Pages

Showing posts with label warehouse sale. Show all posts
Showing posts with label warehouse sale. Show all posts

25 September 2012

baby expo MITC, Melaka

Sape g baby expo kat MITC, Melaka minggu lepas??angkat tangan??hihihi, ira g…korang ada terserempak ngan ira tak???(ceh, bajet macam ko fames sangat, org nak perasan ko kat tengah2 org ramai)

Hah, minggu lepas kebetulan aunty ira buat kenduri kat Melaka, pastuh, sepupu ira tgh preggy, ajak g shopping barang2 baby…so kitaorang pon redah la MITC…






Alar, ira tak beli ape pon (ye la tuh, ko jangan caya sangat)…cume beli botol air untuk alysa n sweater untuk alysa gak (kan, ko tgk, dalam pada dah niat tak mo beli ape2, akhirnya aku TERbeli gak)…nafsu seorang ibu untuk anaknye, tak dapat dibendung…huhuhu




G teman ecah beli barang2 baby jea…yang paling lama kitaorang g tawar menawar nak stroller…hahaha, siap boleh bargain plak la…tapi setelah hamper setengah jam bargain, eh, korang rasa dapat tak diskaun???dapat weh, diskaun 10 ringgit…eh, rm10 pon tetap duit tau J

Sebab sibuk menawar, so xteringat nak amik gambar…tapi lebih kurang nih la model stroller yang each beli



stroller + baby carrier... rm490..oklar tuh..sebab ada 2 bende tp bole dapat 4 fungsi...

1. stroller
2. baby carrier
3. baby car seat
4. baby rocker

jimat kan???



hah, nih try kerusi makan untuk alysa...dah hampir2 nak beli, tapi tertiba rasa macam membazir je, so tak jadi beli...sebabnya harga kerusi tuh pon dah rm149...baik ira g beli kerusi yang jenis fisher price tuh harga lebih kurang, tapi boleh dapat banyak fungsi...





pastuh jalan2 OBW...tgk ecah kat belakang tuh tgh dok sibuk pilih nursing bra :)


tengah berpikir, ape lagi barang nak dibeli...hihihi...


hah, jumpe plak rabbit nih...tengok tuh, mama yang lebey2 nak amik gambar...sampai terkangkang anak aku...hai lar, mama oiii....


cangg...try sweater untuk si comel nih...nanti kan nak fly...so kene la beli sweater satu untuk dia...ok, till here...bye :)





p/s : ini schedule entry...skang kami kat BANDUNG...doakan kami selamat pergi dan balik ehh :)

13 August 2012

IBEX @ KLCC

assalamualaikum aunties semua :)
ari ahad ari tuh, alysa ikut mama g jalan2 kat epo baby klcc...

jom tgk ape yang papa n mama shopping untuk alysa...hihihi...TQ PAPA...sbb menghabiskan duit untuk alysa...hihihi..;)



 taraaa....cloth diapers...
fuiiyooo, akhirnya aku terjebak dengan cloth diapers...lalala

masa g expo bb ari tuh, aku dapat penerangan yang cukup lengkap dari sales girl lovely world...dan akhirnya aku berjaya menghabiskan duit disini sebanyak rm240...hihihihi...


ada 3 cloth diapers
6 insert biasa
3 insert untuk overnite



nanti lar aku cerita pasal cloth diapers nih dalam entry lain yea..


singgah cerelac..sebab nak cari ape makanan yang alysa bolew makan...aku tanya dia ada sampel free tak...nak try dulu kat alysa, sekali dia kata ada free...so aku dapat la 2 pack sample...satu pack tuh ada 2 pc cerelac...dia bagi aku jenis beras yang warna hijau nih sebab alysa minum susu badan...dia suh campurkan sikit susu, pastu kacau...kemudian bagi kat bb...

insyaallah minggu depan kot nak start...hihihi, harap2 alysa suke






nih plak aku memborong barang2 untuk persediaan alysa kepada solid food...bak kata mak aku, anak zaman skang nih untung...macam2 mak bapak beli...



ira dah lama aim nak beli food feeder nih...asek mencari tapi xjumpe...yang ada pon online...pastuh g anakku...tapi ada yang jenis net...macam tak best jea...

