Pages

Showing posts with label kasut. Show all posts
Showing posts with label kasut. Show all posts

19 April 2011

kasut kawen

ingat lagi tak entry nak tempah kasut kawen??dah tak ingat??meh click sini untuk imbas kembali


dan ini lar hasilnye...suke tak???





nih kaler hitam silver...




ira suke yang teramat2 kasut cinderella yang comel nih...


nanti pasnih nak gune buat pe ehh??dah lar ira tak suke pakai kasut tinggi..maknenye duk dalam almari je lar...


hah, tak pun, kalau korang kaki cinderella macam ira, kot2 nak sewa ke, bolew je..harganya rm50 je sepasang untuk tempoh seminggu..saiz kaki 3..

14 February 2011

tempah kasut : done

alkisah nak dijadikan cerita, dari sehari ke sehari..sehingga lar dah berminggu-minggu..suke sangat pospone date nak g tempah kasut...


8 februari 2011

after abis kerja, terus ajak jelan g tempah kasut...masuk je kedai, baru je cakap nak custom wedding shoe, terus SA tuh cakap



SA : kak, tempahan dah ditutup sampai bulan 5..kalau wedding akak after may, kite bolew buat
ira : hah???tak bolew ke??? (dah mula sedih, sambil pandang jelan - nak marah jelan, sebab dia yang selalu tangguh)
SA : tak bolew kak sebab tempahan terlalu banyak semenjak ayu raudah tempah kasut dengan kite
ira : owh...errmmm, ada tak mana2 kasut yang ada saiz 3, saya tak kisah design, asalkan ada saiz (sambil berharap akan ada mana2 kasut yg sesuai, masa nih dah tak pikir nak design yang macam2, yang penting ada, sebab ira memang amat bermasalah untuk cari kasut)
SA : tak de kak, yang kat sini semuanye customer punye..cube akak pegi kedai princess ke, primavera ke, mana2 kedai kasut lain lar..sekarang kedai kasut biasa pun dah banyak patern untuk wedding shoe
ira : masalah saya sekarang tak de saiz..design tuh saya tak kisah, asalkan ada saiz..sekarang nih dah berpuluh kedai saya g, semuanya tak de saiz
SA : akak pakai saiz ape??
ira : 3 kot
SA : keciknye..cube akak try kasut nih (sambil tunjuk salah satu dari wedding shoe yang di display)
ira : ermmm, muat..tapi macam longgar sikit..tapi ok lar kot..saya nak beli kasut nih je lah bolew?? (dengan harapan dia nak bagi kasut tuh)
SA : tak lew kak, kasut tuh customer punye..tapi kasut tuh pun besar ngan akak, nanti akak pakai tak selesa...
ira : abis tuh macam mana??saya memang terdesak nih..tak boleh tolong ke??
SA : macam ni lar kak, saya tengok memang saiz kaki akak nih susah nak dapat kat kedai kasut biasa sebab terlalu kecil..saya bolew tolong akak, tapi dengan syarat akak mesti g amik sendiri kasut nih kat kilang kami di cheras...kemudian akak tak bolew pilih design kasut yang susah2..
ira : (muka dah mula bercahaya) ye ke???terima kasih lar..saya tak kisah lar design tuh..buat kasut simple je...saya tak kisah pun..

pastuh SA tuh pun suruh lar try kasut nih, kejap kasut tuh..ukur sana, ukur sini..pilih2 kaler ape yang sesuai...kemudian setel...


nak tau berapa kos upah kasut tuh???murah je, rm100 untuk kasut + rm30 untuk keronsang atas kasut untuk menaikkan seri kasut...ok lar kan..ira memang happy gile lar masa dia cakap dia boleh tolong tuh..haih, nasib baik sangat2...


ok, so, bagi sesiapa yang wedding after may, yang tak de saiz macam kaki ira, bolew lar pegi ke kedai ini





GAVY
venue : maju junction ( berdepan dengan famaos amos )
call: 03-2698 8222
017-327 9604




p/s : harap2 kasut tuh dapat siap seminggu b4 my wedding..please pray for it...tapi nak kene g cari kasut back up jugak nih..haih, mana lar ada kedai kasut yang ada saiz kecik ehh???

07 February 2011

bridal shoe

tengah pikir, nak tempah kasut jenis macam manae erkk??
setakat nih ada 4 pilihan hati..

kalau ikutkan, macam nak je semua sekali..
hehehe










♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com