Thursday, October 30, 2008

bowling time

arrr...
gegegege..
penat..

balik keje terus rushing tuka baju
g teman jelan main bowling..
hahaha...
agak sonok gak main suka2
yelah..
aku kan mana lah reti main bowling..
hishhh...payah tul..

tapikan..
yg tak bestnye..
jelan suka nak marah2 aku
bila bola tuh masuk longkang or pergi ketepi
aku bukan sengaja
marah tul aku rasa
dah jadi mcm tak de mud nak main..

tapi aku suka tgk bola yg aku baling
comey je rasa
smooth je dia bergolek2
pastuh langgar pin2
kemudian jatuh..
hahaha...hepinye aku

k lah..
bye2

Tuesday, October 28, 2008

triesya

aku tak tau kenapa hari nih aku agak emotional...
aku bukak laptop...
godeh2 laptop, terjumpe file gamba anak murni..
kawan aku masa sek...comel sangat anak dia...her name triesya


triesya with her cute face!!
aku msg ika
sebab murni tu kakak dd, kwn baik ika..
aku : aku tgk gamba anak murni, kakak dd..geram plak..waa..ble aku nak kawin..
iqa : gile comey kan?? hahaha..tu r..aku pun tak saba nak anak buah
aku : aduh..aku lagi tak sabar nak anak sendiri..kdg2 main ngan danisy dah rasa mcm main ngan anak sendiri..
aku : weh, aku nih peninglah, tetiba ramai plak yang suka kat aku
iqa : sape plak suke kat ko?
aku : adalah membe aku nih..dia suh aku bg peluang..bpe kali aku cakap aku dah ada jelan..hishh..jelan tetap no 1 la..tak de sape lew lawan lagi..
iqa : ensem tak? kaya? kalau jelan tak lew bahagiakan ko cm ne? ko yakin ke? jgn terlampau yakin pada cinta..ko tuh dah sayang sangat kat jelan..sampai bute dah..bagi jelah peluang..bukan kene bayar pun..tak rugi pe pun ko..idup ko, ko yg kene amik risiko..
aku : jelan lah banyak berkorban untuk aku..mmg kdg2 aku rasa tak suka ka jelan, tp bile aku pk2 balik, jelan tak penah tunjuk yang dia buat seme tuh untuk aku..jelan luaran mmg menyakitkan hati, tapi dalaman aku tau jelan amat sayang aku..kdg2 aku tak nampak kebaikan dia, seme keburukan dia aku nampak..tapi bila aku jumpe org lain yang suka kat aku, baru aku tersedar yang sebenarnya jeln adalah segala2nya...orang lain tak lew buat ape yang jelan buat kat aku..
iqa : kalau ko yakin tak pelah..aku juz cakap..tp trylah bg peluang..kalau ko rasa beter lan, tak pelah..mmg jodoh ko lah kot..kalau ko nak petunjuk..ko wat lah solat istikharah..
aku : ok..tq..tapi aku yakin jelan jodoh aku...ko doakan ye..
iqa : mestilah aku doakan..huhu..kang ada masalah bgtau aku gak..aku gak susah...wakakakaka...
masa aku baca msg tuh...aku mengalir air mata..bukan sebab aku sedih ke ape..tapi sebab aku dapat rasakan jelan sayangkan aku...moga ape yang aku rasakan nih betullah..
aku terus bangun,
tulis blog nih..
tetiba jelan msg..
jelan : hai sayang..tgh kasi piala, moto n brg2..esok ada autoshow
aku : air mata i mengalir masa tulis blog..tetiba u msg..i tak tau nape i rasa sayang sgt kat u..
dalam masa yang sama..
li msg aku merayu suh aku bg peluang kat dia..
aku cuba meyakinkan dia yang aku bukan untuk dia
hmmm...
dia kate dia ttp akan tunggu aku..
tapi ketahuilah..dalam hati aku hanya ada AZLAN JOHAN
tiada yang lain...
i love him..
only him..
moga tuhan mempercepatkan jodoh kami..
AMINNN...

