Pages

Showing posts with label b2b. Show all posts
Showing posts with label b2b. Show all posts

30 December 2011

tommee tippee vs mam bottles?

ape pentingnye botol susu nih??
nak pilih yang macam mana??
nak yang murah ke yang mahal??
ape beza dia??
kenapa ada yang murah, murah sangat, tapi bile yang mahal, mahal sangat??
yang mana paling bagus??
berapa lama botol susu boleh tahan??


haih, seme soalan diatas bermain-main di kepala aku....korang ada terpikir tak??so aku jadi konpius...jenuh jugak la aku mencari jawapan...tapi sebenarnya sampai sakng aku still tak dapat jawapan yang sebenar...

selagi si kecil nih tak keluar, selagi tuh ira tak bolew nak kompare, mana lagi bagus...yang itu or yang ini...

ada yang kata, kalau kite beli yang mahal nih, tahan lama...so tak payah la nak selalu2 tukar2 botol...kalau yang murah2 plak, kene kerap tukar botol...contoh macam 2 ke 3 bulan sekali...betul ke??abis tuh kalau beli yang mahal tuh tahan bape lama plak??setahun ke dua tahun ke??serius aku blur...sampai skang still tak dapat jawapan yang sebenar...

bile aku search internet, aku terjumpe dua jenis botol yang agak menarik perhatian...
TOMMEE TIPPEE and MAM

1. sebab botol dia menarik perhatian
TOMMEE - bentuk yang unik
MAM - warna n corak yang menarik hati

2. sebab botol nih anti colic
TOMMEE - dia siap ada fungsi heat sensor..so kalau susu panas sangat, dia akan bertukar warna merah..so agak bagus la untuk baby
MAM - dia boleh Self Sterilising Bottles

3. sebab aku pon dah tak tau nak pilih yang mana dah, kejap tgk AVENT, kejap tgk DR BROWN...ada orang kata BREASTFLOW bagus...haih, dah lar lagi tambah kompius!!!


so nih dia antara botol susu yang aku beli...buat sementara nih, aku beli :

2 yang kecik jenama TOMMEE


1 yang besar jenama TOMMEE gak, tapi yang ni anti colic pastuh ada heat sensor tuh
2 yang besar jenama MAM


dan sepatutnya aku nak beli lagi 2 yang kecik jenama MAM, tapi sedeynye, dah abis stok...sob sob sob...so pospon la dulu...tunggu bb keluar dulu, tgk macam ne nanti...sesuai ke dia pakai botol susu yang mama beli nih







so korang plak macam ne??beli yang biasa2 ke or beli yang ada jenama??
bolew share tak??

TQ

02 April 2011

save the date

** sticky note : scroll down for new entry** TQ



assalamualaikum semua :)


hari nih entry save the date..wahh, awalnye STD..hehe..excited ok


so feel free to visit our wedding invitation website yang dibuat khas oleh my hubby darling and me at :



jangan lupe tinggalkan jejak anda disana..ape lagi, komen2 lar ye (◕‿◕✿)


n one more thing, do mark ur calender for our wedding ok ;)
oppsss...jangan lupe tinggalkan alamat anda semua kat address book di atas...TQ

25 March 2011

wishlist for wedding gift??

sekarang nih, asal jumpe orang je, mesti orang akang tanya macam nih :
"ira, ko nak ape untuk hadiah kawen??"



wahh..bestnye..bolew pilih ke??


so jawapan yang paling best n paling selalu keluar dari mulut ira ialah :
PETI AIS



hahaha...memang ira sangat suke peti ais...kan best kalau my wish will come true...hihi



jom kite berangan jap, ape yang ira nak sangat untuk hadiah kawen nanti...
1) peti ais untuk simpan air sejuk banyak2 n untuk coklat ira nanti

2) microwave untuk memudahkan saya yang pemalas nih memanaskan lauk yang diambil dari umah ibu nanti...hahaha, gile pemalas..

3) pemanas air, yea, saya sangat memerlukan itu, sebab kalau saya mandi air sejuk, badan akan gatal2, sebab ira alergik sejuk..

