Pages

16 April 2014

Review : flora cafe

ok, meh kite sambung cerita lepas..

dah lepas anta anak g taska, moh lew kite dating...
first destination : KLCC
gigih aku berjalan ke KLCC, dah lama kot tak lepak KLCC...last g KLCC tahun lepas kot...entah, aku pon lupe...tak tau tahun bile...

so g tgk wayang...
citer NEED FOR SPEED

sebelum masuk panggung, laki aku nak beli popcorn, aku kata tak yah la, sebab tadi baru lepas lunch, so aku kenyang lagi...tapi dia beli gak...aku aku balun makan gak dalam wayang...

cerita dia oklar, not bad...
memula agak boring...
laki aku dah ngantok nak tdo...katanya cite macam nih pon aku beria nak tgk...

tapi bile sampai tengah2 citer tuh baru macam menarik
baru la laki aku terbukak mata
pastuh dia plak yang beria ria tengok...

sinopsis cerita??
alar, korang google je la...
aku malas nak taip panjang2..

kesimpulan yang dapat dibuat...
kisah lumba kete ala2 fast n furius tu..
dari 5 bintang, aku bagi 3 setengah bintang :)

pas dah abis g jalan2 jap..
tawaf KLCC, act tak sempat abis tawaf pon, aku dah rasa sakit2 perut...
risau plak aku nak jalan banyak2...
kang tak pasal2 aku terberanak kat sini lagi susah...

pusing2, nampak HABIB,
ceh, orang skang tgh giler PANDORA kan?
aku konon nak pow lew laki, nak PANDORA gak...

tapi bile pk2 balik...tak payah la...membazir je plak...
baik la aku gune duit tuh shopping barang2 anak lagi bagus...
haaa...baik kan dapat bini cenggini...untung laki aku...kikiki

dah tuh tgk jam dah kul 5...
laki dok sibuk ajak balik...
padahal acara kemuncak belum lagi...

dia dok la risau anak dia kat taska tuh..
takut tak de orang amik...
padahal aku dah mintak tolong adik aku g amik masa dia balik keje, so terus bawak g balik umah mak aku...
so hal anak setel...

cakap ngan laki :
"papa, jom g ampwalk, mama nak makan asam pedas"
laki jawab :
"ampwalk tuh kat mana plak??makan asam pedas kat umah ibu je lah"
aku :
"alar, jom lah...ni tempatnya, mama dah siap google, papa bawak je la"


nasib baik mood laki baik...so dia pon angkut la jugak bini dia ni kesana...
sampai je sana, aku terus je melulu2 g kat flora cafe tuh..

senang je cari, ko g je cari building ampwalk..
kat pintu masuk tuh, ko nampak secret resipi belah kanan, flora cafe belah kiri...
memang takkan sesat punye...

laki aku tgk je tercengang2...
aku terus g counter...masuk je dah ada orang sambut, terus tunjuk tempat...
laki aku apa lagi...

ala2 "tanjat boboi"
pastuh sengih2 termalu2...
terharu la tuh bini buat serprise cenggini...








tgk decoration dia...
penuh bunga bunga...
cantik la tempatnya...



ni lah laki aku yang tak bape romantik tuh..
tak romantik pon tak pe la kan..
yang penting hati budi baik ye dok??


kami bersama makanan yang penuh meja..
gile banyak makanan, gaya macam nak makan berlima

menu :
asam pedas ikan - not bad...rasa boleh tahan sedap...
daging masak kicap - errrmm...yummy, yang nih aku sukeeee
sambal udang - hmmm, yang nih selera aku kata tak bape menarik...tapi banyak review kat google kata sedap..
sayur kailan - aku tak makan sayur, tapi laki aku kata sayur dia rasa pahit, so dia tak makan pon...amik rasa sikit je
ayam goreng berempah - oklah, rasa ayam goreng kan

desert :
kuih sagu - sedap...lemak manis berkrim...laki aku jenis tak makan kuih2 manis nih, tapi kali nih dia kata sedap plak...so maknenye memang sedap la..
kek - sedappp...sebab kek cokelat cheese...memang peberet aku wehh..





ini gamba kek n kuih sagu tuh...
adoi lar...skang masa menaip nih aku terbayangkan kuih sagu tuh...kat mana nak cari nih??



me at 32 week
weight : 48kg


kesimpulan yang dapat dibuat, servis bagus, makan boleh dikategorikan sedap...
candle light dinner yang menggembirakan hati n perut aku
highly recomended untuk sesapa yang nak makan masakan melayu sambil2 menikmati lilin2 yang ada dimeja anda...

TAPI...

hati hati...jangan sampai terbakar plak kedai tu nanti...

OK...aku nak tergelak jap...aku lupe cerita saat saat yang agak suspen masa kejadian tapi bile diingat ingat kembali jadi kelakar...

tengah2 kitaorang makan, tetibe laki aku rasa panas je kat tangan dia...
ko tau kenapa??

hah, rupe2nye dia tak perasan ada gumpalan tisu tuh dah terkena api lilin tuh...terkejut gile kitaorang masa tuh, terus laki aku buang tisu ke bawah n pijak2 tisu tuh...
tapi api tak padam plak...
last2 staff kat situ yang padamkan...
haih, saspen kejap ko...
buatnya terbako kedai tuh, tak ke naya...
tak pasal2 kene panggil bomba la plak kan...

so, ingat tau....hati hati :)




________________________________________________

dah abis makan, dah kenyang...
tepon rumah, anak pon dah sampai umah...hati pon dah senang sebab anak dah duduk bawah jagaan mak sendiri...

so kami pon sambung dating lagi...
kali nih aktivity yang tidak dirancang...

aku ingat dia nak terus balik pas makan,
tapi rupa2 nya sempat singgah kat jusco kepong..
nak tau nape???

haaaaaahhhhh...
dia ajak tgk wayang lagi...
kali nih citer captain amerika plak...
so layan ajalah kan...

katanya jarang dapat masa berdua cenggini, so nikmati la sepenuhnye...
lepas nih dah berempat, lagi lah susah nak dating berdua kan...
so kite enjoy...

______________________________________________

nota hati : terima kasih suami sebab terima saya seadanya...love you darling...insyaallah kasih sayang kerana ALLAH adalah kekal hingga ke syurga...

2 comments:

Elya Roza said...

ni yang dekat jln ampang tu eh?

luvira said...

elya : yup...dekat jalan ampang tuh..

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com