Pages

25 August 2009

Bercuti

Seronok gak kan bila kite bercuti kat umah nih..nikmat je rasa..maklumlar, aku jarang dapat cuti seharian berada di rumah..isnin-jumaat kerja, sabtu – ahad plak ada klas..kehidupan yang amat membosankan dan memenatkan..di tambah plak, sejak akhir2 nih aku kurang berminat untuk bekerja..hilang mood..hmm, baru 2 tahun berada di alam pekerjaan, tapi aku dah start bosan..
kenapa yer??hmmm..mungkin situasi dekat ofis yang menbuatkan aku hilang minat untuk bekerja..sometimes aku rasa macam aku nih senang sangat di buli..suruh buat ini, ikut je..suruh buat itu, ikut jugak..tak pernahnya nak katakan jawapan TIDAK...semuanya YA, OK...arrgghh..tak sukanya..sebenarnya hati aku memberontak!!!!

bila dah asyik duk lepak je kat umah nih kan, tak de buat ape2 pun..tgk tv, baca buku..aku tetibe terfikir nak bukak satu bisness lar..tapi sebenarnya, buat bisness nih lagi letih, lagi penat..tapi aku rasa lagi suka macam tuh..bukan keje bawah orang..asyik aku je jadi mangsa, sedangkan orang lain ada, tapi aku jugak yang kene...

so, Insyaallah, dalam tempoh 5 tahun dari sekarang, aku akan buka satu perniagaan..ermm, perniagaan ape yer?itu aku tgh buat survey..tgk modal n buat research dulu..insyaallah, kalau ada rezeki, aku tak lar makan gaji lagi..kerja bawah arahan orang..sungguh membosankan..so start from now, aku kene berusaha untuk mencapai cita2..skang kene tukar cita2..menjadi bisness girl yang berjaya..walalala..macam best je kan..berangan tinggi melangit..;)

so, bagi merealisasikan cita2 aku tuh nanti, kene la start2 berjinak2 dalam bisness nih kan..hahaha, saje je, hobi n suka2...so buat masa di bulan ramadhan nih, aku menjual kuih raya n serunding..ermm..sape yang berminat, bolew lar order..haaa..ni promote nih...ALHAMDULILLAH, buat masa sekarang sambutan amat menggalakkan..TQ buyer sebab support aku..;)

oklar...aku nak sambung berehat..lain kali kita cerita2 lagi..bye ;)

p/s: SELAMAT BERPUASA kepada semua umat ISLAM yang ada di muka BUMI ini...;)

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com