4) dapur gas, mestilah kene ada dapur gas kan, untuk memudahkan saya memasak untuk suami tersayang...

5) tiket honeymoon kat mana2 destinasi, tapi paling best, dapat g paris ke...;)

6) tak lew pk lagi...hahaha..yang paling penting, sila doakan ira n jelan ok...doakan kami sentiasa bahagia, dimurahkan rezeki n dapat anak2 yang comel...





hah, korang2 semua plak suke hadiah kawen yang macam mane???

24 March 2011

video tunang dah siap!!!!

owhh..dah terlupe nak bagi kawan2 tgk video tunang saya hari tuh..

so here we go ;)

hehehe...gedik kan???hish, malu saya tau!!!

23 March 2011

kehidupan selepas kawen???

sambung entry semalam, takut dengan kehidupan selepas kawen???
sape yang pemalas macam saya nih, mesti mengalami situasi macam saya nih kan??



terus terang cakap kat sini:
ira tak tau mengemas,
ira tak tau masak,
ira tak tau buat tuh,
ira tak tau buat nih...


ape yang ira tau??

duk dalam bilik..bergelumang ngan selimut tebal..tuh jea..hihihi..memang pemalas kan??


jom kite tengok beberapa situasi yang menakutkan saya...

situasi 1
balik kerja, berehat dalam bilik sambil ber facebook..alih2 dengar suara merdu memanggil
"ain, turun makan"
yaeh, masa untuk makan...tapi lepas kawen???

ianya akan bertukar begini:
"eira, bile nak masak???
errkkk...agak2nye ape ira nak jawab ehh???



situasi 2
selalunye baju semua dah siap tersedia, tinggal amik dalam almari n pakai je..
tapi lepas kawen??

ianya akan bertukar begini:
"ira, mana baju i nih??dah basuh ke lom??
errkkk...agak2nye ape ira nak jawab ehh???



situasi 3
hujung minggu adalah hari untuk tido sampai tengahhari..tak de sape pun ganggu..
tapi lepas kawen??

ianya akan bertukar begini:
"ira, breakfast dah ready ke??

errkkk...agak2nye ape ira nak jawab ehh???



aarrrggghhhhh...tolong...sesak nafas!!!!!!!!!

22 March 2011

takutnye saya

lalala..
semakin dekat terasa semakin takut..

ape yang ditakutkan sangat tuh??
macam2 yang bermain2 kat otak nih


1)nanti masa akad nikah tuh nak duduk macam ne???hahaha, takutlar plak..mesti nebes tak ingat waktu tuh kan??

2) macam ne nak jalan masa berarak nanti??takutnye nak jalan gune kasut tumit tinggi...sebab tak penah pakai kasut setinggi 3 inch...nanti kalau jatuh macam ne???

3) masa atas pelamin tuh mesti semua orang pandang kan??haih, macam ne nak cover cun ehh??takut tetibe tergedik2 lar plak atas pelamin tuh

4) masa makan beradap tuh kene makan sopan2 ehh??hisshhh, takutlar plak terover lebey

5) situasi yang paling takut : kehidupan selepas kawen...wargghhh, bolew ke jadi isteri solehah nih???takutnyeeeee



macam ne ehh???

22 February 2011

hiasan meja guesbook : done

hello semua..

assalamualaikum


hehehe, hiasan untuk guesbook table dah siap dibeli, tapi, guesbooknye tak dibuat lagi..hehehe



ok, ira ingat nak letak tree photo frame tuh, pastuh cawan yang letak lollychoc untuk orang yang sign guesbook tuh, pastuh, letak pen yang cantik..ok tak??


nanti jangan lupe tinggalkan jejak kat guesbook ira tau..TQ ;)

16 February 2011

tudung : done

alhamdulillah, satu lagi misi februari telah berjaya

sesi mencari tudung sampai penat...warrgghhh...mau pengsan rasanya..masuk dari satu kedai ke satu kedai..at last, jumpe kedai nih, pastuh duduk sampai sejam lebih sebab memilih tudung yang sesuai

bile ada yang dah match ngan baju, tetibe corak manik2 tuh terlalu serabut plak...
bile dah ada corak yang sweet n simple, tak de lar plak kaler yang diinginkan..

jenuh tul mencari, setelah penat SA tuh melayan ira, akhirnye, ira grab gak tudung tuh...