so masa g IBEX ari tuh, ternampak nih...ingat nak amik food feeder je satu...pastuh nampak travel set nih plak...so terus grab lar...
kalau ira beli 1 jea food feeder tuh rm28...dah alang2 tuh, beli je travel pack nih...huhuu

rm60
ada 6 bende
1. sudu
2. garfu
3. gunting
4.food feeder saiz L
5.food feeder saiz S
6. bekas makanan

korang lew g tgk kat link ni
kids me food feeder





yang nih plak blender...senang kalau nak bawak g travel....tak de lar ko nak bawak blender besar2 tuh kehulu kehilir kan...pastuh senang je gune dia...kalau nak tgk macam ne nak gune, meh click sini

ira tak penah tgk pon bende nih, n tak de terpikir pon nak beli...pastuh masa kat xpo tuh dia ada buat demo...n ira rasa dia sangat menyenangkan proses untuk aku sediakan makanan alysa...hihihi...tak de lar nak kene buat bubur sampai seperiuk, padahal alysa nak makan 5-6 sudu je kan...

so aku pon terus grab jea...rm70.00

yang nih paling ira suke...macam best je...blew klik kat link nih...

yang nih aku dapat free...beli 2 bende kat atas tuh, dapat free satu gyro bowl :)
kalau nak beli asing harga dia rm 12.90
so aku jimat rm12.90 lar...huhuuhu

kalau korang nak beli barang2 nih seme, ada jual kat fb baby&kids...g lar cuci2 mata :)



taraa...alysa makan kurma gune food feeder...n she like it so muchhh :)

alhamdulillah...akhirnya aku berjaya exclusive breastfeeding alysa sampai dia 6 bulan...n her first solid food is kurma...:)


korang g tak IBEX ari tuh??ape yang korang borong??

23 May 2012

Baby expo

Dah backdated kot...huhu...org lain da update lame dah pasal expo mom n baby ari tuh,ni ira baru nk tegedik2 update...ahhh,tak kire,nk update gak walaupon da lambat...

Ira g expo tuh ari ahad,da ptg da,dlm kul 5 gitu...tu pon nasib baik klas abis awal sikit,so bolew la lari ke mid valley after abis klas...

Teruja gile bile tgk seme org beli pampers...so ape lg,g terjah la tgk harga...wow!!!memang bebaloi klu beli time expo ni...kebetulan plak pampers mmg da abis stok...so ape lg,borong la...

Hasilnye ira beli 2 pack mamy poko n 2 pack pet pet saiz s...Mamy poko rm28/pack...selalunye irabeli rm33/pack...Pet pet plak rm24/pack...klu harga beli Kat kedai dlm rm28.50/pack So dah jimat sikit duit pampers...

Sebenarnye ira nk g expo ni bknnye nk cari barang bb sangat...sebenarnye lebih pada nk cari nursing wear...tp sedihnye hati ini,asal ada yg bekenan je,mesti saiz s or xs da abis...tinggal lew yg besar gabak jea...;(

Tapi yg bestnye dapat borong nursing bra byk2...selalunye beli rm40 tp masa expo tuh FM jual rm28 jea...so ape lg borong lew...pastuh beli 4 helai nursing bra yg harga rm11/pc...utk pki waktu mlm2...ok la tuh..

Da pusing2 tak de nursing shirt yg ctk2 so belikan lar alysa toys yg ada bunyi2 tuh tuk dia main2...nasib baik dia suke...pastuh papa belikan pelampung untuk dia swim..papa kata nak bawak alysa mandi pool bulan depan...kih kih kih,lambat lagi..nk tunggu kepala dia keras sikit..pelampung tuh ira beli rm40/pc

**time ni alysa dah penat, nak tido, so masukkan je dalam karung tuh, terus tido..**


Last skali,ira beli baby carrier untuk Alysa...alysa kan little kanggaroo Mama...klu bolew nak duduk
Dalam karung mama jea...so ira beli la baby sling ni..errmmm...mhal la gak...huhu,rm169 satu tapi ada diskaun 10% so dapatla rm152,tp berguna la time2 nk keluar kejap2 bwk alysa...tak de la nk kene mengangkut stroller yg besar gabak tuh..

Ok..tu jea la yg kitaorang borong...korang borong banyak ke?