Monday, October 27, 2008

honeymoon@genting


baby berlagak ngan kete orang...tapi aku sempoi je ngan kelisa!!!yea, kelisa pun dapat jalan2 naik genting...

me n him
yeaaaa....
seronoknya hari nih...
dapat jalan2 bersama si dia...
finally..im @ genting!!
rasa hepi jea....
mcm tak nak bg dia balik..
g jalan2 genting..
tak puaslah..
tak mo balik..
hahaha...
masa naik tuh semenye ok..
tapi masa turun..

bile kita nak kawin nih??
alamak..
brek tak makan..
mcm ne nih..
benti kat tepi..
kete berasap..
2 kali jugak arr kene berenti...
huh, buat cuak jea...

huh...berentilah kat tepi jalan..rehat jap!!

tapi
alhamdulillah
semenye selamat..
aku balik umah, cek tiket wayang
lan g betulkan kete

kul 7 dia datang amik aku
g tgk wayang
citer max payne..

makan kenny rogers..
sedapnye..
ermmm yummy2..
then balik...
tak mo balik...
baby...nak u..
love u baby...love u so much
muaaahhhh!!

Sunday, October 26, 2008

wedding wahid smtg

huh...
ari nih jalan sakan..
tghari tuh g wedding wahid
membe smtg dulu
bestnye
dah kawin..



pastuh balik dari umah dia
g umah eima
eima buat open house..
lama tak jumpe dia..
dah lain dah..
alamak..
terlupe nak amik gamba..
kalau tak lew attach kat sini..
kemudian teruskan perjalanan ke rumah alang..
makan...makan..makan..
main ngan budak2..
lepak2 jap...
last skali..
g umh kawan jelan..
ok..
tamat jalan2 pada hari ini..
buibye


Thursday, October 23, 2008

raya@fraud

hari nih hari bergambar sedunia...
huh...
penat bergambar...
inilah hasilnye...
taraaaaa...
peace!!!! cantiknye mata dia...



with hadi mas n amed...huh...amed dah kurus...dah encem...


aku cik ain n mas...berposing je kejenye



me n mas...at my place...nasib baik tak nampak bersepah sangat...


kak fida yang comel...n cik ain yang tembam

hehehe...
raya kan...
tapi gambo makanan tak sempat nak capture..
maklumlah...sibuk makan..
hehehe...
oklah..
buibye

Sunday, October 19, 2008

happy birthday dear Sweetheart

happy bezday my dear sweetheart...
semoga berada dalam lindungan ALLAH
panjang n umur n dimurahkan rezeki.
moga jodoh kita dipercepatkan...i dah tak sabar2 nak hidup ngan u nih...
hehehe...mcm dah gatal sangat je bunyinye...

sayang u selalu...
muaahhhhhhhh...

bezday gift for him!!



p/s : aku tak de ngan dia masa bezday dia...sebab dia race, aku test geology...tak bestnye...tapi tak pe, nanti kite celebrate ye baby...

Thursday, October 16, 2008

date with another guy..n im SHOCK

pagi2 lagi li dah ajak aku kuar...
katenya malam nih nak date ngan aku...
wahhh....sonoknye ada orang ajak g date...
hahaha...tapi yang aku musykil...
lew arr plak dia kata suh aku pakai cantik2...
aik...nak buat per cantik2
mcm nak g memane je...
bila aku tanya katanya nak bawak aku g tempat spesel
huh...
agak2 nak ke mana lah yer????

kul 6.45 ptg
li msg cakap dia datang amik aku kul 7lebey...
so aku pun siap2 lah...
kul 7.05 li sampai...
aku pun kelam kabut arrr....
pastuh aku turun...
naik kete...
blah...

huh...aku panic bila kete li menghala ke tol gombak...
dia nak bawak aku g mana?
dah lew malam2 nih...
mmg aku amat PANIC
aku suh dia berenti kat tepi jalan tuh...
bgtau mana dia nak bawak aku...
pastuh at last, dia mengaku lar dia nak bawak aku g genting...

waaaa...
sonoknya...
so xcited...

dalam perjalanan
borak2 kosong...
tapi banyak mulut aku lar yang pok pek pok pek...
tak berenti becakap...
pastuh bukak tingkap...
sejuknya kabus...
tapi li marah aku
katanya dah malam...
tak elok mcm tuh...
aku senyap jelah...pastuh li tutup tingkap

ok...
dah sampai...
waaa...ruginya tak bawak kamera..
amat marah ngan li sebab tak bgtau dia nak bawak aku g genting...
kalau tak lew bawak kamera...
amik gambar...
huh...mesti best...

sejuknya sampai ke tulang...
tetiba teringat kat baby...
kan best kalau g ngan dia...
lew peluk dia hilangkan sejuk...
i miss him so much...
hehehe, dalam pada kuar ngan laki lain pun sempat lagi ingat kat dia...
tapi really serius, aku mmg rindu kat dia...