1 tudung sanding - biru
1 tudung tandang - hijau
1 tudung nikah - putih

kesemuanya bernilai rm60
murah je kan??hehehe, ira tak kisah pun murah, asalkan cantik mata memandang..buat ape nak beli mahal2 sangat sedangkan yang murah pun cantik..jangan membazir ok.. ;)

14 February 2011

tempah kasut : done

alkisah nak dijadikan cerita, dari sehari ke sehari..sehingga lar dah berminggu-minggu..suke sangat pospone date nak g tempah kasut...


8 februari 2011

after abis kerja, terus ajak jelan g tempah kasut...masuk je kedai, baru je cakap nak custom wedding shoe, terus SA tuh cakap



SA : kak, tempahan dah ditutup sampai bulan 5..kalau wedding akak after may, kite bolew buat
ira : hah???tak bolew ke??? (dah mula sedih, sambil pandang jelan - nak marah jelan, sebab dia yang selalu tangguh)
SA : tak bolew kak sebab tempahan terlalu banyak semenjak ayu raudah tempah kasut dengan kite
ira : owh...errmmm, ada tak mana2 kasut yang ada saiz 3, saya tak kisah design, asalkan ada saiz (sambil berharap akan ada mana2 kasut yg sesuai, masa nih dah tak pikir nak design yang macam2, yang penting ada, sebab ira memang amat bermasalah untuk cari kasut)
SA : tak de kak, yang kat sini semuanye customer punye..cube akak pegi kedai princess ke, primavera ke, mana2 kedai kasut lain lar..sekarang kedai kasut biasa pun dah banyak patern untuk wedding shoe
ira : masalah saya sekarang tak de saiz..design tuh saya tak kisah, asalkan ada saiz..sekarang nih dah berpuluh kedai saya g, semuanya tak de saiz
SA : akak pakai saiz ape??
ira : 3 kot
SA : keciknye..cube akak try kasut nih (sambil tunjuk salah satu dari wedding shoe yang di display)
ira : ermmm, muat..tapi macam longgar sikit..tapi ok lar kot..saya nak beli kasut nih je lah bolew?? (dengan harapan dia nak bagi kasut tuh)
SA : tak lew kak, kasut tuh customer punye..tapi kasut tuh pun besar ngan akak, nanti akak pakai tak selesa...
ira : abis tuh macam mana??saya memang terdesak nih..tak boleh tolong ke??
SA : macam ni lar kak, saya tengok memang saiz kaki akak nih susah nak dapat kat kedai kasut biasa sebab terlalu kecil..saya bolew tolong akak, tapi dengan syarat akak mesti g amik sendiri kasut nih kat kilang kami di cheras...kemudian akak tak bolew pilih design kasut yang susah2..
ira : (muka dah mula bercahaya) ye ke???terima kasih lar..saya tak kisah lar design tuh..buat kasut simple je...saya tak kisah pun..

pastuh SA tuh pun suruh lar try kasut nih, kejap kasut tuh..ukur sana, ukur sini..pilih2 kaler ape yang sesuai...kemudian setel...


nak tau berapa kos upah kasut tuh???murah je, rm100 untuk kasut + rm30 untuk keronsang atas kasut untuk menaikkan seri kasut...ok lar kan..ira memang happy gile lar masa dia cakap dia boleh tolong tuh..haih, nasib baik sangat2...


ok, so, bagi sesiapa yang wedding after may, yang tak de saiz macam kaki ira, bolew lar pegi ke kedai ini





GAVY
venue : maju junction ( berdepan dengan famaos amos )
call: 03-2698 8222
017-327 9604




p/s : harap2 kasut tuh dapat siap seminggu b4 my wedding..please pray for it...tapi nak kene g cari kasut back up jugak nih..haih, mana lar ada kedai kasut yang ada saiz kecik ehh???