24 April 2012

pureen sale

tido sepanjang perjalanan ke pureen sale...

owwhhh, masuk jea simpang kat traffic light sebelum sampai Pureen tuh, dah jem giler...aku pandang jelan, jelan pandang aku...gelak2..memang keadaan sebegini sudah dijangka...jem ni sebab seme nak g pureen sale...so kitaorang pon parking je la tepi jalan tuh n jalan kaki ke sana...jauh kot...penat aku jalan...tapi aku tgk banyak lagi couple2 yang menapak lagi jauh dari aku...dah la perut semua boyot2...penatnye aku rasa..nasib baik la aku dah bersalin...huhuhu...kalau still pregnant, memang tak de maknenye aku nak bersesak kat pureen nih...


ko tengok nih...dah macam jual longgok2 kat pasar malam...korang jangan harap la nak dapat baju cantik2 kalau pegi pon dah kul 11 macam aku nih...so dapat je la lebihan2 baju org dah reject...sob sob sob...tapi still lawa lagi lar...


tapi yang paling aku tak suke dengan orang yang TAMAK...amik macam tak ingat dunia, pastuh g tepi nak tapis2 lagi...pastuh letak baju tuh besepah2...

dah dalam tempat baju tuh kosong jea...respek la kat org lain gak...amik mana yg ko nak je lar...tak pon lepas ko dah pilih2 tuh, g lar letak balik tempat mana ko amik tadi...


aku mmg tak de maknenye nak pilih2 bagai...so amik yg bekenan pastuh jalan...senang citer...
warrggghhh, pastuh nak kene berebut2 plak beratur...adoiii, panjang giler kot...dekat sejam jugak la aku beratur...amik barang tak sampai sejam pon...


nasib baik alysa tak buat hal sangat sepanjang ketiadaan aku...dia dok dalam kete jea ngan adik aku...tak de maknenye aku nak angkut dia...buat penat dia jea...tapi aku tgk ada gak org yang bawak baby g pureen nih...cian tol baby dorang...menangis2, ada yang dah mengamuk...

selepas berebut2 di pureen, kitaorang g kenduri kawen plak...huh, lapar...harap2 la makanan sedap...hihihi, banyak gune tenaga masa berebut2 tuh..hihi










muka monyok jea...penat la tuh..
kepala lentok...buat2 malas masa nak amik gamba...nyampah!!


selamat pengantin baru cheku n wife...semoga bahgaian hingga ke akhir hayat ;)


13 April 2012

baby carnival sale



Kul 11 da kuar g moms care sale kat ampang point..tapi xde yang best, harga lebih kurang jea..last2 g jusco setiawangsa...jalan2 cari car seat untuk alysa ;)



skang nih, asalkan jalan jea, alysa dah tak mo tido...dah pandai nak tengok orang...


aksi sengal papa bersama alysa


alysa dah mula mula bosan bile mama n papa sibuk nak bergambar kat tengah2 shopping complex...huhuhu

pilih punye pilih, akhirnye ini yang alysa dapat...memula macam malas nak beli car seat...tapi rasa macam tak secure la plak bile ira pegang je dia dalam kete...so decide untuk beli car seat la...



Yeay...ari ni alysa dapat car seat baru...;)
lepas ni alysa kene duduk dalam kerusi dia diam2 ok...jangan nak meragam plak nanti..

15 December 2011

warehouse sale : selayang mall

eehhh, korang semua...tetibe jejalan kat selayang mall ari sabtu ari tuh, alih2 ternampak ada JUALAN GUDANG EKSTREM...


hihihi, ape lagi, jom kite g tengok2 ape yang patut ;)



macam2 ada...dari baju untuk mama, untuk papa n untuk baby pon ada...pastuh utk barang2 rumah pon ada gak...




n aku ape lagi, terus menghala ke baju baby...hahaha..murah2 je kot, baju anakku baru rm5, ada yg rm10..tgh syok2 pilih, hubby datang


hubby : lorr, baju baby lagi??kan kejap lagi kite nak g subang, beli barang baby...nih cari benda lain lar plak

ira : hmmm, yelar...yelar


haih, potong stim betul...baru nak pilih2...last2 ni jea la yang sempat kaut




1. sepasang baju lengan panjang - rm10
2. sepasang baju lengan pendek - rm5
3. topi utk baby - rm 5.45




p/s : sebenarnye papa jeles sebab sejak akhir2 nih asek beli barang baby jea...hahaha

14 December 2011

16-18 Dec 2011 : BabyLove Year End Warehouse Offer





korang rasa berbaloi tak kalau g??


malas jea rasanya nak g sebab jauh dari umah...tapi kalau tak g takut menyesal plak..




huhuhu...ape pendapat korang???


