Pages

25 May 2012

info for baby

assalamualaikum ;)

hari ni ira nak kongsi satu info pasal baby boy...rasanya ramai kawan2 blogger yang ada baby boy kan...so sila amik perhatian ye...sharing is caring kan ;)

"Elakkan menabur bedak pada hujung alat kelamin bayi lelaki kerana ia boleh menyebabkan pembengkakan. Bedak itu berisiko masuk ke bawah kulit pada bahagian tersebut lalu menjadikan kulit bayi gatal, berbau dan akhirnya membengkak kerana jangkitan kuman."


owh yea...ni plak ira kongsikan info untuk baby2 lain...meh kite tengok samada anak kamu juling or tak...so kalau nampak macam juling boleh la langkah pencegahan awal ;)


"Juling boleh dikenalpasti semasa bayi berusia 3 bulan. Caranya, pegang satu permainan pada jarak lebih kurang 8 inchi dari wajah bayi. Gerakkkan perlahan-lahan permainan tersebut dari satu sisi ke sisi yang lain. Jika mata bayi tidak dapat mengikut arah gerakan permainan tersebut, berkemungkinan besar mata sikecil juling."


ok, itu jea nak kongsi untuk hari nih...bye ;)

2 comments:

Unknown said...

Nice info...tq..;0

Erna Nordiana Zamri said...

waahhh good info :)
takut pulak terbaca info yang first tu. kadang2 erna tabur bedak..kadang just sapu nappy rush cream kat bahagian yang macam nak merah-merah.tapi..ibu erna memang akan tabur bedak.anyway..thanks 4 sharing :)

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com