07 February 2011

bridal shoe

tengah pikir, nak tempah kasut jenis macam manae erkk??
setakat nih ada 4 pilihan hati..

kalau ikutkan, macam nak je semua sekali..
hehehe










28 January 2011

misi february

nampak gayanya macam misi januari gagal...waaaaaaaaaaaaa...sangat sedey ok..



17 jan - jumpe vendor photografer
20 jan - HIV test
21 jan - handbag hunting
23 jan - facial
24 jan - cincin hunting
25 jan - vendor button batch
26 jan - submit borang kebenaran kawen




ini adalah disebabkan ira terlantar sakit sejak ahad lepas..langsung tak larat nak buat ape2.. ;(

sakitnye, ya ALLAH, tak tergambar macam mana rasa sakit tuh...tak bolew nak tido, asal nak lelap je batuk..baru je nak lena, batuk lagi... ;( rasanya nih batuk paling teruk kot setakat nih..seksa sangat rasanya..




so nak tak nak, kite kene lancarkan misi february..harap2 tak de perkara yang menghalang...

6, 13, 27 feb - facial
7 feb - submit borang kebenaran kawe

7 feb - tempah kasut
9 feb - cincin hunting
8 feb - vendor button batch
11 feb - tempah tudung
11 feb - tempah veil
25 feb - tempah kek
27 feb - cari barang2 nak DIY hantaran
28 feb - cari barang2 hiasan bilik pengantin

25 January 2011

kat mana nak tempah cake??

errmmm, sedapnye cake..


ok, jom kite pilih kek untuk masa potong kek nanti..yeay!!



kek kat bawah nih simple je kan..agak2 kalau order yang macam nih bape ehh??mahal tak??







tapi kan, sebenarnya ari tuh ada suggest kat ibu nak cake macam kat bawah nih..ada siciput je kat atas, pastu yang lain semenye cupcakes


so nanti senang lar, after potong kek, pastuh orang lain dah bolew amik cupcakes tuh sorang seketul..tak payah nak potong2 dah..


so tak de lar comot2 sangat kek tuh..n tak de lar membazir sangat...




tapi kan, kat mana ehh nak tempah kek macam nih??
any suggestion please..

TQ

24 January 2011

handbag hunting : done

misi januari update



ingat tak cuti thaipussam khamis ari tuh??
so ira gunekan cuti tersebut dengan jayanya..hahaha, ape lagi, handbag hunting lar..


so pencarian bermula di KLCC, baru je sampai, tolak je pintu I SETAN
tetibe


taraaa!!!



handbag yang dicari dah jumpe....hahaha, terus nampak hanbag nih, terus jatuh cinta..ala2 cinta pandang pertama..so belek2, sementara menunggu aunty kesayangan sampai...tak sampai 5 minit jejak kaki kat KLCC, dah terus jumpe ape yang dicari..


tapi kite jangan gelabah sangat..relax..cool...tengok2 dulu tempat lain, kot2 ada yang lagi cantik..so teruskan perjalanan merayau satu KLCC..


hampir 3 jam berlalu..pencarian gagal, sebab memang hati dah terpaut ngan handbag tuh..so terus menuju ke handbag tersebut


salesgirl : so amacam??u mau angkat kaa??
ira : saya mau tgk dulu
salesgirl : ini tinggal satu je kak, tadi sudah ada orang angkat..
ira : hah??ye ke??ok lar, terus angkat lar


malas nak pk dah, memang dari tadi dah berkenan, cume nasib memang baik, sebab tuh last..kalau lar ira lambat lagi, alamatnye melepas lar...memang pas tuh dah tak de dah, sebab ada customer lain pun nak gak handbag tuh, tapi ira dah amik dulu..huhu..cian dia

17 January 2011

HIV test : done

misi january update
~HIV test ; done ~




aahhh...sakit!!!
hehehe..macam kene gigit semut je.. ;)


tengok tuh, jelan takut lar tuh, so buat2 jawab telefon konon..hahaha




hari isnin lepas, ira n hubby g klinik kesihatan ULU YAM BHARU..bagi mengelakkan terlalu ramai orang n malas nak buat appoinment..so cari lar klinik kesihatan kat kawasan pendalaman sikit..

ira g kul 3 petang, ira sampai situ, tgk2 hanya kitaorang je pasangan yang nak buat HIV test..tak payah susah2 nak beratur, berebut2..

