Pages

19 August 2009

H1N1

Sakit

Entry kali nih maybe kurang menarik
Tapi membawa seribu satu pengertian dalam hidup aku

Wabak H1N1 makin menjadi2 sekarang
Apa langkah2 pencegahan yang kita lakukan untuk terus survive kat muka bumi ini?

4 ogos 2009

0630
Tersedar
Rasa tak sedap badan
Tekak rasa berpasir
Hidung penuh hingus

Terus teringat danisy...
Sah, aku berjangkit ngan dia nih...

Bagi msg kat Kak Ain
“MC”

Bangun,
Sebelum melarat,
Cari ubat atas peti ais

Hah, jumpe!!
Tuang air, telan ubat

Sambung tido

10:00
Tersedar
Hingus meleleh lagi
Mata berpinar
Badan berat

Ape nih, dah telan ubat pun still tak larat ke?adoi..susah la macam nih..g mandi lar..pas mandi, bukak peti ais, hah, jumpe nugget, bolew la untuk alas perut kan..macam biasa, goreng 5 ketul..
Bukak TV, sambil makan nugget..lepak2 depan tv...
Eh, sedar tak sedar dah kul 12...tapi selsema tak surut lagi, makin teruk ada lar...g telan ubat lagi, sambung tido..

14:00
Jelan call tanya dah makan ke lom..aku cakap, tak larat nak drive g cari makanan, masa nih badan aku memang dah tak larat nak buat ape dah..sakitnye hanya tuhan je yang tau mcm ne seksanya..pastuh aku suh jelan anto makanan, lew plak dia kata dia bz, so tak sempat nak anto..waa..rasa mcm nak menangis pun ada, tapi tak pe lar, nanti pandai la aku cari makanan dalam peti ais tuh..tapi tak sampai setengah jam pastuh, jelan call back, cakap dah ada kat bawah, turun amik makanan..wah!!masa nih rasanya mcm terharu pun ada..katanya, tak sampai ati plak kalau tak anta makanan, nanti aku kelaparan macam ne?tak ke satu hal lagi...

18:00
Air mata dah start mengalir tak nak berenti..turun laju je...tak tau nape..maybe aku terlalu sakit..memang azab betul..tuh baru ALLAH bagi sakit kat muka bumi nih..kalau kat akhirat nanti, agaknye lagi seksa..ASTGAFIRULLAHALZIM...

19:00
Jelan datang amik aku, terus anta g klinik, masa kat klinik aku dah tak lew tahan dah...rasa lama sangat nak sampai turn aku..jelan pun kejap2 tanya aku ok ke tak..dah mmg nampak aku dah tak ok, tak payah di tanya lar..hissshhh...masuk jumpe doktor, doktor kata demam panas..39 darjah celcius..dia bagi ubat untuk jangka masa 3 hari..kalau ubat dah abis, tapi still demam, kene g klinik amik darah..takutnya..masa tuh doa banyak2 dijauhi lar penyakit merbahaya tuh...
Tapi yang bestnye..dapat MC 2 hari..yahooo!!!!...suke2..hehehe ;)

20:00
Balik umah, makan ubat, tido...
Zzzzzzzzzzzzzzz


Hmmm...masa tempoh aku sakit tuh, risau gak tau..macam2 perkara ada dalam pale otak..mana lar tau penyakit tuh datang kat aku ke...mau menangis aku..tapi ALHAMDULLILAH, so far sampai skang aku sihat n tak de lagi tanda2 penyakit tuh nak datang..n harap2 takkan datang langsung kat aku n family...

Setakat hari ini dah 67 orang mati...so..ape langkah pencegahan yang kita lakukan untuk menghindarkan diri dari penyakit tuh??/

1 comment:

aramisz ``^_^ said...

rest bebtul...
makan ubat..
kuarantin kat umah!!


....cehh cam pengetua bg arahan~

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com