Pages

27 March 2014

hospital bersalin???

assalamualaikum...

pejam celik pejam celik dah 30 minggu adik baby dok dalam perut mama...
membesar bagaikan juara...
mama pon asek bz je lately nih..
sampaikan tertangguh2 nak g checkup adik ye...cian sayang mama nih...

sebenarnye mama dok la mikir lagi,
kat manalar nak bersalin nih...
disebabkan mama ada bad experience masa bersalin kakak alysa kat hospital selayang dulu,
so hosp selayang not in the list...

kali nih, laki bagi peluang untuk aku bersalin kat spital swasta..
act kerajaan ke swasta ke sama je...
maybe dari segi servis n proses tu la kot yang berbeza...

laki kata g swasta je la senang cepat and mudah
cume kene sediakan duit je lah...
tapi, alhamdulillah, aku dikira agak beruntung la jugak, sebab company cover kan...so tak de hal la sangat..

so dari awal2 checkup adik baby, memang aku g klinik panel je..
klinik sri indah , taman samudera tuh...
dekat ngan umah, n yang penting tak payah nak menunggu lama macam aku g kat klinik kerajaan..

bukan nak blame or burukkan klinik kerajaan...
tapi memang kenyataan...
pegi pagi2 amik nombor...tapi kompem2 dalam kul 11 baru nombor ko kene panggil...
tu pon sekadar nak dengar degupan jantung baby n dengar nurse membebel bende yang sama setiap bulan...
tak de jumpe doc n scan tgk baby pon...

kalau nak banding g klinik panel nih,
aku tak yah susah2 nak menunggu...
paling lama pon sejam...pastuh masuk jumpe doctor...
doctor check pape yang patut n scan baby...syok oo dapat tgk baby gerak2..

ok, dipendekkan citer,
ada tiga tempat aku tgh survey.

1. hospital tawakal
- aku dah biasa kat sini..kalau ada pape sakit ke, seme refer sini...hospital tawakal nih dah alar2 hospital  keluarga. lgpon hospital nih kire dekat jugak la ngan rumahkan..
so mmg planning nk bersalin kt sini...tapi bile aku tanya, doc perempuan ada sorang je...dr siti zaleha...
so laki kata, kalau tetibe doc tu tak de, nanti doc laki plak amik alih kan...laki i prefer doc perempuan la kan, dia kata bayo mahal2, nak bagi laki lain plak nengok...haih...so terus cancel kat sini...

2. gombak medical centre (GMC)
- banyak review kata bagus sebab islamic...katanya masa nak bersalin tuh, dibukakan bacaan al quran...so agak tenang la jugak ko nak menahan sakit...ko nak meneran nanti kan...doc perempuan pon banyak...bayaran pon tak de la mahal sangat...kire ok la...
TAPI plak....GMC nih hospital kecik je, so kalau in case ada komplikasi, dia akan tolak ko terus ke mana2 hospital kerajaan...macam takut la plak kan...bukan takut nak g hospital kerajaan tuh, tapi takut kalau in case apa2 jadi...hishh, nauzubillah...so tak jadi la plak...

3. hospital pusrawi
- ramai sangat sangat sangat orang suggest hospital pusrawi...kalau tak caya, ko boleh tgk review orang2 kat bawah nih...










hah kan???so apa kata survey??
sudahnye...aku pon sepakat la ke hospital pusrawi...

cerita pasal pusrawi aku update kemudian hari...
itu pon kalau aku ada masa...aku kan selalu buat cerita basi..
hihihihi...


owhh...kalau nak tau pasal rate harga hospital bersalin, ko boleh klik link kat bawah nih...

1 comment:

Syima Syaz said...

masa preg Aisya dulu pun saya gi Klinik Seri Indah. kadang2 lama jugak menunggu sebab saya request dr.
tapi bersalin kat hospital ampang instead of selayang... byk dengar bad review kat selayang sebab my sis pun bersalin sana dulu so gamble gi ampang je...

kalau GMC tu hospital kecik je.tp kalau 1st baby dulu ok, insyaallah 2nd pun ok.tp kalau ada extra budget, better ke pusrawi

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com