10 minit selepas itu, selesai..dah keputusannya


TIDAK REAKTIF...sukenye!!!


yeay, dah bolew kawen...

so tips penting disini, pergilar klinik yang tak bape ramai orang, so korang2 seme lew pilih klinik mana yang berdekatan ngan umah korang ;)

nah, ni ira sertakan sekali senarai klinik kesihatan

OP : done

misi january diupdate ;)

hari jumaat lepas dah setel jumpe vendor photografer, so dah kompem kami sepakat memilih digital syndicate sebagai our official photografer

pakej yang kami amik,


2 events in 1 day (7-8 hours coverage) + 1 day event (5-6 hours coverage)
unlimited shots stored to CD/DVD with printed label


Free Items:

3 x 8R
3 x slideshow
3 sticky album 13” x 13”
360 pcs x 4R
*Outdoor Photography



Add on item

1 Custom album 10” x 12” (Landscape)
2 Custom album 5” x 6” (Landscape)



semua pakej di atas hanya bernilai rm 2+++

owh, kenapa tak blew kongsi nilai +++ tuh??sebab harga yang diberi sangat special untuk kami, so kalau sesape yang berminat, korang sendiri bolew email or call pihak digital syndicate



Setokin
+6019 341 8696
YM : setokin2


Dell
+6019 394 2295
YM : amoibunga


Hairi
+6012 299 1776
YM : nazwan.geo


Nazrin Shah
+6017 273 7320
YM : kabelupukom86




p/s : hari tuh eira berurusan ngan setokin..so ape2 hal bolew contact dia ;)

16 January 2011

misi january

macam sangat pack je jadual untuk bulan januari nih..dah lar kelas dah start..so memang semua aktiviti akan dilakukan pada waktu malam

17 jan - jumpe vendor photografer
20 jan - HIV test
21 jan - handbag hunting
23 jan - facial
24 jan - cincin hunting
25 jan - vendor button batch
26 jan - submit borang kebenaran kawen

hope everything akan berjalan seperti yang dirancang..jangan ada yang dipospon sudah, sebab nanti mesti banyak benda yang akan tertunda..

15 January 2011

borang kebenaran kahwin

salam dear all b2b,

kalau anda semua mengalami masalah yang sama macam ira, tak tau mana nak cari borang-borang yang diperlukan, bolewlah donlod je kat sini..tak payah susah2 nak g pejabat agama ke amik borang..so siap2 amik borang, isi, pastuh baru g anta ok

sesape yang dari Wilayah Persekutuan KL, bolew lar klick di JAWI
sape yang dari Selangor, bolew lar klick di JAIS

antara borang2 yang diperlukan ialah


14 January 2011

hantaran hunting

minggu sebelum ira g korea tuh, bertungkus lumus untuk menyetalkan barang2 hantaran..target ira, bulan januari mesti dalam erti kata lain WAJIB setelkan hal hantaran, kalau tak nanti lagi pening..so jom kite tengok ape yang dah dapat..

ingat lagi tak kisah ira ke singapore beberapa minggu yang lalu..tujuan utama ke sana adalah semata2 untuk mencari barang2 hantaran disamping melawat sedara yang sakit kanser usus..

alhamdulillah, misi ke singapore selamat dicapai, cume misi mr hubby je yang tak sepenuhnya tercapai.. ;(


Hantaran (Perempuan)

- Gelang (not yet)
- Helmet (done)
- handphone (not yet)
- GPS (not yet)

- handbag n purse (done)
- perfume (done)
- jam (done)


Hantaran (Lelaki)

- netbook (done)
- helmet (not yet)
- baju kemeja n seluar (done)
- tie, tali pinggang (done)
- sun glass (done)
- kek /
kasut (not yet)
- jam (not yet)
- perfume (done)
- cincin (not yet)


macam banyak je lagi kan yang tak lengkap..so ingat minggu nih nak g cari handbag..handphone n GPS dah order..haih, banyak nye nak kene pikir..tetibe rasa macam tak nak kawen plak..susah gak nak akwen nih ehh !!!

