lagi satu, korang pernah dengar tak orang kata piriot boleh kurangkan susu gak??disebabkan aku tak bape pk sangat pasal hal itu, susu aku ok jea...maintain macam biasa...sebenarnye mind set kite yang kawal...bile orang kata "eh, nanti piriot susu ko akan kurang.." yang ko pon percaya jea...lepas tuh dok pk pk pk...betul ke ehh susu kurang...dok pk, risau la takut stok bb tak cukup...dah korang banyak sangat pk, sebab tuh susu kurang...so korang kene positive thinking...kene happy2, jangan asek pk susu kurang ehh ;)
Showing posts with label breasfeed. Show all posts
Showing posts with label breasfeed. Show all posts
24 May 2012
puasa kurangkan susu?
korang penah dengar tak orang kata puasa kurangkan susu??hmm, alhamdulillah, setakat nih aku puasa ok jea...cume bezanya penat sikit lar sebab susu banyak keluar, pastuh badan kita tak topup dengan ape2 makanan...yang penting korang jangan stress stress n pikir sangat pasal puasa boleh kurangkan susu...cume kalau dia berkurang setakat 1 - 2 oz tuh kire normal lar kot...sebab tak de sumber makanan yang masuk, sebab tuh susu akan berkurang sikit...
lagi satu, korang pernah dengar tak orang kata piriot boleh kurangkan susu gak??disebabkan aku tak bape pk sangat pasal hal itu, susu aku ok jea...maintain macam biasa...sebenarnye mind set kite yang kawal...bile orang kata "eh, nanti piriot susu ko akan kurang.." yang ko pon percaya jea...lepas tuh dok pk pk pk...betul ke ehh susu kurang...dok pk, risau la takut stok bb tak cukup...dah korang banyak sangat pk, sebab tuh susu kurang...so korang kene positive thinking...kene happy2, jangan asek pk susu kurang ehh ;)
owwhh yea, aku ada baca, selalunye kalau orang fully bf dia akan datang piriot lambat...tapi aku, lepas abis je nifas, da terus datang piriot...huhuhu, bak kata membe2, subur tol...kene jaga2 nih, kang ada yang tahun depan alysa dapat adik nih...hihihi...cian dia tak puas bermanja lagi kan...korang plak macam mana??dah start piriot ke belom?
lagi satu, korang pernah dengar tak orang kata piriot boleh kurangkan susu gak??disebabkan aku tak bape pk sangat pasal hal itu, susu aku ok jea...maintain macam biasa...sebenarnye mind set kite yang kawal...bile orang kata "eh, nanti piriot susu ko akan kurang.." yang ko pon percaya jea...lepas tuh dok pk pk pk...betul ke ehh susu kurang...dok pk, risau la takut stok bb tak cukup...dah korang banyak sangat pk, sebab tuh susu kurang...so korang kene positive thinking...kene happy2, jangan asek pk susu kurang ehh ;)
15 May 2012
nursing dress or nursing cover?
korang lagi suke pakai nursing cover ke nursing dress??masa awal2 dulu ira pakai nursing cover, tapi alysa tak baper suke...maybe sebab dia rimas kot...lagi satu maybe sebab panas...sebab alysa memang tak suke panas...bak kata hubby, alysa nih anak omputih...panas sikit nak mengamuk...haih..maybe jugak sebab masa ira preggy, ira SUKE SANGAT minum ais....sebab tuh dia dah terbiasa sejuk kot...huhuhu
so bile alysa tak selesa, ira pon terpikir2 untuk mencari nursing shirt...maka ira po start la google...so ira ada 2 jea yang menarik perhatian :
mamma house
baju sangat lawa2 n comel2...memang menepati citarasa ira...TAPI, saiz baju tak sama ngan badan ira yang kecik cinonet nih...huhuhuhu...sedey sangat....ira penah beli 2 helai, tapi tak dapat pakai...sudahnye ira jual baju tuh kat BFF ira, PJA
faboulous mom
ira paling banyak shopping nursing wear kat faboulous mom...suke sangat baju2 dia...sebabnye ada saiz untuk ira...hihihi...so ira ada beberapa helai baju yang sama patern tapi kaler jea lain...hahaha...gile tamak kan??
lagi satu, harga dia menarik perhatian kalau time sale...murah sangat ;)
tapi kebiasaannye, nursing wear nih selalunye baju besar2 gabak...saiz S pon still besar lagi...maka, ira agak susah nak dapat nursing wear yang comel2 yg bersesuaian dengan saiz ira...dorang nih ingat semua mak-mak nih badan beso ke??ada jugak mak mak yang badan dia macam budak2 tau....
so, bagi mengelakkan ira mengalami masalah pencarian baju menyusu nih, ira pon beli la tummy tube macam dalam gamba kat atas nih...so ira boleh pakai je baju ira macam biasa, n ira boleh selak je baju ira tanpa menampakkan perutku yang tak berapa cantik tuh...daaaa....selesai masalah...hihihi
korang plak macam ne??selalu shopping kat mana??cube bagi cadangan sikit, kot2 la korang tau ada kedai yang jual baju nursing untuk orang yg saiz badan2nye comel2 macam ira nih...;)
lagi satu nursing bra...korang suke pakai dari brand ape??bolew kongsi sikit tak??setakat nih ira memang suke sangat ngan FABOULOUS MOM...ari tuh kat expo ada sale dapat rm28 jea...terus borong banyak2...hihihi...
so bile alysa tak selesa, ira pon terpikir2 untuk mencari nursing shirt...maka ira po start la google...so ira ada 2 jea yang menarik perhatian :
mamma house
baju sangat lawa2 n comel2...memang menepati citarasa ira...TAPI, saiz baju tak sama ngan badan ira yang kecik cinonet nih...huhuhuhu...sedey sangat....ira penah beli 2 helai, tapi tak dapat pakai...sudahnye ira jual baju tuh kat BFF ira, PJA
faboulous mom
ira paling banyak shopping nursing wear kat faboulous mom...suke sangat baju2 dia...sebabnye ada saiz untuk ira...hihihi...so ira ada beberapa helai baju yang sama patern tapi kaler jea lain...hahaha...gile tamak kan??
lagi satu, harga dia menarik perhatian kalau time sale...murah sangat ;)
tapi kebiasaannye, nursing wear nih selalunye baju besar2 gabak...saiz S pon still besar lagi...maka, ira agak susah nak dapat nursing wear yang comel2 yg bersesuaian dengan saiz ira...dorang nih ingat semua mak-mak nih badan beso ke??ada jugak mak mak yang badan dia macam budak2 tau....
so, bagi mengelakkan ira mengalami masalah pencarian baju menyusu nih, ira pon beli la tummy tube macam dalam gamba kat atas nih...so ira boleh pakai je baju ira macam biasa, n ira boleh selak je baju ira tanpa menampakkan perutku yang tak berapa cantik tuh...daaaa....selesai masalah...hihihi
korang plak macam ne??selalu shopping kat mana??cube bagi cadangan sikit, kot2 la korang tau ada kedai yang jual baju nursing untuk orang yg saiz badan2nye comel2 macam ira nih...;)
lagi satu nursing bra...korang suke pakai dari brand ape??bolew kongsi sikit tak??setakat nih ira memang suke sangat ngan FABOULOUS MOM...ari tuh kat expo ada sale dapat rm28 jea...terus borong banyak2...hihihi...