turun kete...
aku tergedik2 kat situ
suka main ngan kabus...
erkkk...mcm ne main ngan kabus yer...
entah...tapi yang aku maksudkan...
aku suka suasana berkabus tuh...
tetiba bila aku toleh kat li...
aku PANIC lagi sekali...
n aku amat TERKEJUT

li hulurkan bunga kat aku...
dalam hati aku mmg suka sangat ngan bunga...
n dialah lelaki pertama yang bagi aku bunga...
huh, akhirnya ada gak orang bagi...
so surprise...tq li...
TAPI...dengan spontan keluar dari mulut aku...
'LI, AKU DAH ADA PAKWE'
ok owww...muka dia terus berubah...
ku rasa bersalah sangat masa tuh...
aku tanya dia, layanan aku kat dia selama nih mcm bg pengharapan ke..
n aku amat terkejut sebab dia kata dia suka kat aku...

li suka kat aku sejak tahun lepas...
mcm2 cara dia cuba dekati aku...
tapi aku tak penah perasan...
sorry li...ati aku dah lama tertutup untuk orang lain...
hati aku dah ada kat seseorang...
seseorang yang amat aku sayang dan aku cinta...
aku terpaksa berterus terang...
aku tak nak li terus mengharap
aku harap li akan jadi kawan aku...

terus turun balik kl...
li cerita kat aku banyak benda yang aku tak tau...
tq li sebab sudi meletakkan diri aku di tempat yang paling atas dalam hati kau...
aku menghargainya...


p/s : tetiba jadi sayu...i mis my baby...aku takut kalau baby tiba2 suka kat orag lain...really2 takut...;(

Monday, October 13, 2008

kalaulah.....

semakin aku cuba lari dari dia
semakin dekat dia datang menghimpit...

aku hanya menyakitkan diri aku sendiri dengan berbuat begini..
bila dia melayan perempuan lain, aku cuba untuk melayan lelaki lain...
sekali dua aku berjaya...
tapi sebenarnya aku sengaja menyakitkan hati sendiri
melukakan perasaan sendiri
dia tak pernah faham
dan tak pernah ambil peduli...

makin banyak aku melayan lelaki
sebenarnya semakin pedih hati ini terluka...
aku hanya berpura2 ceria...
berpura2 gembira dengan lelaki lain...
lelaki lain yang pandai mengambil hati dan perasaan aku...
tapi aku tetap mahukan dia...

kenapa aku harus memilih dia?
tolonglah tunjukkan aku jalan
jalan mana yang harus aku tuju
jalan mana yang harus aku pergi...

aku ingin lari darinya...
tapi hatiku terluka
hatiku pedih...

kalau aku tak pernah muncul dalam hidupnya, mungkin dia kini bahagia bersama yang lain...
dan
kalaulah dia tak pernah muncul dalam hidupku, mungkin aku boleh terus bernafas dengan sempurna...

new life..

"..juz want to 'built' my new life...
juz want be myself...
gud luck n all the best.."

Tuesday, October 7, 2008

jco

huh...

aku sebenarnya amat lapar...

tetiba dia lew kata nak makan JCO

aduh...

tak pelah, tahan jelah perut...


inilah hasilnya


ermmm...mcm sedap je...


dapnye...tapi sebab hari nih bukan mud nak makan JCO
so aku hanya boleh telah satu je...COCO LOCO

Monday, October 6, 2008

ibu...i love u

selamat hari lahir buat ibu tercinta...
sayang ibu selalu...

moga ibu panjang umur, sempatlah tgk anakibu nih kawin n dapatlah ibu jadi nenek...hahaha..
moga ibu murah rezeki selalu, supaya ibu lew lah tolong2 anak ibu nih kalau tgh sesah...
moga ibu sentiasa dilindungi ALLAH dan
moga ibu tergolong dalam orang2 yang soleh...
AMIN.....

hadiah nanti dulu yer...
tgh bajet...
hehehehhe...

Friday, October 3, 2008

raya kedua

raya kedua...
hmm...
adalah g jejalan..
tapi raya kali nih aku tak banyak berjalan lah...
pastuh tak banyak begamba...
mcm malas sangat




Thursday, October 2, 2008

raya pertama

(huh!!dah lama tak main mcm nih...teringat dolu2 kala...masa kecik2)
malam b4 raya...
main bunga api..
sonoknye..


pagi raya...
me n danisy
buah hati pengarang jantung..
geram tul aku ngan budak kecik nih..