12 January 2011

latest ceklist

tinggal lagi 79 hari..lalala~~~


owh, masa semakin laju berlari..macam dah tak nak stop..macam2 tak setel lagi..tetibe jadi takut..

jom buat cek list sikit, ceklist nih ira copy paste dari blog dia ;)


Checklist Kahwin

1. Kursus Kahwin -done

2. Daftar Kahwin kat Pej Agama, submit semua document/borang - not yet

HIV test - not yet

3. Kad Jemputan - done
a. Stem, envelope etc - not yet
b. Senarai Jemputan - not yet

4. Booking Dewan - done

5. Booking Tempat Nikah (kalau kat masjid) - done

6. Nikah
a. Catering -done
c. Baju Nikah - dah anta tukang jahit
d. Mak Andam/Tukang mekap... - done
e. Pakai Inai - pakai inai daun je kot, baru cantik
f. Mas Kahwin - done
g. Duit Hantaran - done
h. Bayar Jurunikah - not yet
i. Barang Kemas batal air sembahyang - not yet
j. Barang2 Gubah hantaran, sewa dulang hantaran, tema warna, sewa bantal nikah -not yet
k. Ole-Ole untuk tetamu yang datang masa nikah - not yet

Hantaran (Perempuan)
- Gelang (not yet)
- Helmet (done)
- handphone (not yet)
- GPS (not yet)
- handbag n purse (done)
- perfume (done)
- jam (done)

Hantaran (Lelaki)
- netbook (done)
- helmet ( not yet)
- baju kemeja, tie, tali pinggang (done)
- sun glass (done)
- kek (not yet)
- kasut (not yet)
- jam (not yet)
- perfume (done)
- cincin (not yet)

7. Sanding
a. Catering hari sanding - done
b. Pelamin - done
c. Main Table - not yet
d. Baju Sanding - done
e.
Videografer - done
f. Emcee - not yet
g. Tukang Baca Doa - done
h. photografer - not yet
i. gamelan - done
j. Transportation - done
k. Muzik - Sewa audio system - done
l. Mak Andam / Tukang Mekap - done
n. Kek Kahwin - not yet
p. Bunga Pahar kat pelamin - not yet
q. Alat2 Merenjis - done
r. Bantal kecik kat pelamin dan kipas untuk pengapit pegang - done
s. Bunga Manggar - not yet
t. Bunga Telur / berkat untuk tetamu - not yet
u. Ole-Ole untuk Tetamu Main Table - not yet

01 January 2011

DIY : kad kawen

owhhh..mesti semua macam teruja kan??DIY kad kawen??alar, ira bukan lar DIY sangat pun..juz design je sendirian berhad..hak cipta terpelihara tau..


en tunang yang design kad kawen..cian dia..sampai kul 3 pagi buat design..alalar, terharu rasanya.. lepas tuh bape kali kene reject, sebab yang tukang check tuh banyak sangat songeh, kejap nak macam nih, kejap nak macam tuh..tau mengarah je (yg tukang cek tuh ira lar)



so secara tak langsung, entry nih khas untuk hubby darling sebab berusaha sedaya upaya untuk design kad kawen kami dengan begitu tekun..


so, dah siap design, dah g anta print and dah siap print pun..insyaallah, bulan penghujung bulan 1 dah bolew edar kad... sape nak kad kawen kami??hahaha, beria je, macam lew orang nak sangat kan??kalau anda rasa nak bersama2 kami meraikan hari bahagia kami, nanti isi buku alamat kat atas tuh ehh..jangan lupe tau..so kad kawen akan mula di pos pada penghujung bulan 1..




..tata..
♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com