Pages

22 May 2008

kalaulah...

sonoknya aku rasa masa dapat fon call dari dia...

dia : nadhira kat mana tuh?
aku : umah lew
dia : tengah buat pe?
aku : tak de wat pe
dia : u tak nak jumpa i ke? esok i dah nak pegi penang
aku : hah???g penang.....
dia : u datang umah i yer..
aku : u lah amik i kat sini...
dia : i letihlah
aku : tengoklah dulu

masa tuh aku rasa mcm tak bestnye..kene tinggal lagi...
pastuh esok nak g, ari nih baru bagitau...
teruk betul...
geram je rasa...
aku pun terus siap2...mmg rasa malas sangat
penat, tak larat, seme ada...
tapi mengenangkan esok dia dah nak g kan
so aku pun buat2 laratlah
tukar baju terus g jumpa dia...

sampai umah dia,
aku terus duduk atas dia...
rindunya...
hahaha...padahal baru sehari tak jumpa...
tapi entahlah, skang nih aku rasa mcm tak lew nak berpisah dari dia...
rindu sangat rasanya...

pastuh...
arghhhh...tak sukanya...
pompuan tuh lagi...
kalau dia tak msg masa aku ada tak lew ke hah?
buat spoil mood aku je...

pastuh yang aku jadi angin satu badan tuh,
lan plak lew plak menipu lagi...
dah terang2 aku tengok kat send item dia tulis

" saya dah nak pegi dah esok pagi"

wahhh...siap bagitau kat pompuan tuh,
dia dah nak pegi esok...
kalau ngan aku tak bgtau pun...
tak adilnya dia...

tapi dia lew cakap ngan aku dia kata dia nak kuar ngan aku...
logik ke?
msg yang pompuan tuh bagi

"k..take care"

ada ke orang cakap take care kalau setakat nak kuar g makan?
kalau pk logik pun mana ade...
lew lagi dia nak menipu...
aku terus tak de mud...
aku ingatkan sejak kes ari tuh,
dia lew arr jujur ngan aku...
rupa2nya masih gak mcm tuh...
aku rasa tertipu...
dia tak penah ke nak faham perasaan aku nih???
arghhhhhh........

balik umah tuh...
aku msg dia...

aku : kalaulah i tak jumpa u tadi, i rasa lagi elok...i tak de rasa nak marah, tak de rasa sakit hati

kenapa mesti menipu walaupun benda dah terang2 depan mata?tak lew ke kalau jadi jujur?

nite...take care tomorrow..tq sebab anta i tadi...

dia : nak jujur salah. takut u marah..tak jujur pun salah..takut u kalau dah tau pun marah..

aku : i ada gak kawan baik laki, tapi i tak penah menipu u..i tak kisah pun u nak kawan ngan dia, tapi janganlah menipu..i tau u sayang i dari dia n i tau hanya i ada dalam hati u...ape u nak takut bagitau yang betul? bile u buat mcm tuh, i rasa mcm u cuba nak main2kan i...tolonglah faham perasaan i..u pun tau kan i kuat cemburu...

dia : i takut u tak lew terima i kawan je ngan dia...

kalau u dah tau i tak lew terima u kawan ngan dia, tapi kenape u masih berkawan???
i lagi rasa senang hati kalau u kawan ngan dia, tapi u tak tipu i...i tak larang pun u kawan ngan dia...tapi tolonglah...be honest with me...
kalau u buat mcm nih, i susah hati...sebelum i call pompuan tak guna tuh, maki hamun dia...baik u buat perangai ok sikit...u jangan main2 ngan i...i tak suka orang kacau barang i...u nak kawan no hal...tapi tolonglah...be honest..bukan susah pun kan??

"kejujuran amat penting dalam sebuah perhubungan...tanpa kejujuran sebuah perhubungan itu tiada ertinya..."

fikirkanlah kalau u betul2 sayangkan perhubungan kita..
tapi kalau u rasa mmg u dah bosan ngan i n u rasa dia yang terbaik ngan u, u cakap jelah...mmg i tak lew terima, tapi sekurang2nya i tau u jujur ngan i...

No comments:

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com