12 December 2011

review : Baby Warehouse Sale

yeaayyy...akhirnye, dapat gak g warehouse sale...tetibe plak kelas tak de ari sabtu lepas, so ape lagi, cakap kat hubby, minggu nih kite start shopping barang2 baby...huhuhu




pagi2 lagi dah kuar g area selayang mall tuh, sebab nak beli kain untuk buat bedung baby...hah, yang nih ira citer next entry ehh pasal bedung baby...




pastuh, dah beli kain tuh, ternampak plak jualan gudang kat dalam selayang mall, hah, yang nih pon ira review next entry...




skang nih nak review pasal warehouse kat subang dulu...








kitaorang gerak g subang dah petang...dalam kul 3, sebab nya dari pagi dah start shopping kan...so kul 3 baru sampai subang..so mari kite tengok2 ape yang best...




disebabkan baju dah tak de dalam list, so kite cari ape yang perlu jea, yang tak perlu tak payah tengok...nih tgh pilih mitten n booties untuk baby...








hah, tengok tuh, mama baru pegang dua tiga bende...papa dah pegang macam2..pastuh bolew plak tanya




papa : errmmm, mainan nih nak kene beli tak??


mama : yang mana satu??


papa : (tunjuk kat hot wheel tuh)


mama : haih, itu bukan untuk baby, tuh papa yang nak main...dah..dah..jangan nak mengarut2..




haih, dua tiga kali tau dia dok pusing2 kat situ...dok tengok2, pastuh tengok lagi..




hah, korang nampak tak walker warna oren tuh??


alkisah ceritanya, memula tak de planning pon nak beli...sebab lambat lagi kot nak pakai...tetibe ternampak plak walker kaler oren nih...hubby terus nak beli gak...




pastuh bile pk2, beli je lar, sebab ibu penah kata, walker nih pon penting...lagipon ibu pesan, kalau nak beli walker, cari yang tapak dia lebar dari bahagian atas..baru budak stabil...




so aku tengok pon macam ok jea, n harga pon not bad lar...rm55 satu...so juz pejam mata, amik je lar








ini lar saya...huhuhu, perut macam orang baru 5 bulan...padahal dah 29 minggu...pastuh, masa sampai tuh, ira ada tengok sorang mommy to be nih, perut dia besarnye...pastuh terbayangkan, macam ne lar dia bawak perut dia...aku yang perut cenonet nih pon dah mengah je rasanya...







baby playgym - rm69


waaa....ira paling suke yang nih...memula tuh dah tak nak beli...pas angkat letak, angkat lagi, letak balik...sebab tak de corak yang best...




tetibe masa dah nak balik tuh, round lagi skali, baru nampak design nih, so amik je lar...hihihi, act orang kata tak yah beli pon tak pe playgym nih...pakai tilam biasa or toto jea...




tapi setelah banyak membaca tentang baby, aku dapati playgym nih dapat meransang otak anak aku nanti...ye lar, masa dia umur 0-6 bulan lar, otak dia mula nak bekerja...masa tuh, kite kene ransangkan dia dengan warna2 n bunyi-bunyian...




lagipon aku pk, nanti kalau penat balik kerja, letak je lar dulu dia kat sini, biar dia main sorang2 dulu sementara mama nak rehat...hihihi...




nanti bile baby dah mula nak meniarap, bukak je lar tempat mainan dia tuh, so lew jadikan tilam biasa je...masa tuh, seme toys yang tergantung2 tuh semua cabut jea, letak dalam stroller plak ;)







baby carrier - rm45


ok, yang nih memang aku plan nak beli...tapi tak tau nak beli yang macam ne...ari tuh ada nampak yg brand pureen, murah je, dalam rm 20 ++ klu tak silap, tp kain dia macam tak best plak...




alih2 nampak plak yang nih, hah, aku tgk2 ada 4 cara pemakaian, dari new born sampai lar baby dah besar...yang selalu aku jumpe tuh, untuk baby umur 3 bulan ke atas...untuk newborn tak lew pakai...pastuh lagi satu yang aku suke, dia bolew masuk dalam mesin basuh...hah, kan senang..tak de la pakai2 tapi tak basuh2...huhuhu...










