Pages

24 September 2012

review : lovelyworld cloth diapers

assalamualaikum semua...


Ok, setelah sekian lama menyepikan diri dari blog…maybelepas ni kembali aktif kot…sebab aku dah kembali bekerja…sebelom nih dokmelepak kat umah, so masa banyak di abiskan bersama anak tercinta…nak tulis blog pon macam malas jea…yang aku buat adalah jadi silent reader…g terjah blog korang2 semua…seronok tengok perkembangan kawan2 semua…lebih2 lagi yang ada anak sebaya alysa…lagi seronok nak membaca cerita korang…J

So lepas nih meh kite berkongsi cerita lagi …. Ok, skang nih nak review sikit pasal cloth diaper (CD)…aku nih orang baru dengan CD…sebelom nih tak pernah berminat pon…tengok pon tak sudi…sebab piker macam malas je nak membasuh CD…sampailar satu hari nih…my BFF , sarra cite dia ada beli CD kat expo bb midvalley ari tuh…FYI, sarra ni tgh preggy 7 bulan…so dia pon tak depengalaman gak lar dengan CD…

Tetibe tergerak ati nak tanya pasal CD, nape dia nak beli CD…diakata saje je nak cube2 dulu…kot2 ok ngan bb dia, so bolew lar dia pakai CDterus…huhuhu, pastuh aku pon tergerak ati nak search pasal CD kat internet…kebetulanmasa tuh aku dok umah mentua…so internet agak lembab…tapi gigih jugak aku search cari info2 pasal CD…huhuhu…memula search pakai ipad, pastu ipad abisbet, sanggup search pakai ipon plak…sampai kul 2 pagi kot aku dok mencari info…

Pastuh, aku jadi pening, BANYAK GILE info yang aku dapat…diaada macam2 jenis…dari outer, inner sampailah ke insert plak…bagi korang yangtak tau pasal CD mesti pening macam aku first time gak…huhuhu…

Meh aku intro sikit2 basic pasal CD nih ehh
Outer :
jenis PUL (nih jenis macam plastic tuh…alar2 cover dia lar…)
jenis MINKY (alar2 macam baldu) ---- aku tak penah gunejenis MINKY

inner :
suede
fleece
bamboo

insert
microfiber
bamboo

nih outer PUL - produk lovelyworld


ok, berbalik pada tajuk diatas, first CD aku beli dari brandLovelyWorld…harga boleh tahan la jugak…rm63/CD…aku beli 3 CD + 3 insert extra =rm240++

nih tengah dengar penerangan pasal CD


memula kene pre wash 3 kali…owwhhh, insert tuh sangat lambatkering…kene jemur tengah hari terik baru kering…dah la kene pre wash sampai 3kali…sangat menguji kesabaran, dah la first time nak pakai kat alysa, tapi keneplak tunggu sebab kene basuh berkali2…dari yg excited nak pakai, langsung takberapa excited…tapi lepas tuh excited balik…sebab ape nak kene pre wash banyak2kali??mengikut info yang aku baca, bile kite basuh banyak kali, nanti dayaserapan dia akan lebih berkesan…so tak de la leaking nanti J

lovely world gune outer : PUL, inner : suede, insert : bamboo ….Setelah menggunakan produk lovelyworld, aku memang SUKE…TERSANGAT SUKE…sebab dia lagi kering kalau nak dibandingkan dengan pampers jenama PET PET…bile pakai lovelyworld, aku terasa macam pakaikan MAMYPOKO…kekal kering walaupon dah banyak alysa kencing…memang sangat selesa je tgk alysa pakai J



till then, will be continue 





p/s : ini adalah entry tertangguh...aku skang dah ada banyak jenis cd...nanti aku citer satu satu ehh :)

4 comments:

Anonymous said...

Wa mmg peminat tegar CD. my bb mmg guna CD since umur dia 2 minggu dan alhamdulillah sampai skrg(5month++) Wa x pernah beli diaper pun :)

mommychaa said...

gigih tau kalo nak guna CD ni. tapi kalo tak gigih mcm I...kenslam jerla hahahaha :) maksudnya kemslm ke i la...i nih pemalas lipas...kihkih!

Aty Fared said...

Haaiihh..aty niwalaupon dah dok umah ngadapanak..masih lg tak gigih nak pakaikan cd..tp siyes teringin since ramai yg ckp cd ni bagus...

Erna Nordiana Zamri said...

erna ada belikan iman. tapi x guna pun. penah pakai skali je. pastu iman beyak..terus ummi stop gunakan cd ni. malas la ummi ni. hehehe

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com