Pages

23 April 2014

kisah cinta hati saya :)

assalamualaikum...
hari nih lemau sikit nak g kerja...
ehh, bukan takat ari je lemau, rasanya macam hari2 lemau...

so meh kite citer kisah hari lahir saya yang ke 29 tahun...
kejap je masa berlalu...
rasa macam tak puas lagi jadi kanak kanak riang..
now dah ada anak plak...
nak masuk dua plak tuh... :)

alhamdulillah, selasa lepas,
genap usia menginjak ke 29tahun..
aku tak de la excited mana pon...so macam peduli ngan tak je kan birthday sendiri tuh...
laki aku??haih, kata gengster kan, mana ada nak wish2 nih...nanti tak rock katanya...
nyampah...

owh, kebetulan memang aku tak sihat,
diserang batuk n selsema sampaikan tak de suara...
aku dapat MC dua hari...ari isnin n selasa (hari birthday) aku tuh...

so ari selasa tuh memang aku xde la nak kene bangun pepagi siap2 kan..
so boleh bermalas malasan diatas katil...
sambil intai2 fb, intagram n whatsapp..
berderu2 wishes masuk...
terima kasih semua..

pastuh aku tdo balik, bangun dalam kul 10 gitu..
kikiki...alysa??syok la mama tak kejut nak kene g school...dia pon syok tido gak la...

bangun je, laki aku cakap kat alysa :
"chica, ari nih birthday mama"

ok, tu je...
hahaha, aku pon tak mengharapkan pape pon...
sebab aku tau laki aku memang cenggitu...
dia kononnye nak je romantik2 tuh, tapi malu la tuh...
apa pon tak boleh...

so hari lahir ku berjalan seperti hari hari biasa..
tiada yang special..
specialnye aku MC di hari jadi...
so boleh dok umah, malas2 ngan alysa...

petang laki aku balik keje..
"mama...nih papa belikan mama MAC book...nipis punye...mama suke tak??"

aku?
"macbook?mama xnak...mama nak ipon 5s"

laki : "eh, ni lagi mahal dari ipon 5s tuh, abistuh sape nak pakai nih?"
aku : " papa je la pakai, mama xreti la laptop canggih2 nih..."
(okey, aku memang tak tau nak bersyukur...kikiki...tapi betul, nak buat pe aku laptop tuh, bagi aku tak perlu pon, aku nak usung laptop keje aku pon malas, lagikan plak nak bawak macbook tuh kan??)
laki : "hmmm...ok la"

pastuh aku sambung tgk tv...aku tau, aku takkan dapat punye ipon tuh, so buat tak kisah je...

tetibe ...

laki : "mama, jom kite secret recipi, beli kek"
aku " tak yah la, mama penat...tak larat"
laki : "alar, jom lar...beli satu slice je...saje makan2 celebrate birthday mama"

aku pon oklah...dah laki beria ria kan...kang tak nak g kata tak tau dek untung...laki nak belanje secret recipi, ko ngada2 tak nak....tapi hakikatnye, aku skang nih menag tak bape nak sangat berjalan...serius aku tak larat...kalau aku nih larat, memang nak sangat la oii g jalan2, makan kat luar....nih memang dah tak larat dah nak bawak perut comel nih...rasa macam pengguin plak jalan terkedek kedek...haih...

dah keluar, sampai kat depan pintu secret receipi...
alysa : "cica cuk...ikkkk"

aduhai anak...awatla skang baru hang cakap hang berak oiiii....
dah patah balik umah...nasib baik la umah dekat secoit...basuh berak baru g balik secret...
aku sebenarnye masa nak patah balik tuh, aku dah suruh laki aku g beli je kek satu slice, meh kite nyanyi2 kat umah je lah...
tapi laki aku kata tak payah, bukan jauh pon rumah, so mmg balik untuk basuh berak alysa je...pastuh g secret balik...

sampai secret...order makan...
kek pon sampai...

tetibe

laki aku bangun keluar, masuk balik ngan bungkusan hadiah kat tangan...
"nah, untuk mama"

aku dalam hati...laaa, memang tak dapat la ipon 5s nih...
tah apa la dia beli nih...tapi macam pelik gak la...sebab laki aku tak penah beli hadiah untuk aku nih...pastuh siap balut plak tuh...ko ingat ada penah laki aku buat cenggini??
tak penah oiii...nih first time...ehhh, ada, second time...tapi tu waktu zaman bercinta...tapi tu ada kisah disebaliknye...tu kisah lain, malas nak citer...

bagi aku, nih first time laki aku buat cenggini...
beria2 ajak celebrate kat luar
siap ada hadiah
siap balut lagi hadiah tuh, walaupon dia balut hadiah tuh tah apa2 je...tapi aku rasa terharu...kikikiki, entah dia suh sape la balut pon aku tak tau...
siap nyanyi beria2 kat secret tuh...malu aiii...

ko tau bile aku bukak hadiah tu apa?
ipon 5s oiii
rasa macam nak pengsan masa tuh jugak

seronok tak terkata...
aku dah lama ngidam nak ipon 5s...
asek kumpul duit nak beli, tapi pastuh aku rasa membazir plak...
so tak la beli2...
tengok je la orang lain pakai...

akhirnya, laki aku belikan jugak untuk bini dia nih...
agaknye kesian kot...

ari ari aku dok cakap,
"tepon mama nih dah xbest la nak amik gamba, gamba tak cantik"
"tepon mama nih asek hang je"
"tepon mama nih macam dah lembab"
dan seterusnya…

tq hubby
walaupon anda tak berapa romantik
tapi u are the best ever after..
hihihi




No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com