papa bag - rm89


aku pon tak sure mahal ke murah...hahaha, sebabnye memang tak pernah survey pon sebelom nih...tp disebabkan malas nak pk, amik je lar...lagipon besar, n bolew sumbat macam2...memula ira nak beli yg lady bird tuh...kan comel jea, tapi hubby tak mo, sebab dia kata macam budak2...hahaha, padahal dia malu nak bawak lar tuh nanti...lagipon yang lady bird tuh kecik saiz dia...kalau kat sana harga dia rm45...aku tak tau la kalau kat luar bape harga dia..




hmmm, dah balik umah, saje je cek kat internet, owwhh, kalau beli online, harga dia rm99.90...so kire jimatlar rm10...hihihi







twin pack 80's wet tissue - rm 8.50
3 mitten n booties - rm 4/pair




ok, itu ajelar untuk kali nih...pasnih dah tak payah g warehouse sale lagi kot...hahaha, sebab seme warehouse jauh2, n tak de masa nak g...so pasnih g cari barang2 kecik2 macam napkin, diapers, minyak2 baby n bende2 lain tuh kat supermarket je lar...








p/s : sape tau kat mana ada jual napkin yang corak2 tuh??dah lama mencari, tapi tak jumpe lagi...nak yang corak2 tuh, nampak lawa sikit...hahahaha ;)

11 December 2011

8-18 Dec 2011 : Baby & Kids Year End Sale



ada sesape yang dah g??

bolew review sikit???


TQ

09 December 2011

9-11 Dec 2011 : Baby Warehouse Sale



sape nak g nih??

adoi...kenapa lar tak de warehouse kat area GOMBAK jea???


jauhnye dari rumah!!!

30 November 2011

Baby Kiko Warehouse Clearance



dah baca iklan kat atas??

so, ape tunggu lagi???



moh kite serbu!!!

21 November 2011

warehouse sale : mid valley


jumaat lepas, membe hubby email bagitau ada baby expo kat Mid Valley...memula macam malas jea nak pegi sebabnye ari sabtu and ahad tuh ada kelas, so macam xde masa lar...

pastuh tgk2 dia tutup kul 9malam plak, lagi lar tak terasa nak g...mesti rushing, sebabnye balik kelas pon dah kul 7malam...mana sempat nak g mid valley plak...so memang tak de hati lar nak g sana..huhuhuhu

tapi, nak dijadikan cerita, ari sabtu tuh, balik jea kelas sampai dah kul 730 malam, tgh rehat2 tuh, hubby tanya, tak nak g ke mid valley??dengan yakin nye cakap : tak nak lar, penat....

lagipon, memang malam tuh patutnye kene anta choc kat customer, janji ngan customer kul 8.30 mlm kat tesco selayang...so, kul 8 tuh dah siap mandi, solat seme, terus nak gerak g tesco selayang...tapi, customer tuh plak, tetibe ada hal, tak lew sampai kul 830 kat selayang, dia still kat area kl...pastuh, terus dalam pale otak, jumpe kat mid valley lar...

Akhirnye, pergi juga aku kesitu...hahaha, nasib baik jln tak jem...tepat 8.30 sampai mid valley, cepat2 cari lif, terus g kat tapak expo...huhuhu, still ramai orang...so ape lagi, mari mencuci mata..

kih kih kih...cuci mata konon, alih2 beli jugak...hahaha, tengok tuh, dah ada yang bekenan dah tuh, pastuh amik lagi, dan lagi...ok stop, banyak dah shoppingnye...huhu...

hah, ni plak ada sesi photoshoot untuk kanak2...comel2 sangat budak2 nih...geramnye tgk!!!!

ok, jom balik, tgk tuh, kaunter goodies bag pon da tutup...hahaha, tak puas ok, tak sampai sejam pon...banyak kedai dah nak tutup....tapi nak buat mcm ne, pegi pon da lambat...ingat nak repeat ari ahad, tapi ada kelas sampai petang... ;(

kesimpulannye : best sbb dapat shopping baju baby yang comel2... ;)
tp kalau stakat nak beli stroller ke, baby cot, walker or car seat tuh rasanya tak bebaloi kot, sebabnye, harga lebih kurang jea...n ada gak yang lagi mahal ;)

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com