Pages

24 February 2012

My little princess

Ingat x kisah ira diberi suntikan petidin??huhu,ira search kat internet pasal petidin,baru la ira tau kenapa ira lemah sangat masa nak meneran tuh...kalau korang nak tau kenapa,korang bolew baca kat sini...

Ok,kite sambung kisah detik kelahiran si comel...

Bile si comel tu da selamat keluar,aku dengar dia merengek2 sikit jea...tak de macam baby yang nangis kuat2 tuh...

Pastuh doc tunjuk kat aku,then suh aku cakap bb girl or boy...aku hanya angguk jea sbb da xlarat...rasa nak tido jea...tapi doc suh jugak aku sedar n cakap bb ape..aku pon jawab girl...baru lar nurse amik bb bawak g mana tah...maybe bersihkan bb kot...

Dalam keadaan penat tuh,nurse hanta balik kat aku bb dalam keadaan bogel..suh aku peluk,masa tu dalam pada xlarat,aku ikutkan aje...

Aku pandang muka bb,bb bukak mata...moment paling indah rasanya...bb langsung tak nangis,senyap je duk atas dada sambil dia pejam celik pejam celik pandang ira...mcm xcaya je da ada anak sendiri masa tuh...huhu

Pastu doc nak jahit kat bahagian bawah..doc kata banyak jugak jahitan sebab bb aku besar,so dia terpaksa potong sikit bagi laluan besar...masa ni aku da malas nak pk,so aku tdo...sedar2 je doc kejutkan kata da siap...

Nurse datang bwk bb dah siap bepakaian...dia tanya nak pegang x,aku jawab xnak sebab da terlalu penat..aku risau bb telepas dari aku sbb aku dlm keadaan mamai...

Hubby datang,aku terus tunjuk bb...terus dia iqamatkan bb...masa tu rasa syahdu sangat...

Nurse biarkan aku tido kat labour room sampai kul 9.30...pastuh baru naik wad...

Masa ni bermula la kehidupan sebagai seorang mama...nasib baik lar bb langsung xmeragam malam tuh...sangat baik,ira juz susukan dia time dia merengek2...

Nak dibandingkan dengan bb sebelah asek nangis jea sebab ibunya tak cukup susu...kesian rasa,nurse kat situ buat xtau jea...bukannye nak tolong...hmm,ira tebayangkan kalaula bb ira pon meragam malam tuh,mesti penat...

Ye lar,kite da penat betarung nyawa,pastu anak kene jaga sendiri time tu jugak...bagi aku,ape lar salahnye nurse tolong2 tengokkan bb tu kejap sementara bb ibu2 yg baru lepas besalin ni berehat...ni tak,bolew buat tak reti jea kalau bb menjerit2...sedey sangat rasanya...

Alhamdulillah,21.2.12 aku da dibenarkan pulang ke rumah..hasil pemeriksaab doc,ira n bb xde masalah n dibenarkan pulang...

4 comments:

n0rraslida alias said...

bestnyew...ira...lid tumpang hepi! terigin nk rse momment cm ira.... :) TAHNIAH again...bb tembam, muah!

Aty Fared said...

baby tak banyak ragam-besh..:) harap nnati baby saye pon macam tu...amin..

ReYNa said...

wahh.congrats dearr..baby comell!bestt dapat baby x bnyk ragam:))

si Jelita ♥ said...

Pethidine mmg diberikan time labor tok contaction+anesthatic hehe.effect die cam morphine tok kurangkan sakit time besalin tp xseteruk morphine la. btw selamat selamat kelahiran alysa :)

♥ happiness is mine ♥ © . Designed by MaisarahSidi.com