aku plak,g surabaya 3 hari 2 malam jea...so memang xsempat langsung untuk ke mana2 tempat menarik di sana ;(




Tak pelah,aku tujukan entry nih khas utk org2 yg nak g surabaya,tp xtau apa2 mengenai surabaya...tp aku lew bgtau tempat shoping yg best je la...hihi





Perjalanan pertama kami ke jembatan merah plaza...bagi sesapa yang suka shopping kain lace,inilah tempat...memang rambang mata tengok kain lace dia...nasib baik da kawen,kalau tak....haih,tak terkata macam ne...harga kain lace kat surabaya jauh lebih murah berbading di bandung..teekejut???betul...tak tipu...





Ermmm,kain pasang kat sini pon not bad...murah gak dari surabaya...pastuh dia banyak jenis baju2 muslimah...cantik2...so aku sempat lar grab beberapa pasang utk aku pki time perut da besar nanti...huhu





Lagi???untuk hari ni aku shopping di jembatan merah jea...so nanti kita sambung cerita untuk hari kedua plak ehh..da panjang sangat entry ni...nanti boring plak orang baca...



Bye

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com