Pages

02 November 2012

bandung : day 3

hahaha, tetibe dah sebulan berlalu, baru hegeh - hegeh nak sambung citer pasal bandung...act tak de bende nak cite sangat...cume nak tempek gamba je...entry ini adalah entry penuh gamba...sape tak suke tak payah tengok...huhuhu

kali nih, mama bangun senyap2...siap2 lawa2 baru lah mama kejut alysa...kalau alysa bangun sekali ngan mama, nanti jadi macam semalam, orang dok kalut nak siap, dia pon dok kalut mengacau mama...haih, sudahnya mama siap ala kadar je...



first destinasi adalah pasar baru...haih, pasar baru LAGI??huhuhu, aunty2 aku yang voogie the vas tuh mmg suke menshoppingkan diri mereka di pasar baru...masa nih kitaorang berpecah kepada 2 kumpulan...senang, cari ape yang patut, pastuh janji kul 12 jumpe kat parking...so cepat2 shopping, dah macam amazing race...masa nih dah tau kedai mana nak tuju, so terus ke kedai idaman hati, sebabnya masa hari first tuh tak sempat shopping, masa nih la g cari balik mana2 kedai yang menarik perhatian...



ira punye target nak beli kelengkapan haji untuk ibu n abah, pastuh nak cari tudung selai dua...so terus g kedai jual barang2 haji n umrah...alar, masa kat pasar baru nih tak sempat nak amik gamba sangat...sebab kelam kabut, ngan orang ramai...pastuh alysa plak masa nih macam nak ngamuk je, maybe sebab panas, badan dia berpeluh2...cian anak mama...dah abis beli barang2 haji, terus gerak g kedai tudung...hari first tuh dah g serang kedai nih, tapi rasa macam nak beli lagi, so terus g tuju kedai yang sama je la..


hah, adik yang cantik manis ni lar jaga kedai...baik sangat, dan sangat 'lucu'...cer teka tuh tgh buat pe??hihihi, tgh nak add fb adik manis ni lar..nak tau sebabnye??saje nak tambah kenalan kat bandung...
oppsss, ko nampak benda atas pale aku tuh, kalau korang perasan, gamba sebelom tuh, bende alah tuh ada atas kepala adik manis tuh, alih2 skang kat atas kepala aku...

alkisahnye, aku tanya dia mana nak beli bende alah tuh, alih2 dia kata, dia bagi je kat aku, tanda perkenalan...aiiyyooo...sukenye...tq sis minan...katanya dia buat sendiri...sebab tuh dia bagi je kat aku...pastuh dia suke plak ngan alysa...hahaha...


dah selesai membeli belah kat pasar baru, kitaorang pon nak g lunch...kali nih nak lunch tempat exclusive sikit...agak jauh gak dari bandar...kawasan ala2 kampung diatas bukit...oppps, tempat nih sejuk ala2 kat cameron highland gitu...


sesape yang ada baby, tidak digalakkan untuk ke tempat ini pada waktu malam...errkkk, boleh kalau nk g malam, tapi sejuk lar, tak sesuai untuk baby...kalau nk g gak malam, korang pakaikan baju tebal la sikit untuk bb...lagipon kalau g malam tak best, sebab tak dapat tgk pemandangan malam kat sini


tempat nih sangat2 cantik...siap ada anak sungai lagi kat sebelah pondok makan...hihihi, dia ada macam2 tempat, so korang pilih je mane yang menarik perhatian...itu pon kalau tempat tak full lar..


ok, servis memang terbaekkk!!cepat je dapat...maybe sebab tak ramai sangat orang kot...huhuhu 


sebelom makanan sampai, haruslah kite bergambo anak beranak



ape kejadah la anak dara mama nih tertonggeng tonggeng nih...tah tgh kutip ape tah tuh...haih, abis bawah meja seme dia masuk...pastu kepala terantuk, nangis...


ni antara makanan yang kitaorang pesan, sedap...sehingga menjilat jari...tak cukup tau...yang paling best dia punye blackpaper...terbaeekkk!!


ok, dah siap makan, jom balik






 


ok, selesai sudah makan, skang kite sambung bershopping di outlet2 yang tak sempat nak g...huhuhu


eh, apehal tuh, duduk2 tepi jalan...alahai, pakcik ni lah aku cari dari hari first aku sampai...at last jumpe gak di tepi2 jalan??ko nak tau ape pakcik ni jual??

taraa...dia jual pen, pastuh boleh ukir nama...alamak, aku xamik la plak yang aku punye pen tulis nama aku...nih gamba kat bawah contoh ukiran pen yang sedia ada...pen nih sedap pakai...laki aku suke gune buat sign cek...aku plak dulu suke gune utk buat notes or assignment...sampai abis dakwat ko...


so, kali nih aku beli pen nih, tulis nama sedara mara aku...buat ole2 untuk dorang...ala2 exclusive la kan sebab ada nama masing2...hihihi


ko tengok anak dara i tuh, dah kepenatan...tido...ok, abislah cerita sensasi di bandung pada kali ini :)


kos kasar berada dibandung untuk 4 hari 3 malam??
tiket pegi balik = rm180
makan + hotel + pengangkutan = rm320
jumlah = rm500 seorang

yang lebih tuh duit shopping je...ok, sebarang pertanyaan, boleh terus email ye..
aienadhira@gmail.com

1 comment:

Cik Puan Tqah said...

nak g bandung lagii..beshnye bandunggg

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com